ІНДИВІДУАЛІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ СТУДЕНТІВ ЯК ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНА ПРОБЛЕМА

Автор(и)

  • Олег Демчук

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.291081

Ключові слова:

індивідуалізація; навчально-пізнавальна діяльність; освіта; диференційоване навчання; навчальний процес; освітній процес

Анотація

У статті висвітлено різні аспекти індивідуалізації навчально-пізнавальної діяльності студентів як психолого-педагогічної проблеми, зокрема особливості розвитку студентів, урахування їхніх потреб та інтересів, роль викладача у створенні оптимальних дидактичних умов для використання інноваційних технологій, форм, методів і засобів навчання, що можуть забезпечити ефективність індивідуалізації навчально-пізнавальної діяльності студентів зокрема та позитивно впливатимуть на формування їхніх ключових і предметних компетентностей загалом.

Біографія автора

Олег Демчук

аспірант Інституту педагогіки НАПН України

Посилання

Alieksieieva, S., Aristova, N., Malykhin, O. & Popov, R. (2022). Dydaktychni formy orhanizatsii osvitnoho protsesu suchasnoho zakladu osvity [Didactic forms of organising the educational process of a modern educational institution]. Current issues in modern science. No. 1 (1). pp. 339–347. DOI: https://doi.org/10.52058/2786-6300-2022-1(1)-339-347. [in Ukrainian].

Aristova, N. (2016). Analiz sutnosti fenomenu “osobystist” v suchasnii psykholoho-pedahohichnyi literaturi [The analysis of the concept “personality” in the in contemporary psycologycal and pedagogical literature]. Youth & market. No. 8. pp. 16–21. [in Ukrainian].

Volobuieva, I.V. (2013). Indyvidualizatsiia navchannia yak psykholoho-pedahohichna problema suchasnoi vyshchoi shkoly [Individualization of Learning as a Psychological and Pedagogical Problem of Modern Higher Education]. Actual problems of public administration, pedagogy and psychology. Vol. 2. pp. 227–231. [in Ukrainian].

Zahorulko, M. (2021). Pryntsypy indyvidualizatsii navchannia studentiv zakladiv vyshchoi osvity [Principles of individualization of education for students of higher education institutions]. Naukovi doslidzhennia ta innovatsii v haluzi suspilno-humanitarnykh nauk: zb. mater. I Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi internet-konferentsii (Melitopol, 24 lyst. 2021 r.). – Scientific research and innovations in the field of social and humanitarian sciences: coll. of the materials of 1st All-Ukrainian Scientific and Practical Internet Conference (Melitopol, November 24, 2021). Part 1. Melitopol, p. 110. [in Ukrainian].

Kremin, V. (2008). Entsyklopediia osvity (2-he vyd.) [Encyclopedia of education]. Kyiv, 2008. 1040 p. [in Ukrainian].

Lytvyn, V. (2021). Indyvidualna osvitnia traiektoriia zdobuvachiv vyshchoi osvity: Kontent-analiz poniattia, pryntsypy pobudovy, formy ta metody realizatsii [Individual educational trajectory of higher education students: Content analysis of the concept, principles of construction, forms and methods of implementation]. Youth & market. No. 9 (195). pp. 93–99. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.243899 [in Ukrainian].

Malykhin, O. (2011). Indyvidualizatsiia profesiino oriientovanoho navchannia ta samonavchannia inozemnykh mov u vyshchii pedahohichnii shkoli [Individualization of professionally oriented learning and self-learning of foreign languages in a higher pedagogical school]. Bulletin of the National Academy of the State Border Service of Ukraine. Series: Pedagogical sciences. Vol. 1. Available at: http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?I21DBN=LINK&P21DBN=UJRN&Z21ID=&S21REF=10&S21CNR=20&S21STN=1&S21FMT=ASP_meta&C21COM=S&2_S21P03=FILA=&2_S21STR=Vnadps_2011_1_11 [in Ukrainian].

Malykhin, O. (2014). Zmist i sutnist samostiinoi navchalnoi diialnosti studentiv: Istoriia i suchasnist [The content and essence of independent learning activities of students: History and modernity]. Ukrainian language and literature in schools of Ukraine. No. 11. pp. 25–28. [in Ukrainian].

Shevchuk, L. (2020). Sutnist ta spetsyfika poniattia “dyferentsiatsiia navchannia”: Informatsiia dlia oznaiomlennia pedahohiv [The essence and specificity of the concept of “differentiation of learning”: Information for teachers]. Problems of the modern textbook. No. 25. pp. 219–227. DOI: https://doi.org/10.32405/2411-1309-2020-25-219-227 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-02

Номер

Розділ

Статті