ПРОФЕСІЙНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ПЕДАГОГА В УМОВАХ ЦИФРОВІЗАЦІЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.290462Ключові слова:
цифровізація освіти; професійна компетентність педагога; цифрові навички; цифрова культура; цифрова грамотність; цифрова компетентністьАнотація
Статтю присвячено проблемі переосмислення сутності професійної компетентності педагогічних кадрів в умовах цифрової трансформації освітньої галузі. У результаті дослідження виявлено одностайність думок учених щодо необхідності формування цифрових навичок педагогічних працівників і водночас встановлено відсутність загальноприйнятого розуміння сутності цього компонента професійної компетентності педагога. За результатами дослідження узагальнено особливості інтерпретації понять цифрової культури, цифрової грамотності, цифрової компетентності вчителя у контексті вимог сьогодення.
Посилання
Hermanson, H. (2022). Rozvytok tsyfrovoi kompetentnosti vchyteliv zakladiv zahalnoi serednoi osvity metodamy NUSh [Development of digital competence of teachers of general secondary education institutions using the methods of the New Ukrainian School]. Adaptive management: theory and practice. Vol. 14 (27), pp. 1‒15. DOI: https://doi.org/10.33296/2707-0255-14(27)-07 [in Ukrainian].
Diachuk, O. (2022). Rozvytok tsyfrovoi kompetentnosti vykladachiv spetsialnykh dystsyplin v umovakh tsyfrovizatsii osvity [Development of digital competence of teachers of special disciplines in conditions of digitization of education]. Professional pedagogy. Vol. 1 (24). pp. 223‒233. [in Ukrainian].
Kapustnyk, V.A. & Derevianchenko, N.V. (2021). Tsyfrova kompetentnist yak nevidiemna skladova profesiinoho rozvytku vykladacha ZVO [Digital competence as an integral component of the professional development of a teacher of higher education]. Current issues of linguistics, professional language didactics, psychology and pedagogy of higher education. Poltava, Astraia, pp. 13–18. [in Ukrainian].
Morze, N., Vember, V. & Hladun, M. (2019). 3D kartuvannia tsyfrovoi kompetentnosti v systemi osvity [3D mapping of digital competence in the education system]. Information technologies and learning tools. Vol. 70 (2). pp. 28‒42. [in Ukrainian].
Riabova, Z. & Yelnykova, H. (2020). Profesiine zrostannia pedahohiv v umovakh tsyfrovoi osvity [Professional development of teachers in the conditions of digital education]. Information technologies and learning tools. Vol. 80 (6). pp. 369‒385 [in Ukrainian].
Stoika, O. (2023). Tsyfrovizatsiia profesiinoi diialnosti vchyteliv v Ukraini [Digitization of the professional activity of teachers in Ukraine]. Development of modern education and science: results, problems, prospects. Kherson, pp. 95‒97. [in Ukrainian].
Storonska, O. (2018). Praktychna pidhotovka maibutnikh uchyteliv u systemi vyshchoi osvity Nimechchyny [Practical training of future teachers in the system of higher education in Germany]. Youth and market. Vol. 2. pp. 38–42. [in Ukrainian].
Brandhofer, G., Wiesner, C. (2018). Medienbildung im Kontext der Digitalisierung: Ein integratives Modell für digitale Kompetenzen [Media education in the context of digitalization: An integrative model for digital skills]. R&E-SOURCE. Vol. 10. pp. 1–15. [in German].
Ehlers, U.-D., Kellermann, S.A. (2020). Future Skills. Lernen der Zukunft – Hochschule der Zukunft [Future skills. Learning of the future – university of the future]. Wiesbaden, Springer. 316 p. [in German].
Eichhorn, M. (2020). Digital Literacy, Fluency und Scholarship: Ein Entwicklungsmodell digitaler Kompetenzen von Hochschullehrenden [Digital Literacy, Fluency and Scholarship: A development model of digital skills for university teachers]. Hochschuldidaktik als professionelle Verbindung von Forschung, Politik und Praxis. Bielefeld, Media GmbH & Co., pp. 81‒94. [in German].
Jörissen, B. (2016). Digitale Bildung und die Genealogie digitaler Kultur: historiographische Skizzen [Digital education and the genealogy of digital culture: historiographical sketches]. MedienPädagogik. Vol. 25. pp. 1–15. [in German].
Kätzel, C., Fuchs, A., Gerner, V., Gröner, P. (2020). Digitalkompetenzmodell der Hochschule Ansbach [Digital competence model of Ansbach University of Applied Sciences]. Ansbacher Kaleidoskop. Düren: Shaker Verlag. pp. 256‒271. [in German].
Kerres, M. (2023). Bildung in der digitalen Welt: (Wie) Kann digitale Kompetenz vermittelt werden? [Education in the digital world: (How) can digital competence be taught?]. Lernen in und für die Schule im Zeitalter der Digitalität – Chancen und Herausforderungen für Lehrkräfte, Unterricht und Lernende. Münster, Waxmann. pp. 1‒19. [in German].
Müller, M.L., Frenz, M., Nitsch, V. (2023). Digitale Kompetenz, Digital Literacy, Digital Competence – Eine vergleichende, strukturierte Literaturanalyse deutsch- und englischsprachiger Beiträge [Digital Competence, Digital Literacy, Digital Competence – A comparative, structured literary analysis of German and English-language articles]. Jahrbuch der berufs- und wirtschaftspädagogischen Forschung. Opladen, Barbara Budrich Verlag. pp. 9‒38. [in German].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.