ЦІННОСТІ ЯК ДЖЕРЕЛО ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТІВ ВИЩИХ ТЕХНІЧНИХ ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.291094Ключові слова:
цінності; професійна підготовка; студенти технічних спеціальностей; особистістьАнотація
Стаття присвячена проблемі формування цінностей у студентів майбутніх технічних спеціальностей під час навчально-пізнавальної діяльності.
Формування ціннісних орієнтацій студентів відбувається лише у процесі навчальної діяльності, оскільки цей процес пов’язаний з системою відносин, до якої залучений суб’єкт. Тому формування ціннісних орієнтацій студентів треба розглядати як процес засвоєння ними суспільних цінностей, знань, соціальних норм і правил, що можливо лише при науково-організаційному забезпеченні аксіологічного підходу до професійної підготовки студентів технічних закладів. Власне психолого-педагогічний аспект теорії цінностей корелює з культурологічним аспектом у процесі формування майбутнього фахівця.
Посилання
Bekh, I.D. (1998). Osobystisno zoriyentovane vykhovannya [Personally oriented education]. Scientific and method. Kyiv, 204 p. [in Ukrainian].
Boryshevskyi, M.Y. (2007). Dukhovnist osobystosti: sotsialno-psykholohichna sutnist, determinanty stanovlennya ta rozvytku [Spirituality of personality: social and psychological essence, determinants of formation and development]. Problems of general and pedagogical psychology: collection. of science of the Institute of Psychology named after H.S. Kostyuk of the National Academy of Sciences of Ukraine. (Ed.). S.D. Maksimenko. Kyiv. Vol. IX. part. 5. pp. 25–32. [in Ukrainian].
Bochelyuk, V.V. (2012). Psykholohiya vyvchennya tsinnisnykh oriyentatsiy suchasnoyi osobystosti [Psychology of the study of value orientations of a modern personality]. Theory and practice of modern psychology. No. 4. pp. 5–9. [in Ukrainian].
Bushman, I.O. (2015). Tsinnisni oriyentyry suchasnoho suspilstva [Value orientations of modern society]. Gilea: Scientific Bulletin. Vol. 102. pp. 201–205. [in Ukrainian].
Marchuk, V. & Stadnik, N. (2018). Sutnisni kharakterystyky tsinnisnykh oriyentatsiy studentiv [Essential characteristics of students’ value orientations]. Scientific Bulletin of Mykolaiv National University named after V.O. Sukhomlynskyi. Series: Pedagogical sciences. No. 1. pp. 183–187. [in Ukrainian].
Pirozhenko, T.O. (2013). Vidobrazhennya problemy tsinnisnykh oriyentatsiy dytyny doshkilnoho viku v suchasniy teoriyi ta praktytsi vykhovannya [Reflection of the problem of value orientations of preschool children in modern theory and practice of education]. Actual problems of psychology: coll. of science Ave. G.S. Kostyuk Institute of Psychology, National Academy of Sciences of Ukraine Psychology of preschool child development. Kyiv, Vol. IV. Issue 9. pp. 213–236. [in Ukrainian].
Podolyanchuk, D.S. (2020).Tsinnisni oriyentatsiyi student•skoyi molodi yak predmet sotsialno-psykholohichnoho doslidzhennya [Value orientations of student youth as a subject of socio-psychological research]. Habitus. No. 19. pp. 263–270. [in Ukrainian].
Rokeach, M. (1972). Beliefs, Attitudes, and Values. San Francisco: Josey-Bass Co. 214 p. [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.