СИСТЕМА ВИЩОЇ ОСВІТИ В САУДІВСЬКІЙ АРАВІЇ ТА УКРАЇНІ: ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ

Автор(и)

  • Анатолій Мартинюк
  • Наталія Онищенко

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.291096

Ключові слова:

система вищої освіти; університети; державна політика; глобалізація; реформи; традиції; Україна; Саудівська Аравія; освіта; університет; освітня система; вища освіта; якість освіти; стандарти; контроль; порівняльний аналіз

Анотація

У статті проаналізовано загальні відмінності, проблеми та визначено перспективи вищої освіти в Україні та Саудівській Аравії у контексті глобальних трансформацій сучасного освітнього простору.

Наголошується, що вища освіта в нових соціально-економічних умовах набуває високого статусу, саме вона сприяє переходу до інформаційного суспільства, визначаючи пріоритети розвитку cучасної європейської правової держави, в якій основним стратегічним резервом є високоосвічена молодь.

Порівняльний аналіз розкриває особливості системи вищої  школи України та Саудівської Аравії, визначено недоліки та переваги кожної із систем.

Біографії авторів

Анатолій Мартинюк

доктор педагогічних наук, професор кафедри музичного мистецтва і методик навчання Університету Григорія Сковороди в Переяславі

Наталія Онищенко

доктор педагогічних наук, професор кафедри освітології та педагогічної інноватики Університету Григорія Сковороди в Переяславі

Посилання

Bohush, L. Rozvytok systemy osvity Ukrainy v ramkakh stratehii pidvyshchennia yakosti yii posluh ta konkurentospromozhnosti natsionalnoi ekonomiky [Development of the education system of Ukraine in the framework of the strategy of improving the quality of its services and the competitiveness of the national economy]. Available at: https://www.pulib.sk/web/kniznica/elpub/dokument/Bernatova9/subor/Bogush. (Accessed 01.09. 2023). [in Ukrainian].

Volovych, V. (2004). Bolonskyy protses i nova paradyhma osvity v Ukrayini [The Bologna process and the new paradigm of education in Ukraine]. Sociology: theory, methods, marketing. No. 4. pp. 189–199. [in Ukrainian].

Vatfa, Ali Asaad. (2001, September). Arabske prosvitnytstvo mizh dvoma novymy epokhamy [Arab enlightenment between two new eras]. “Shuun Arabia”. No. 107. [in Ukrainian].

Harasymiv, T.Z., Chornopyska, V.Z. & Kucherenko, N.V. (2021). Aksiolohichni zasady suchasnoi universytetskoi osvity: pravovi pidkhody: monohrafiia [Axiological principles of modern university education: legal approaches: monograph]. Lviv, 192 p. [in Ukrainian].

Zakon Ukrainy “Pro vyshchu osvitu” [Law of Ukraine “On Higher Education”]. No. 1556-VII from July 1, 2014. “Legislation of Ukraine” database of the Verkhovna Rada of Ukraine. Available at: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/1556-18 (Accessed 01.09.2023). [in Ukrainian].

Kozlovets, A. (2011). Ukrainska vyshcha osvita v dyskursi hlobalizatsiinykh protsesiv [Ukrainian higher education in the discourse of globalization processes]. Innovations in higher education: problems, experience, prospects. (Ed.). P.Yu. Saukha. Zhytomyr: National report on the state and prospects of education development in Ukraine. Kyiv, pp. 18–32. [in Ukrainian].

Shynkaruk, V. Osnovni napriamy modernizatsii struktury vyshchoi osvity Ukrainy [The main directions of modernization of the structure of higher education of Ukraine]. Official website of the Ministry of Education and Science of Ukraine. Available at: http://www.mon.gov.ua. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-01

Номер

Розділ

Статті