РОЗВИТОК КРЕАТИВНОСТІ ПЕРШОКЛАСНИКІВ НА УРОКАХ МИСТЕЦТВА ЯК ПЕДАГОГІЧНА ПРОБЛЕМА
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.290856Ключові слова:
мистецтво; структура; креативність; розвиток; учні 1 класу; урок мистецтваАнотація
У статті розглянуто наукову проблематику розвитку креативності першокласників на уроках інтегрованого курсу “Мистецтво”. Уточнено сутність поняття на перетині дефініцій “креативність” і “творчість”. Означено тлумачення ключових і дотичних категорій у педагогічній літературі та їх зміст. Визначено структуру креативності. Розглянуто умови її розвитку. Адаптовано та розроблено серію вправ й завдань для розвитку креативності першокласників на уроках мистецтва. Розглянуто варіанти їх використання у практичній діяльності вчителя з учнями 1 класу відповідно до змістового наповнення підручників з мистецтва. Спираючись на науково-педагогічні джерела, встановлено недостатню розробленість наукової проблеми. Відтак постає необхідність розроблення не тільки варіантності вправ, але і творчих завдань, прийомів та методів для розвитку креативності школярів 1 класу.
Посилання
Vorobyov, T.V. (2014). Formuvannia kreatyvnykh zdibnostei molodshykh shkoliariv u protsesi rozviazannia navchalnykh zavdan [Formation of creative abilities of younger schoolchildren in the process of solving educational tasks]. Extended abstract of candidate’s thesis. 19 p. [in Ukrainian].
Vorozhbyt-Horbatiyk, V. (2022). Techniky rozvytku kreatyvnosti: istoriya, tendenzii, dosvid [Techniques for the development of personal creativity: history, trends, experience]. “Youth and market”. Monthly scientific-pedagogical journal. Drogobych, Vol. 6/204. pp. 162–168. [in Ukrainian].
Derzhavnij standart pochatkovoyi osviti [State standard of primary education]: Postanova Kabinetu Ministriv Ukrayini vid 21 lyutogo 2018 r. № 87. Baza danih “Zakonodavstvo Ukrayini”. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/87-2018-%D0%BF#Text [in Ukrainian].
Zakon Ukrainy “Pro osvitu” [Law of Ukraine “About Education”]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18#Text [in Ukrainian].
Kondratova, L.H. Mystetstvo [Art]. Ternopil. [in Ukrainian].
Masol, L. Mystetstvo [Art]. Kyіv. [in Ukrainian].
Pavlenko, V. (2015). Kreatyvnist: sutnist, struktura, zakonomirnosti formuvannia i rozvytku [Creativity: essence, structure, patterns of formation and development]. “Pedagogical innovations. Pedagogical education: Theory and practice. Psychology. Pedagogy”: Collection of scientific papers. Vol. 23, рр. 15–21. [in Ukrainian].
Pavlenko, V. (2015). Rozvytok kreatyvnosti molodshykh shkoliariv yak pedahohichna problema [Development of creativity of younger schoolchildren as a pedagogical problem]. Кiyv: Institute of Innovative Technologies and Content of Education of the Ministry of Education and Culture of Ukraine. pp. 152–158. [in Ukrainian].
Sysoyeva, S. Osnovy pedahohichnoi tvorchosti [Basics of pedagogical creativity]. Kyiv. [in Ukrainian].
Sukhomlynskyi, V.O. (1988). Sto porad uchytelevi [One hundred tips for the teacher]. Kyiv, 304 p. [in Ukrainian].
Tanabasch, L. (2018). Kreatyvnist abo tvorchi zdibnosti [Creativity or creative abilities]. Кyiv, Vol. 11. рр. 8–10. [in Ukrainian].
Guilford, Y.P. (1967). The nature of humane intelligence. N.Y. [in English].
PISA-2021: ramkovyi dokument shchodo otsiniuvannia kreatyvnoho myslennia (chornovyi variant, tretia redaktsiia) [Framework document onassessment of creative thinking]. Translation from English K. Shumova; (Ed.). T. Vakulenko et al. Kyiv, 131 p. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.