PSYCHOLOGICAL AND LINGUISTIC FEATURES OF FUTURE SPECIALISTS IN FASHION INDUSTRY
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.291086Ключові слова:
майбутні фахівці; індустрія моди; професійно-орієнтоване монологічне мовлення; монолог-повідомлення; монолог-опис; психологічні характеристики; лінгвістичні особливості монологу фахівців Індустрії моди; нелінгвістичні заклади вищої освітиАнотація
У статті обґрунтовується проблема володіння знаннями та вміннями професійного монологічного мовлення майбутніх фахівців індустрії моди в Україні. Мета дослідження полягає у визначенні психологічних та лінгвістичних особливостей професійно-орієнтованого монологічного мовлення таких фахівців. Для реалізації мети авторкою використано такі методи дослідження: теоретичні – загальнонаукові (аналіз, синтез, порівняння, узагальнення, систематизація) та конкретно-наукові (термінологічного аналізу, за допомогою якого розкрито сутність ключових понять пропонованої наукової розвідки; структурно-логічного аналізу, спрямований на виявлення концептуальних основ англомовного навчання фахівців індустрії моди. Результати дослідження демонструють уточнення понять “монолог” та “професійно-орієнтоване монологічне мовлення”. Визначено психологічні та лінгвістичні особливості професійно орієнтованого монологічного мовлення фахівців індустрії моди. Представлено розрізнення професійно оформленого монологу-повідомлення та професійно спрямованого монологу-опису. У цій статті зазначено, що два типи монологу (монолог-повідомленні та монолог-опис) є ключовими для говоріння майбутніх фахівців індустрії моди. Здійснено аналіз досліджень сучасних науковців щодо монологічного та професійно-орієнтованого монологічного мовлення. Окреслено визначення монологу-повідомлення та монологу-опису відповідно до інтенції майбутніх фахівців індустрії моди. Визначено структурний рівень їхнього монологічного мовлення та описано лінгвістичні особливості таких монологів. У роботі розглянуті психологічні характеристики мовлення фахівців індустрії моди, відповідно до комунікативного наміру: вмотивованість, зверненість, односпрямованість, зв’язність, інтенціональність, інформативність, тематичність, контекстуальність, ситуативність, модальність, відносна безперервність, плановість, послідовність, логічність. Серед лінгвістичних особливостей визначених монологів відзначаємо відносну повноту і завершеність речень, їхню складність і різноструктурність, складний синтаксис, обмежене використання речень-еліпсів, зв’язність. Продискутовано, що професійно-орієнтоване монологічне мовлення – це спеціально організована форма усного мовлення, публічний виступ, у якому оратор відтворює знання професійного характеру з метою впливу на аудиторію.
Посилання
Borysko, N.F. (1987). Teaching oral monologue speech using a video phonogram in an intensive course at the initial stage of a language university (on the material of the German language). Candidate’s thesis. Kyiv State Pedagogical Institute of Foreign Languages. Kyiv. [in Ukrainian].
Drab, N.L. (2005). Training of future economists of professionally-oriented monologue speech (monologue-presentation in foreign languages). Candidate’s thesis. Kyiv National Linguistic University. Kyiv. [in Ukrainian].
Gutor, L. & Sodomora, P. (2023). Professional English for Future Doctors: matching learning objectives and student’s needs. Youth and market. Monthly scientific-pedagogical journal. Drogobych, Vol. 5 (213), pp. 73–77. [in Ukrainian].
Kirzner, S.E. (2009). Training of future lawyers of professional English monologue speech using an authentic video phonogram. Candidate’s thesis. Kyiv National Linguistic University. Kyiv. [in Ukrainian].
Panova, I.S. & Andriyko, I.F. (2010). Methods of teaching foreign languages in general educational institutions. Kyiv, 15 p. [in Ukrainian].
Pashchuk, V.S. (2002). Teaching students of language specialties oral English monologue using authentic feature films. Candidate’s thesis. Kyiv National Linguistic University. Kyiv. [in Ukrainian].
Samoilenko, O., Mirshuk, O. & Silenko, Yu. (2023). Professional pedagogical training of a specialist in the context of modern realities of the open educational and scientific space of Higher Educational Institutions. Youth and market. Monthly scientific-pedagogical journal. Drogobych, Vol. 5 (213), pp. 83–89. [in Ukrainian].
Samoilukevich, I.V. (1990). Methods of teaching professionally-oriented speaking in English. Candidate’s thesis. Kyiv State Pedagogical Institute of Foreign Languages. Kyiv. [in Ukrainian].
Skalkin, V.L. (1983). Teaching monologue (on the material of the English language): A guide for teachers. Kyiv. [in Ukrainian].
Sklyarenko, N.K., Onishenko, E.I. & Zakharova, S.L. (1988). Teaching speech activity in English at school. Kyiv. [in Ukrainian].
Sinekop, O.S. (2018). A system of exercises for differentiated training of future IT specialists of a professionally-oriented English monologue. Pedagogical process: Theory and practice (Series: Pedagogy), No. 4 (63), pp. 71–78. [in Ukrainian].
Tarnopolskyi, O.B. (2006). Methodology of teaching foreign language speech activity in a higher language educational institution: Training manual. Kyiv. [in Ukrainian].
The Law of Ukraine on Higher Education. (2014), order № 1556-VII. Available from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18i [in Ukrainian].
Ustymenko, O.M. (2013). Formation of foreign language competence in monologue speech. Methods of teaching foreign languages and culture: Theory and practice: a textbook for students of classical, pedagogical and linguistic universities. Kyiv. [in Ukrainian].
Vishnevskyi, O.I. (1982). Foreign language teacher’s guide. Kyiv. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.