ТЕХНОЛОГІЯ СЕНКАН ЯК ІНСТРУМЕНТ РОЗВИТКУ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ У СТУДЕНТІВ-МЕДИКІВ НА ЗАНЯТТЯХ ВІТЧИЗНЯНОЇ ІСТОРІЇ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.291107Ключові слова:
креативне мислення; технологія сенкан; вища освіта; вітчизняна історія; студенти-медикиАнотація
У статті акцентовано увагу на важливості творчої функції у процесі вивчення вітчизняної історії та культури; наголошено на необхідності застосування на заняттях інноваційних прийомів, спрямованих на стимуляцію інтересу учасників освітнього процесу до вітчизняної історії. Узагальнено позитивний досвід використання технології сенкан на заняттях з історії та культури України при підготовці майбутніх медиків. Охарактеризовано поняття сенкан, дана його характеристика, аналіз результатів використання цієї технології для розвитку критичного мислення у студентській аудиторії.
Посилання
Boichuk, O. Rozvyvaiemo krytychne myslennia: shcho take senkan i yak yoho napysaty [We develop critical thinking: what is senkan and how to write it]. Available at: https://buki.com.ua/news/rozvivajemo-kriticne-mislennya-shho-take-take-senkan-i-yak-iogo-napisati/ (Accessed 11 Sep. 2023). [in Ukrainian].
Vlasii, O. (2021). Mozhlyvosti vykorystannia ihrovykh tekhnolohii dlia pidhotovky maibutnikh uchyteliv do formuvannia tsyfrovoi kompetentnosti shkoliariv [Possibilities of using game technologies to prepare future teachers for the formation of digital competence of schoolchildren]. Youth & market. Drohobych, No. 5–6 (191–192). рр. 77–83. [in Ukrainian].
Dziamulych, N.I. (2010). Senkan u systemi innovatsiinoho navchannia [Senkan in the system of innovative education]. Pedagogical search. No. 4, pp. 64–66. [in Ukrainian].
Lavrova, I. “Тekhnolohiia synkvein yak instrument rozvytku krytychnoho ta kreatyvnoho myslennia zdobuvachiv osvity na zaniattiaka istorii” [“Syncway technology as a tool for the development of critical and creative thinking of students in history classes”]. Inter Conf, June 2021, pp. 266–73. DOI: 10.51582/interconf.7-8.06.2021.028. Available at: https://doi.org/10.51582/interconf.7-8.06.2021.028 (Accessed: 12 Sep. 2023). [in Ukrainian].
Lushchevska, O. (2006). Vid yaponskoho khaiku – do amerykanskoho stansysu [From Japanese Haiku to American Stance]. Kyiv, 238 р. [in Ukrainian].
Nalyvaiko, A.Iu. Pryiom “Senkan”: tvorche myslennia pereosmyslennia sukhoho navchalnoho materialu [The “Senkan” method: creative thinking of rethinking dry educational material]. Available at: https://vseosvita.ua/news/pryiom-senkan-tvorche-pereosmyslennia-sukhoho-navchalnoho-materialu-6162.html (Accessed 13 Sep. 2023) [in Ukrainian].
Pometun, O. (2012). “Metodyka rozvytku krytychnoho myslennia na urokakh istorii” [“Methodology for the development of critical thinking in history lessons”]. History and social studies in Ukrainian schools: theory and teaching methods, 1.3; 3 р. [in Ukrainian].
Pometun, O. (2007). Entsyklopediia interaktyvnoho navchannia [Encyclopedia of interactive learning]. Kyiv, pp. 142–144. Available at: https://nvk-licey.at.ua/_ld/0/2_BTn.pdf (Accessed 14 Sep. 2023) [in Ukrainian].
Reznik, O.P. Formuvannia krytychnoho myslennia na urokakh istorii za dopomohoiu vykorystannia istorychnykh dzherel [Formation of critical thinking in history lessons using historical sources]. Available at: https://naurok.com.ua/stattya-formuvannya-kritichnogo-mislennya-na-urokah-istori-za-dopomogoyu-vikoristannya-istorichnih-dzherel-231874.html (Accessed 14 Sep. 2023). [in Ukrainian].
Tekhnolohiia synkvein (“Senkan”) [Synquain (“Senkan”) technology]. Review of tools for the development of critical thinking in adults and children. Available at: https://naurok.com.ua/uploads/conference/46/%D0%9A%D1%80%D0%B8%D1%82%D0%B8%D1%87%D0%BD%D0%B5%20%D0%BC%D0%B8%D1%81%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F_1615700379.pdf (Accessed 14 Sep. 2023). [in Ukrainian].
Khavbe, I.O. Senkan na urokakh istorii: Istoriia ta pravoznavsvo [Senkan in history lessons: History and jurisprudence]. Scientific and methodical journal. Kharkiv, October 2015. No. 28–29 (416–417). p. 8. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.