ЦІННОСТІ ЯК ДЖЕРЕЛО ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТІВ ВИЩИХ ТЕХНІЧНИХ ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Оксана Ісаєва
  • Ганна Шайнер

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.291094

Ключові слова:

цінності; професійна підготовка; студенти технічних спеціальностей; особистість

Анотація

Стаття присвячена проблемі формування цінностей у студентів майбутніх технічних спеціальностей під час навчально-пізнавальної діяльності.

Формування ціннісних орієнтацій студентів відбувається лише у процесі навчальної діяльності, оскільки цей процес пов’язаний з системою відносин, до якої залучений суб’єкт. Тому формування ціннісних орієнтацій студентів треба розглядати як процес засвоєння ними суспільних цінностей, знань, соціальних норм і правил, що можливо лише при науково-організаційному забезпеченні аксіологічного підходу до професійної підготовки студентів технічних закладів. Власне психолого-педагогічний аспект теорії цінностей корелює з культурологічним аспектом у процесі формування майбутнього фахівця.

Біографії авторів

Оксана Ісаєва

доктор педагогічних наук, професор кафедри педагогіки та інноваційної освіти Інституту права, психології та інноваційної освіти Національного університету “Львівська політехніка”, професор кафедри латинської та іноземних мов Львівського національного медичного університету імені Данила Галицького

Ганна Шайнер

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри іноземних мов Інституту гуманітарних і соціальних наук Національного університету “Львівська політехніка”

Посилання

Bekh, I.D. (1998). Osobystisno zoriyentovane vykhovannya [Personally oriented education]. Scientific and method. Kyiv, 204 p. [in Ukrainian].

Boryshevskyi, M.Y. (2007). Dukhovnist osobystosti: sotsialno-psykholohichna sutnist, determinanty stanovlennya ta rozvytku [Spirituality of personality: social and psychological essence, determinants of formation and development]. Problems of general and pedagogical psychology: collection. of science of the Institute of Psychology named after H.S. Kostyuk of the National Academy of Sciences of Ukraine. (Ed.). S.D. Maksimenko. Kyiv. Vol. IX. part. 5. pp. 25–32. [in Ukrainian].

Bochelyuk, V.V. (2012). Psykholohiya vyvchennya tsinnisnykh oriyentatsiy suchasnoyi osobystosti [Psychology of the study of value orientations of a modern personality]. Theory and practice of modern psychology. No. 4. pp. 5–9. [in Ukrainian].

Bushman, I.O. (2015). Tsinnisni oriyentyry suchasnoho suspilstva [Value orientations of modern society]. Gilea: Scientific Bulletin. Vol. 102. pp. 201–205. [in Ukrainian].

Marchuk, V. & Stadnik, N. (2018). Sutnisni kharakterystyky tsinnisnykh oriyentatsiy studentiv [Essential characteristics of students’ value orientations]. Scientific Bulletin of Mykolaiv National University named after V.O. Sukhomlynskyi. Series: Pedagogical sciences. No. 1. pp. 183–187. [in Ukrainian].

Pirozhenko, T.O. (2013). Vidobrazhennya problemy tsinnisnykh oriyentatsiy dytyny doshkilnoho viku v suchasniy teoriyi ta praktytsi vykhovannya [Reflection of the problem of value orientations of preschool children in modern theory and practice of education]. Actual problems of psychology: coll. of science Ave. G.S. Kostyuk Institute of Psychology, National Academy of Sciences of Ukraine Psychology of preschool child development. Kyiv, Vol. IV. Issue 9. pp. 213–236. [in Ukrainian].

Podolyanchuk, D.S. (2020).Tsinnisni oriyentatsiyi student•skoyi molodi yak predmet sotsialno-psykholohichnoho doslidzhennya [Value orientations of student youth as a subject of socio-psychological research]. Habitus. No. 19. pp. 263–270. [in Ukrainian].

Rokeach, M. (1972). Beliefs, Attitudes, and Values. San Francisco: Josey-Bass Co. 214 p. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-01

Номер

Розділ

Статті