ІНДИВІДУАЛІЗАЦІЯ НАВЧАННЯ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИХ ДИСЦИПЛІН У ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ ЗДОБУВАЧІВ ДРУГОГО (МАГІСТЕРСЬКОГО) РІВНЯ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Олег Топузов
  • Антон Чалий

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.290173

Ключові слова:

індивідуалізація; психолого-педагогічні дисципліни; здобувачі другого (магістерського) рівня освіти; педагогічні технології; педагогічна майстерність

Анотація

У статті здійснено аналіз розвитку та стану розробленості проблеми індивідуалізації навчання, який свідчить про її актуальність. Упровадження технологій індивідуалізації навчання в освітній процес вищої школи підвищує якість підготовки здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти. Зроблено висновок, що індивідуалізація навчання сприяє розвитку та формуванню професійно значущих і життєвих якостей особистості. Індивідуалізація освіти, її спрямованість на особистість і необхідність застосування різноманітних видів роботи в освітньому процесі стали базою для застосування сучасних педагогічних технологій під час підготовки здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти.

Біографії авторів

Олег Топузов

доктор педагогічних наук, професор, академік (дійсний член) НАПН України, директор Інституту педагогіки НАПН України

Антон Чалий

аспірант Інституту педагогіки НАПН України

Посилання

Alieksieieva, S. (2022). Suchasni aspekty indyvidualizatsii navchannia u zakladakh zahalnoi serednoi osvity v umovakh informatyzatsii [Modern aspects of individualization of education in institutions of general secondary education in the conditions of informatization]. Pedagogical sciences: Theory and practice. No. 1 (40), pp. 11–16. [in Ukrainian].

Alieksieieva, S., Aristova, N., Malykhin, O. & Popov, R. (2022). Dydaktychni formy orhanizatsii osvitnoho protsesu suchasnoho zakladu osvity [Didactic forms of organization of the educational process of a modern educational institution]. Current issues in modern science (“History” Series, “Pedagogy” Series, “Law” Series, “Economy” Series, “Public Administration” Series, “Technology” Series). No. 1 (1), pp. 339–347. [in Ukrainian].

Honcharekno, S. & Volodko, V. (1995). Problemy indyvidualizatsii protsesu navchannia [Problems of individualization of the learning process]. Pedagogy and psychology, No. 1, pp. 14–18. [in Ukrainian].

Yeremieieva, V. (2015). Indyvidualizatsiia yak perspektyvnyi sposib stvorennia tekhnolohichnykh system profesiino-pedahohichnoi pidhotovky maibutnoho vchytelia [Individualization as a perspective way of creating technological systems of professional and pedagogical training of the future teacher]. Professional pedagogical education: systematic studies: monograph. pp. 210–230. [in Ukrainian].

Malykhin, O. & Havrylenko, A. (2018). Dydaktychni umovy formuvannia indyvidualnykh stratehii navchannia studentiv filolohichnykh spetsialnostei [Didactic conditions for the formation of individual learning strategies for students of philology majors]. Youth & market, No. 11 (166), pp. 28–32. [in Ukrainian].

Malykhin, O., Pavlenko, I., Lavrentieva, O. & Matukova, H. (2014). Metodyka vykladannia u vyshchii shkoli [Teaching methods in higher education]. Kyiv, 532 p. [in Ukrainian].

Pisotska, M. (2018). Indyvidualizatsiia navchannia studentiv pryrodnycho-matematychnykh spetsialnostei u vyshchykh pedahohichnykh navchalnykh zakladakh druhoi polovyny ХХ – pochatku ХХI stolittia: teoriia i praktyka [Individualization of education of students of natural and mathematical specialties in higher pedagogical educational institutions of the second half of the 20th – beginning of the 21st century: theory and practice]. Monograph. 264 p. [in Ukrainian].

Skrypnyk, M. (2001). Tekhnolohiia indyvidualizatsii navchannia v pisliadyplomnii osviti pedahohiv [Technology of individualization of learning in postgraduate education of teachers]. Pedagogical innovations: ideas, realities, perspectives: a collection of scientific works, No. 4, pp. 85–90. [in Ukrainian].

Topuzov, O., Malykhin, O. & Opaliuk, T. (2018). Pedahohichna maisternist: rozvytok profesiino-pedahohichnoi adaptyvnosti ta sotsialnoi refleksii maibutnoho vchytelia [Pedagogical skill: development of professional and pedagogical adaptability and social reflection of the future teacher]. Kyiv, 292 p. [in Ukrainian].

Chemerys, O., Kulyk, I. & Prokofiev, Ye. (2023). Indyvidualizatsiia navchannia u ZVO yak neobkhidna umova pidvyshchennia yakosti profesiinoi pidhotovky [Individualization of training in higher education institutions as a necessary condition for improving the quality of professional training]. Youth & market, No. 6/214, pp. 120–125. [in Ukrainian].

Topuzov, O., Malykhin, O.V. & Aristova, N.O. (2021). System of psychological and didactic tasks players in the educational process face in the paradigm “teachers–schoolchildren–parents” amid the Covid-19 pandemic. Education: Modern Discourses, No. (4), pp. 23–31. [in English].

Topuzov, O., Malykhin, O., Aristova, N., Popov, R. & Zasyekina, T. (2022, May). Individualized Learning in The Context of Blended Mode of The Educational Process in Secondary School: Challenges And Expectations. In SOCIETY. INTEGRATION. EDUCATION. Proceedings of the International Scientific Conference, Vol. 1, pp. 560–571. [in English].

Topuzov, O., Malykhin, O., Usca, S. & Aristova, N. (2021, May). Ukrainian-Latvian comparative studies on university education: common European values and current challenges. In Society. Integration. Education. Proceedings of the International Scientific Conference. Vol. 1, pp. 696–706. [in English].

Topuzov, O., Saukh, P., Saukh, I. & Ogrodzka-Mazur, E. (2022). A Humane Paradigm as the Conceptual Core of Education in the Age of Information Society. The New Educational Review, No. 68, pp. 60–69. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-01-01

Номер

Розділ

Статті