РОЗВИТОК КРЕАТИВНОСТІ ПЕРШОКЛАСНИКІВ НА УРОКАХ МИСТЕЦТВА ЯК ПЕДАГОГІЧНА ПРОБЛЕМА

Автор(и)

  • Оксана Кулик
  • Роксолана Шпіца

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.290856

Ключові слова:

мистецтво; структура; креативність; розвиток; учні 1 класу; урок мистецтва

Анотація

У статті розглянуто наукову проблематику розвитку креативності першокласників на уроках інтегрованого курсу “Мистецтво”. Уточнено сутність поняття на перетині дефініцій “креативність” і “творчість”. Означено тлумачення ключових і дотичних категорій у педагогічній літературі та їх зміст. Визначено структуру креативності. Розглянуто умови її розвитку. Адаптовано та розроблено серію вправ й завдань для розвитку креативності першокласників на уроках мистецтва. Розглянуто варіанти їх використання у практичній діяльності вчителя з учнями 1 класу відповідно до змістового наповнення підручників з мистецтва. Спираючись на науково-педагогічні джерела, встановлено недостатню розробленість наукової проблеми. Відтак постає необхідність розроблення не тільки варіантності вправ, але і творчих завдань, прийомів та методів для розвитку креативності школярів 1 класу.

Біографії авторів

Оксана Кулик

магістр Київського університету імені Бориса Грінченка

Роксолана Шпіца

кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри початкової освіти Київського університету імені Бориса Грінченка 

Посилання

Vorobyov, T.V. (2014). Formuvannia kreatyvnykh zdibnostei molodshykh shkoliariv u protsesi rozviazannia navchalnykh zavdan [Formation of creative abilities of younger schoolchildren in the process of solving educational tasks]. Extended abstract of candidate’s thesis. 19 p. [in Ukrainian].

Vorozhbyt-Horbatiyk, V. (2022). Techniky rozvytku kreatyvnosti: istoriya, tendenzii, dosvid [Techniques for the development of personal creativity: history, trends, experience]. “Youth and market”. Monthly scientific-pedagogical journal. Drogobych, Vol. 6/204. pp. 162–168. [in Ukrainian].

Derzhavnij standart pochatkovoyi osviti [State standard of primary education]: Postanova Kabinetu Ministriv Ukrayini vid 21 lyutogo 2018 r. № 87. Baza danih “Zakonodavstvo Ukrayini”. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/87-2018-%D0%BF#Text [in Ukrainian].

Zakon Ukrainy “Pro osvitu” [Law of Ukraine “About Education”]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18#Text [in Ukrainian].

Kondratova, L.H. Mystetstvo [Art]. Ternopil. [in Ukrainian].

Masol, L. Mystetstvo [Art]. Kyіv. [in Ukrainian].

Pavlenko, V. (2015). Kreatyvnist: sutnist, struktura, zakonomirnosti formuvannia i rozvytku [Creativity: essence, structure, patterns of formation and development]. “Pedagogical innovations. Pedagogical education: Theory and practice. Psychology. Pedagogy”: Collection of scientific papers. Vol. 23, рр. 15–21. [in Ukrainian].

Pavlenko, V. (2015). Rozvytok kreatyvnosti molodshykh shkoliariv yak pedahohichna problema [Development of creativity of younger schoolchildren as a pedagogical problem]. Кiyv: Institute of Innovative Technologies and Content of Education of the Ministry of Education and Culture of Ukraine. pp. 152–158. [in Ukrainian].

Sysoyeva, S. Osnovy pedahohichnoi tvorchosti [Basics of pedagogical creativity]. Kyiv. [in Ukrainian].

Sukhomlynskyi, V.O. (1988). Sto porad uchytelevi [One hundred tips for the teacher]. Kyiv, 304 p. [in Ukrainian].

Tanabasch, L. (2018). Kreatyvnist abo tvorchi zdibnosti [Creativity or creative abilities]. Кyiv, Vol. 11. рр. 8–10. [in Ukrainian].

Guilford, Y.P. (1967). The nature of humane intelligence. N.Y. [in English].

PISA-2021: ramkovyi dokument shchodo otsiniuvannia kreatyvnoho myslennia (chornovyi variant, tretia redaktsiia) [Framework document onassessment of creative thinking]. Translation from English K. Shumova; (Ed.). T. Vakulenko et al. Kyiv, 131 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-01-01

Номер

Розділ

Статті