КЛАСИФІКАЦІЯ ПЕДАГОГІЧНИХ ЗАСОБІВ ФОРМУВАННЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.290062Ключові слова:
національна ідентичність; молодші школярі; вчитель початкової школи; педагогічні засоби; класифікація; істотна ознакаАнотація
На підставі розроблення схематичної основи матеріальних та ідеальних форм вияву національної ідентичності й за допомогою визначення відповідних істотних ознак обґрунтовано авторську класифікацію педагогічних засобів її формування у молодших школярів, що охоплює семіотичну, історіографічну, літературну, мистецьку, фольклорну, ігрову та фізкультурно-спортивну групи. Доведено, що використання цих засобів сприяє виконанню аксіологічної, пізнавальної, морально-етичної, естетичної, індігенізаційної, розвивальної й оздоровчої освітніх функцій початкової школи.
Посилання
Bilavych, H., Dovhyi, O., Pasailiuk, H. & Prymachenko, N. (2022). Shkilne kraieznavstvo yak chynnyk formuvannia natsionalno-svidomoi osobystosti uchnia pochatkovoi shkoly [School Local History as a Factor to Form a Nationally Conscious Personality of a Primary School Pupil]. Youth and market. No. 6. pp. 23–29. [in Ukrainian].
Varbanets, T.V. (2020). Onimnyi skladnyk elektronnoho dyskursu kompiuternykh ihor [Onymic Component of an Electronic Discourse of Computer Games]. Candidate’s thesis. Odesa, 210 p. [in Ukrainian].
Ilnytskyi, M.M. & Budnyi, V.V. (2007). Porivnialne literaturoznavstvo: navch. posib.: u 2 ch. [Comparative Literature Studies]: educ. accessory: In 2 parts. Lviv, part. I. 280 p.; part. II. 144 p. [in Ukrainian].
Kachak, T.B. (2013). Literatura dlia ditei i dytiache chytannia u konteksti suchasnoi literaturnoi osvity: zbirnyk naukovo-metodychnykh statei [Literature for Children and Children Reading within the Modern Literary Education]. Collection of scientific and methodological articles. Ivano-Frankivsk, 132 p. [in Ukrainian].
Kysliuk, K.V. (2014). Perspektyvy kompiuternykh ihor u media-kulturi ХХІ st. Kultura Ukrainy [The Prospects for Computer Games in Media Culture of the 21st Century]. Culture of Ukraine. Vol. 47. pp. 40–48. [in Ukrainian].
Movchan, P. (2015). Zmist poniattia “natsionalna identychnist”: teoretyko-metodolohichnyi aspekt [Content of the Concept ‘National Identity’: Theoretical and Methodological Aspect]. Investments: Practice and Experience. No. 17. pp. 103–107. [in Ukrainian].
Semyhal, O. (2015). Istorychni peredumovy vynyknennia khortynhu – natsionalnoho vydu sportu Ukrainy [Historical Background for Horting Development – a National Sport in Ukraine]. Theory and Methodology of Horting. Vol. 3. pp. 97–104. [in Ukrainian].
Systema patriotychnoho vykhovannia ditei ta uchnivskoi molodi v umovakh modernizatsii nykh suspilnykh zmin: navch.-metod. posibn (2011). [The Patriotic Education System of Children and Pupil Youth at Modernizing Social Changes]: educ. method. accessory / authors: I.D. Beh, K.O. Zhurba, V.A. Kyrychok, etc. Kyiv, 240 p. [in Ukrainian].
Skalyc, L. & Kalyta, N. (2012). Folklorni ihry yak zasib vykhovannia natsionalnoi samosvidomosti molodshykh shkoliariv [Folklore Games as an Instrument for Developing National Self-Consciousness of Younger Pupils]. Native Word in an Ethnic and Cultural Dimension: collection of scient. works. Drohobych, pp. 465–469. [in Ukrainian].
Skovoroda, H.S. (2011). Fabula. Povna akademichna zbirka tvoriv [Storyline. A complete academic collection of works]. (Ed.). L. Ushkalova. Kharkiv, pp. 123–124. [in Ukrainian].
Spivak, L.M. (2018). Iierarkhiia oznak natsionalnoi identyfikatsii u studentskoi molodi [The Hierarchy of National Identification Features of Student Youth]. Problems of Modern Psyvhology. No. 1. pp. 165–169. [in Ukrainian].
Chaika, H.V. Novyi kulturolohichnyi chynnyk: kompiuterni ihry (2007). [New Culture-making Factor: Computer Games]. Available at: https://ap.uu.edu.ua/upload/publicationpdf/15838791a0c152c955c32257625aec16.pdf (Accessed 08 Sept. 2023). [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.