ІНДИВІДУАЛІЗАЦІЯ НАВЧАННЯ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИХ ДИСЦИПЛІН У ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ ЗДОБУВАЧІВ ДРУГОГО (МАГІСТЕРСЬКОГО) РІВНЯ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.290173Ключові слова:
індивідуалізація; психолого-педагогічні дисципліни; здобувачі другого (магістерського) рівня освіти; педагогічні технології; педагогічна майстерністьАнотація
У статті здійснено аналіз розвитку та стану розробленості проблеми індивідуалізації навчання, який свідчить про її актуальність. Упровадження технологій індивідуалізації навчання в освітній процес вищої школи підвищує якість підготовки здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти. Зроблено висновок, що індивідуалізація навчання сприяє розвитку та формуванню професійно значущих і життєвих якостей особистості. Індивідуалізація освіти, її спрямованість на особистість і необхідність застосування різноманітних видів роботи в освітньому процесі стали базою для застосування сучасних педагогічних технологій під час підготовки здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти.
Посилання
Alieksieieva, S. (2022). Suchasni aspekty indyvidualizatsii navchannia u zakladakh zahalnoi serednoi osvity v umovakh informatyzatsii [Modern aspects of individualization of education in institutions of general secondary education in the conditions of informatization]. Pedagogical sciences: Theory and practice. No. 1 (40), pp. 11–16. [in Ukrainian].
Alieksieieva, S., Aristova, N., Malykhin, O. & Popov, R. (2022). Dydaktychni formy orhanizatsii osvitnoho protsesu suchasnoho zakladu osvity [Didactic forms of organization of the educational process of a modern educational institution]. Current issues in modern science (“History” Series, “Pedagogy” Series, “Law” Series, “Economy” Series, “Public Administration” Series, “Technology” Series). No. 1 (1), pp. 339–347. [in Ukrainian].
Honcharekno, S. & Volodko, V. (1995). Problemy indyvidualizatsii protsesu navchannia [Problems of individualization of the learning process]. Pedagogy and psychology, No. 1, pp. 14–18. [in Ukrainian].
Yeremieieva, V. (2015). Indyvidualizatsiia yak perspektyvnyi sposib stvorennia tekhnolohichnykh system profesiino-pedahohichnoi pidhotovky maibutnoho vchytelia [Individualization as a perspective way of creating technological systems of professional and pedagogical training of the future teacher]. Professional pedagogical education: systematic studies: monograph. pp. 210–230. [in Ukrainian].
Malykhin, O. & Havrylenko, A. (2018). Dydaktychni umovy formuvannia indyvidualnykh stratehii navchannia studentiv filolohichnykh spetsialnostei [Didactic conditions for the formation of individual learning strategies for students of philology majors]. Youth & market, No. 11 (166), pp. 28–32. [in Ukrainian].
Malykhin, O., Pavlenko, I., Lavrentieva, O. & Matukova, H. (2014). Metodyka vykladannia u vyshchii shkoli [Teaching methods in higher education]. Kyiv, 532 p. [in Ukrainian].
Pisotska, M. (2018). Indyvidualizatsiia navchannia studentiv pryrodnycho-matematychnykh spetsialnostei u vyshchykh pedahohichnykh navchalnykh zakladakh druhoi polovyny ХХ – pochatku ХХI stolittia: teoriia i praktyka [Individualization of education of students of natural and mathematical specialties in higher pedagogical educational institutions of the second half of the 20th – beginning of the 21st century: theory and practice]. Monograph. 264 p. [in Ukrainian].
Skrypnyk, M. (2001). Tekhnolohiia indyvidualizatsii navchannia v pisliadyplomnii osviti pedahohiv [Technology of individualization of learning in postgraduate education of teachers]. Pedagogical innovations: ideas, realities, perspectives: a collection of scientific works, No. 4, pp. 85–90. [in Ukrainian].
Topuzov, O., Malykhin, O. & Opaliuk, T. (2018). Pedahohichna maisternist: rozvytok profesiino-pedahohichnoi adaptyvnosti ta sotsialnoi refleksii maibutnoho vchytelia [Pedagogical skill: development of professional and pedagogical adaptability and social reflection of the future teacher]. Kyiv, 292 p. [in Ukrainian].
Chemerys, O., Kulyk, I. & Prokofiev, Ye. (2023). Indyvidualizatsiia navchannia u ZVO yak neobkhidna umova pidvyshchennia yakosti profesiinoi pidhotovky [Individualization of training in higher education institutions as a necessary condition for improving the quality of professional training]. Youth & market, No. 6/214, pp. 120–125. [in Ukrainian].
Topuzov, O., Malykhin, O.V. & Aristova, N.O. (2021). System of psychological and didactic tasks players in the educational process face in the paradigm “teachers–schoolchildren–parents” amid the Covid-19 pandemic. Education: Modern Discourses, No. (4), pp. 23–31. [in English].
Topuzov, O., Malykhin, O., Aristova, N., Popov, R. & Zasyekina, T. (2022, May). Individualized Learning in The Context of Blended Mode of The Educational Process in Secondary School: Challenges And Expectations. In SOCIETY. INTEGRATION. EDUCATION. Proceedings of the International Scientific Conference, Vol. 1, pp. 560–571. [in English].
Topuzov, O., Malykhin, O., Usca, S. & Aristova, N. (2021, May). Ukrainian-Latvian comparative studies on university education: common European values and current challenges. In Society. Integration. Education. Proceedings of the International Scientific Conference. Vol. 1, pp. 696–706. [in English].
Topuzov, O., Saukh, P., Saukh, I. & Ogrodzka-Mazur, E. (2022). A Humane Paradigm as the Conceptual Core of Education in the Age of Information Society. The New Educational Review, No. 68, pp. 60–69. [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.