ІЗ ДОСВІДУ: РОЗВИТОК ІНФОРМАТИЧНИХ КОМПЕТЕНЦІЙ ШКОЛЯРІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ З ВИКОРИСТАННЯМ МЕТОДУ ПРОЄКТІВ НА УРОКАХ ІНФОРМАТИКИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.291102Ключові слова:
метод проєктів; інформатичні компетенції; початкова освіта; уроки інформатики; навчальний процес; педагогічні методиАнотація
У статті проаналізовано державний стандарт початкової освіти, типові освітні програми та науково-методична література з пропонованого дослідження. Додатково стаття включає аналіз методу проєктів, його видів та ролі у діяльності учнів. На прикладі проєктної діяльності вчителя інформатики початкової школи демонструються отримані результати. В процесі дослідження використовувалися такі методи, як аналіз та порівняльний аналіз наукової літератури. Практичне значення роботи полягає у можливості використання її матеріалів для проведення пробних уроків, під час переддипломної практики та безпосередньо під час роботи вчителя у початкових класах.
Автори висловлюють намір виявити позитивний вплив вказаного методу на навчальний процес, розкрити можливості його застосування та надати педагогам практичні рекомендації щодо ефективного впровадження цього методу в навчальний процес. Також стаття спрямована на підвищення інтересу школярів до предмету та розвиток їхніх ключових навичок у галузі інформатики.
Посилання
Alieksieieva, H.M. (2014). Vykorystannia informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii v protsesi profesiinoi pidhotovky studentiv pedahohichnykh vuziv [Victorious information-communal technologies in the process of professional training of students of pedagogical universities]. Current issues of science and mathematics education. pp. 184–191. [in Ukrainian].
Alieksieieva, H.M. (2014). Formuvannia hotovnosti maibutnikh sotsialnykh pedahohiv do zastosuvannia kompiuternykh tekhnolohii u profesiinii diialnosti [Formation of readiness of future social educators to use computer technologies in professional activity]. Berdyansk. [in Ukrainian].
Boyko, M.A. & Shkurenko, O.V. (2020). Informatychna ta tekhnolohichna osvita: osnovy STEAM-osvity [Information and technological education: Basics of STEAM education]. 15 p. [in Ukrainian].
Morze, N.V. et al. (2020). Orhanizatsiia STEAM-zaniat v innovatsiinomu klasi [Organization of STEAM classes in an innovative classroom]. Open educational e-environment of a modern university. No. 8, pp. 88–106. [in Ukrainian].
Ovsiannikov, O. & Alieksieieva, H. (2019). Kompiuterne seredovyshche naukovo-doslidnoi roboty studentiv inzhenerno-pedahohichnykh spetsialnostei kompiuternoho profiliu yak obiekt proektuvannia [The computer environment of scientific research work of students of engineering and pedagogical specialties of the computer profile as a design object]. Youth & market, No. 9 (176). DOI: https://doi.org/10.32843/2663-6085-2019-14-2-39 (Accessed 11 Sept. 2023) [in Ukrainian].
Ostapchuk, N. & Poliukhovych, N. (2015). Struktura ta skladovi predmetnoi kompetentnosti uchniv pochatkovykh klasiv pry vyvchenni informatyky [Structure and components of elementary school students’ subject competence in studying informatics]. New pedagogical thought: Scientific and methodological journal, No. 4 (84), pp. 118–122. [in Ukrainian].
Rakhmanina, A.S. (2020). Realizatsiia STEAM-osvity v pochatkovii shkoli shliakhom proiektnoi diialnosti [Implementation of STEAM education in primary school through project-based activities]. Herald, No. 1471, 186 p. [in Ukrainian].
Soroko, N.V. & Rokoman, O.H. (2019). Funktsii ta rol STEAM-oriientovanoho osvitnoho seredovyshcha osnovnoi shkoly dlia rozvytku STEAM-osvity [Functions and role of STEAM-oriented educational environment of primary school for the development of STEAM education]. New Pedagogical Thought, No. 4 (100), pp. 55–60. [in Ukrainian].
Tretiak, O.P. (2023). STEM-pidkhid do navchannia u pochatkovii shkoli [STEM approach to teaching in primary school]. Education and Development of Gifted Individual, No. 2 (89), pp. 36–42. [in Ukrainian].
Shevchenko, O., Andrushchenko, N. & Siryk, E. (2023). Rol STEAM-osvity u formuvanni kreatyvnosti y innovatsiinoho myslennia zdobuvachiv osvity [The role of STEAM education in developing creativity and innovative thinking of educational seekers]. Scientific Innovations and Advanced Technologies, No. 7 (21). [in Ukrainian].
Kravchenko, N.V. Alyeksyeyeva, H.M. & Gorbatyuk, L.V. (2018). Curriculum Optimization by the Criteria of Maximizing Professional Value and the Connection Coefficient of Educational Elements, Using Software Tools. ICTERI 2018: Proceedings of the 14th International Conference on ICT in Education, Research and Industrial Applications. (Kyiv, Ukraine, May 14–17, 2018). CEUR Workshop Proceedings. 2018. No. 1, P. 365–378, pp. 365–378. [in English].
Tsiuniak, O., Rozlutska, H. & Kravets, O. (2021). Formuvannia informatsiino-tsifrovoyi kompetentnosti maibutnikh vchyteliv pochatkovykh klasiv u zakladakh vyshchoyi osvity [Formation of informational and digital competence of future primary school teachers in institutions of higher education]. Scientific Bulletin of Uzhhorod University. Series: “Pedagogy. Social work”. No. 1 (48), pp. 435–438. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.