ПЕРСОНАЛІЗАЦІЯ ПРОЦЕСУ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ У ЗВО ЗАСОБАМИ ТЕХНОЛОГІЇ ТЬЮТОРИНГУ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.291103Ключові слова:
професійна підготовка; персоналізація навчання; суб’єктність; індивідуальна освітня траєкторія; тьюторингАнотація
У статті проаналізовано теоретико-методичні аспекти персоналізації процесу професійної підготовки у ЗВО засобами технології тьюторингу; здійснено огляд наукової літератури на предмет обґрунтування концептуальних засад процесу персоналізації навчання. Визначено роль персоналізації навчання у формуванні суб’єктної позиції студента у процесі фахової підготовки та у створенні індивідуальної освітньої траєкторії.
Доведено, що ефективним засобом реалізації ідеї персоналізації навчання є тьюторська технологія як послідовна взаємопов’язана система дій викладача, спрямована на виконання завдань проєктування індивідуальної освітньої програми студента. Акцентовано, що процес навчання в умовах реалізації технології тьюторингу здійснюється у процесі академічної та квазіпрофесійної діяльності, що сприяє набуттю майбутніми фахівцями досвіду виконання професійних і транспрофесійних завдань.
Посилання
Boiko, A.M. (2018). Tiutorstvo yak model partnerskykh vidnosyn vykladach-student [Tutoring as a model of teacher-student partnership]. Scientific Bulletin of Mukachevo State University. Vol. 1 (7). pp. 18–22. [in Ukrainian].
Boiko, A.M. & Demianenko, N.M. (2018). Tiutorstvo yak model partnerskykh vidnosyn vykladach-student [Tutoring as a model of teacher-student partnership]. Scientific Bulletin of Mukachevo State University. Series “Pedagogy and Psychology”. Vol. 1 (7). pp. 18–22. [in Ukrainian].
Buherko, Ya.M. (2012). Osoblyvosti personalizatsii osvitnoho protsesu u vyshchii shkoli [Peculiarities of personalization of educational process at higher education]. Problems of modern pedagogical education. Ser.: Pedagogy and psychology. Coll. Articles. Yalta, Vol. 35. Part 2. pp. 3–10. [in Ukrainian].
Vasylieva, I.H. (2017). Osoblyvosti diialnosti vykladacha vyshchoi shkoly v umovakh personalizatsii suchasnoi osvity [Peculiarities of the teaching staff of higher education in the context of personalization of modern education]. Problems of engineering and pedagogical education: Coll.of scientific work. Kharkiv, Vol. 54–55. pp. 373–379. [in Ukrainian].
Vyshkivska, V.B. Kondratenko, L.I., Patlaichuk, O.V. & Malinka, O.O. (2022). Studentotsentrovane navchannia yak faktor udoskonalennia systemy profesiinoi pidhotovky u ZVO [Student-centered learning as a factor in improving the professional training system in higher education institutions]. The scientific journal of the Mykhaylo Drahomanov NPU. No. 87. pp. 20–24. [in Ukrainian].
Vyshkivska, V., Cherepynsk, A., Ilishova, O. & Voichun, O. (2022). Stanovlennia subiektnoi pozytsii studenta yak neobkhidna umova formuvannia tsinnisno zoriientovanoi profesiinoi kompetentnosti [The formation of the student’s subject position is necessary for the formation of value-oriented professional competence]. Youth & market. No. 1 (199). pp. 95–101. [in Ukrainian].
Humanizatsiia navchalno-vykhovnoho protsesu [Humanization of the educational-developmental process]. Collection of scientific papers. Vol. ХLVІІ. (Ed.). V.I. Sypchenko. Sloviansk, 2009. 205 p. [in Ukrainian].
Kuzmyn, V.M. (2017). Vykorystannia tiutorynha dlia udoskonalennia systemy upravlinnia yakistiu vyshchoi osvity [The use of tutoring for the improvement of the quality management system of higher education]. Intelligence XXI. No. 2. pp. 247–252. [in Ukrainian].
Lokarieva, L.V. & Bazhmina, E.A. (2021). Personalizatsiia v osviti: upravlinnia studentamy vlasnoiu traiektoriieiu navchannia zasobamy tsyfrovykh tekhnolohii [Personalization in education: management of students’ own learning trajectory by means of digital technologies]. Information technologies and means of education. Vol. 86. No. 6. pp. 187–207. [in Ukrainian].
Nekrashevych, T.V. (2021). Aspektualnist personalizatsii osvitnoho protsesu u vyshchii shkoli [Aspectuality personalization of the educational process at the higher education institution]. Aktualni pytannia linhvistyky, profesiinoi linhvodydaktyky, psykholohii i pedahohiky vyshchoi shkoly: zb. statei VI Mizhnar. nauk.-prakt. konf., m. Poltava, 25–26 lystopada 2021 r. Poltava, 2021. – Current issues of linguistics, professional language didactics, psychology and pedagogy of higher education: coll. of Articles VI of the International science and practice conference, Poltava, November 25–26, 2021. Poltava, pp. 236–238. [in Ukrainian].
Shvets, T.E. (2022). Analiz poniat “tiutor” i “tiutorynh” u vitchyznianomu ta zarubizhnomu osvitno-naukovomu prostori [Analysis of concepts “tutor” and “tutoring” in the domestic and foreign educational and scientific space]. Academic studies “Pedagogy” series. Vol. 2, pp. 56–65. [in Ukrainian].
Shevchuk, H.I. (2021). Indyvidualna osvitnia traiektoriia studenta: sut i kliuchovi aspekty orhanizatsii [The individual educational trajectory of the student: the essence and key aspects of the organization]. Pedagogical sciences. Vol. 95. pp. 56–61. [in Ukrainian].
Hargreaves, D.H. (2004). Personalising learning: Next steps in working laterally. London: Specialist schools Trust, 128 p. [in English].
Hornby, A.S. (2000). Oxford Advanced Learners Dictionary of Current English. 6th Edition. Oxford University Press. 1422 p. [in English].
Yarvela, S. (2006). Personal Learning? New insights into fostering. Personalising Education. Paris: OECD Publications, pp. 31–46. [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.