ФОРМУВАННЯ ПРИРОДОЗНАВЧОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ ЗАСОБОМ МУЗЕЙНОЇ ПЕДАГОГІКИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.291088Ключові слова:
музейна педагогіка; природознавча компетентність; учні; школа; музей; експозиціяАнотація
У статті досліджується роль музейної педагогіки в освітньому процесі сучасної школи, оскільки вона володіє потужним потенціалом, який поєднує історію і сучасність; традиції та інновації, людину і природу; минуле й сучасне; автентичне та модерне.
Учені-дослідники обґрунтовують стратегію розвитку розбудови музейної педагогіки як важливої складової освітнього процесу; визначають її місце та роль в організації освітнього процесу закладів освіти різних типів та рівнів; розкривають основні проблеми музейної педагогіки в науковій освіті; визначають міждисциплінарний зв’язок музейної педагогіки з різними сферами та галузями наук; деталізують проблему функціонування і розвитку музеїв в Україні тощо.
Посилання
Haida, L.A. (2009). Muzei u navchalnomu zakladi [Museum in the educational institution]. Kyiv, 128 p. [in Ukrainian].
Haida, L.A. (2011). Formuvannia normatyvno-pravovoi bazy muzeiv pry navchalnykh zakladakh Ukrainy [Formation of the normative and legal framework of museums at educational institutions of Ukraine]. Local history. No. 3. pp. 49–56. [in Ukrainian].
Haida, L.A. (2012). Muzeina pedahohika: poshuk optymalnoi modeli [Museum pedagogy: the search for an optimal model]. Metodolohichni zasady istorychnoi osvity v konteksti profilizatsii starshoi shkoly: materialy Vseukrainskoi naukovo-metodychnoi konferentsii (Kirovohrad, 21–22 zhovtnia 2010 r.) – Methodological principles of historical education in the context of high school profiling: materials of the All-Ukrainian scientific and methodological conference (Kirovohrad, October 21–22, 2010). (pp. 243–249). Kirovohrad. [in Ukrainian].
Karamanov, O.V. Muzei – shkola – universytet: osoblyvosti pedahohichnoi vzaiemodii v suchasnomu “suspilstvi znan” [Museum – school – university: peculiarities of pedagogical interaction in the modern society of knowledge]. Available at: http://pmu.in.ua/wpcontent/uploads/downloads/2014/02/Karamanov_ua_2.pdf [in Ukrainian].
Karamanov, O.V. & Laskii, I.V. (2009). “Pedahohichnyi marafon” yak forma efektyvnoi orhanizatsii vzaiemodii z uchniamy u muzeinomu prostori [“Pedagogical marathon” as a form of effective organization of interaction with students in the museum space]. Rol muzeiv u kulturnomu prostori Ukrainy y svitu: stan, problemy, perspektyvy rozvytku muzeinoi haluzi: zahalnoukr. nauk. konf.: zbirnyk materialiv – The role of museums in the cultural space of Ukraine and the world: state, problems, prospects for the development of the museum industry: All-Ukrainian. of science conf.: collection of materials. Dnipropetrovsk, 608 p. [in Ukrainian].
Kardash, N.V. (2015). Muzeina pedahohika: retrospektyvnyi analiz [Museum pedagogy: a retrospective analysis]. Pedagogical sciences. Vol. 125. pp. 46–58. Available at: https://enpuir.npu.edu.ua/bitstream/handle/123456789/24399/Kardash. [in Ukrainian].
Muzeina pedahohika v naukovii osviti: monohrafiia [Museum pedagogy in scientific education: monograph]. (Ed.). S.O. Dovhyi, O.M. Topuzov, V.A. Bitaiev et al. Kyiv, 2020. 334 p. [in Ukrainian].
Udovychenko, I.V. (2017). Muzeina pedahohika: teoriia i praktyka: naukovo-metodychnyi posibnyk [Museum pedagogy: theory and practice: a scientific and methodological manual]. Kyiv. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.