ТВОРЧИЙ ПОТЕНЦІАЛ ПЕДАГОГА ЯК ОЗНАКА ПРОФЕСІОНАЛІЗМУ

Автор(и)

  • Олена Білик
  • Інна Синевич
  • Яна Феньов

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.291098

Ключові слова:

педагог; творчість; потенціал; творчий потенціал; професіоналізм; педагогічна творчість; творча особистість

Анотація

У статті здійснено теоретичне обґрунтування творчого потенціалу педагога як ознаки професіоналізму. Представлено розуміння вітчизняними науковцями професіоналізму як головної вимоги до сучасного педагога. Зазначено, що творчий потенціал особистості є однією з найактуальніших проблем сучасної вітчизняної системи освіти і задля його обґрунтування схарактеризовано поняття “творчість” та “потенціал”. На основі аналізу наукових джерел представлено власне розуміння дефініції “творчий потенціал педагога”. Акцентовано увагу на тому, що творчий потенціал педагога уможливлює інноваційну, креативну реалізацію різнопланових професійних завдань, що сприяє підвищенню якості освіти, рівня знань здобувачів освіти тощо.

Біографії авторів

Олена Білик

викладач методики образотворчого навчання ВСП “Гуманітарно-педагогічний фаховий коледж Мукачівського державного університету”

Інна Синевич

викладач педагогіки ВСП “Гуманітарно-педагогічний фаховий коледж Мукачівського державного університету”

Яна Феньов

викладач педагогіки ВСП “Гуманітарно-педагогічний фаховий коледж Мукачівського державного університету”

Посилання

Antonova, O.E. (2017). Pedahohichni umovy pidhotovky vchytelya do tvorchoyi profesiynoyi diyalnosti [Pedagogical conditions of teacher training for creative professional activity]. Zhytomyr: Evenok O.O. Publishing House. Available at: https://core.ac.uk/download/pdf/154897732.pdf [in Ukrainian].

Bila, I. (2010). Do vershyn pedahohichnoyi maysternosti [To the peaks of pedagogical mastery]. Preschool education. Vol. 10, pp. 3–5. [in Ukrainian].

Busel, V.T. (2005). Velykyy tlumachnyy slovnyk suchasnoyi ukrayinskoyi movy [A large explanatory dictionary of the modern Ukrainian language]. Kyiv, 1728 p. [in Ukrainian].

Hopka, O. (2016). Tvorchyy potentsial osobystosti yak naukova katehoriya [Creative potential of the individual as a scientific category]. Scientific journal of the National Pedagogical University named after M.P. Drahomanova. Vol. 27 (37), pp. 11–14. [in Ukrainian].

Guzii, N.V. (2013). Lyudynovymirnist metodolohichnoyi bazy pedahohichnoho profesionalizmu yak zaporuka uspishnoyi rozbudovy osobystisno zoriyentovanoyi osvity [The human dimension of the methodological base of pedagogical professionalism as a key to the successful development of personally oriented education]. Scientific Bulletin of the Melitopol State Pedagogical University. Vol. 2 (11), pp. 53–60. [in Ukrainian].

Guzii, N.V. (2015). Pedahohichnyy profesionalizm yak naukova katehoriya. Pedahohichna tvorchist, maysternist, profesionalizm u systemi pidhotovky osvityanskykh kadriv: zdobutky, poshuky, perspektyvy [Pedagogical professionalism as a scientific category. Pedagogical creativity, mastery, professionalism in the system of training educational personnel: achievements, searches, prospects]. Kyiv. pp. 109–155. [in Ukrainian].

Kremen, V.G. (2008). Entsyklopediya osvity [Encyclopedia of education]. Kyiv, 1040 p. [in Ukrainian].

Yefimenko, S.M. (2021). Intelektualno-tvorchyy potentsial pedahoha: struktura, zmist, shlyakhy diahnostyky ta rozvytku [Intellectual and creative potential of the teacher: structure, content, ways of diagnosis and development]. Kropyvnytskyi: KZ “Vasyl Sukhomlynskyi KOIPPO”, 104 p. [in Ukrainian].

Zyazyun, I.A. & Sagach, S.M. (1997). Krasa pedahohichnoyi diyi [The beauty of pedagogical action]. Kyiv, 302 p. [in Ukrainian].

Prykhodko, O.Yu. (1994). Rozvytok tvorchoho potentsialu studentiv u protsesi navchalno-ihrovoyi diyalnosti [Development of creative potential of students in the process of educational and game activity]. The abstract to Candidate’s thesis. Kharkiv, 17 p. [in Ukrainian].

Sysoeva, S.O. (2015). Sotsialni, psykholohichni ta pedahohichni pidkhody do vyznachennya tvorchoyi osobystosti [Social, psychological and pedagogical approaches to the definition of a creative personality]. Kyiv, pp. 23–56. [in Ukrainian].

Ushinsky, K.D. (1983). Vybrani pedahohichni tvory: Teoretychni problemy pedahohiky [Selected pedagogical works: Theoretical problems of pedagogy]. Kyiv, 488 p. [in Ukrainian].

Hua Wei (2017). Formuvannya tvorchoho potentsialu maybutnikh uchyteliv muzychnoho mystetstva v protsesi navchannya hry na fortepiano [Formation of the creative potential of future music teachers in the process of learning to play the piano]. Candidate’s: thesis. Odesa, 227 p. [in Ukrainian].

Chernous, V.P. (2021). Realizatsiya tvorchoho potentsialu osobystosti maybutnoho pedahoha v protsesi profesiynoyi pidhotovky [Realization of the creative potential of the personality of the future teacher in the process of professional training]. Pedagogy of creative personality formation in higher and secondary schools. Vol. 75, pp. 143–147. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-01

Номер

Розділ

Статті