ПРОФЕСІЙНА ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ ДО ФОРМУВАННЯ ПАРТНЕРСЬКИХ СТОСУНКІВ МІЖ УЧАСНИКАМИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В ІНКЛЮЗИВНИХ КЛАСАХ ЗАКЛАДУ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.291109Ключові слова:
професійна підготовка майбутніх педагогів; професійна компетентність майбутнього педагога; партнерська взаємодія; партнерські стосунки в інклюзивних класах закладу загальної середньої освітиАнотація
У статті розглянуто особливості професійної підготовки майбутніх педагогів до формування партнерських стосунків між учасниками освітнього процесу в інклюзивних класах закладу загальної середньої освіти. З’ясовано, що професійно-педагогічна підготовка майбутнього педагога є складною дефініцією.
З’ясовано, що напрямами ідей партнерської взаємодії в умовах професійно-педагогічної підготовки є педагогіка співробітництва, педагогіка емпауерменту, педагогіка довіри.
Посилання
Zakon Ukrainy “Pro osvitu” [Law of Ukraine “On Education”]. Document 2145-VIII, valid, current edition – Edition dated July 2, 2023, basis – 3143-IX. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text (Accessed 05 Sept. 2023). [in Ukrainian].
Zakon Ukrainy “Pro zahalnu seredniu osvitu” [Law of Ukraine “On general secondary education”]. Document 651-XIV, expired, current version, basis – 463-IX. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/651-14#Text (Accessed 05 Sept. 2023). [in Ukrainian].
Postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy “Pro zatverdzhennia Poriadku orhanizatsii inkliuzyvnoho navchannia u zakladakh zahalnoi serednoi osvity” [Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine “On approval of the Procedure for the organization of inclusive education in institutions of general secondary education”]. Document 957-2021-p, valid, current edition – Edition of September 6, 2022, basis – 979-2022-p. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/957-2021-%D0%BF#Text (Accessed 05 Sept.2023). [in Ukrainian].
Postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy “Pro zatverdzhennia Poriadku zabezpechennia dopomizhnymy zasobamy dlia navchannia osib z osoblyvymy osvitnimy potrebamy u zakladakh osvity”. Dokument 1289-2020-p, chynnyi, potochna redaktsiia – Pryiniattia vid 09.12.2020 [The Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine “On Approval of the Procedure for Providing Aids for Teaching Persons with Special Educational Needs in Educational Institutions”. Document 1289-2020, valid, current version – Acceptance dated 09.12.2020]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1289-2020-%D0%BF#Text (Accessed 05 Sept. 2023). [in Ukrainian].
Basiuk, N.A. (2019). Partnerska vzaiemodiia vchytelia Novoi ukrainskoi shkoly z batkamy molodshykh shkoliariv [Partnership interaction of the teacher of the New Ukrainian School with parents of younger schoolchildren]. Actual problems and prospects of preschool education in the modern educational space: a collection of scientific and methodological works. pр. 7–10. [in Ukrainian].
Bezena, I.M. (2019). Vchytel ta shkoliar: pedahohika indyvidualnosti u osvitnomu postupi cherez vzaiemnu doviru [Teacher and student: pedagogy of individuality in educational progress through mutual trust]. Proceedings. Series: Pedagogical sciences. No. 183, pр. 55–60. [in Ukrainian].
Buinytska, O.P., Varchenko-Trotsenko, L.O. & Terletska, T.S. (2020). Modernizatsiia systemy elektronnoho navchannia universytetu do potreb uchasnykiv osvitnoho protsesu [Modernization of the university’s e-learning system to meet the needs of participants in the educational process]. Electronic scientific publication “Open educational e-environment of a modern university”, No. 9, pр. 1–14. [in Ukrainian].
Vozniuk, O.M. (2019). Fenomeny pedahohichnoho spilkuvannia ta yikhnii vplyv na vzaiemodiiu subiektiv osvitnoho protsesu [Phenomena of pedagogical communication and their influence on the interaction of subjects of the educational process]. Zhytomyr region is pedagogical, No. 4, pр. 16. [in Ukrainian].
Derkach, Yu. & Levytska, Yu. (2022). Osoblyvosti vzaiemodii subiektiv osvitnoho protsesu v umovakh dystantsiinoi osvity [Peculiarities of the interaction of subjects of the educational process in the conditions of distance education]. A young scientist, No. 6 (106), pр. 53–56. [in Ukrainian].
Mukan, N., Chubinska, N. & Nakonechna, S. (2023). Zastosuvannia aksiolohichnoho pidkhodu u profesiinii pidhotovtsi suchasnoho fakhivtsia [Application of the axiological approach in professional training of a modern specialist]. Academic visions, No. 20. Available at: https://academy-vision.org/index.php/av/article/view/419 (Accessed 05 Sept. 2023). [in Ukrainian].
Murskykh, T.V. & Miroshnichenko, T.V. (2023). Providni idei pedahohiky spivrobitnytstva v Novii Ukrainskii Shkoli [Leading ideas of pedagogy of cooperation in the New Ukrainian School]. In The 6 th International scientific and practical conference “Modern problems of science, education and society”. (August 14–16, 2023) SPC “Sci-conf. com. ua”, Kyiv, Ukraine. 671 p.; р. 300. [in Ukrainian].
Pidhotovka maibutnikh uchyteliv pochatkovykh klasiv u konteksti vykorystannia novykh pedahohichnykh tekhnolohii (2021): navchalna praktyka studentiv [Training of future primary school teachers in the context of using new pedagogical technologies: students' educational practice]. (Ed.). B.A. Maksymchuk, O.R. Polianovska, S.V. Cherniuk, L.M. Vysochan, L.S. Pletenytska, S.P. Lysiuk. Scientific journal of the National Pedagogical University named after M.P. Drahomanov. Series 15: Scientific and pedagogical problems of physical culture (physical culture and sport): coll. of science works. Kyiv, Vol. 2 (130). pр. 80–86. DOI: 10.31392/NPU-nc.series15.2021.2(130).18 (Accessed 05 Sept. 2023). [in Ukrainian].
Radchenia, I.V. (2019) Profesiino-pedahohichna pidhotovka zhyttievotvorchoho vchytelia u ploshchyni filosofskoi refleksii [Professional and pedagogical training of a life-creating teacher in the plane of philosophical reflection]. Practical philosophy and the New Ukrainian school: coll. of theses of the All-Ukrainian science and practice conference, Kyiv, May 16. 2019. National Ped. Acad. of Sciences of Ukraine, Institute of Pedagogy of National Academy of Sciences of Ukraine, Kharkiv. National Ped. University named after Hryhoriy Skovoroda. Kyiv, pр. 84–86. [in Ukrainian].
Samoilenko, O.A., Mirshuk, O.Ie. & Sylenko, Yu.V. (2023). Profesiino-pedahohichna pidhotovka fakhivtsia u konteksti suchasnykh realii vidkrytoho osvitno-naukovoho prostoru ZVO [Professional and pedagogical training of a specialist in the context of modern realities of the open educational and scientific space of higher education institutions]. “Youth and market”. Monthly scientific-pedagogical journal. Drogobych, No. 5 (213). pр. 83–89. Available at: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.282838 (Accessed 05 Sept. 2023). [in Ukrainian].
Tsipan, T. (2021). Partnerska vzaiemodiia v diadi “simia-shkola” [Partnership interaction in the “family-school” dyad]. Innovation in education, No. 2 (13), pр. 176–185. [in Ukrainian].
Chaikovska, H. (2023). Zastosuvannia pedahohiky empauermentu u pidhotovtsi maibutnikh uchyteliv pochatkovoi shkoly na zasadakh staloho rozvytku [The application of empowerment pedagogy in the training of future primary school teachers on the basis of sustainable development]. Educational discourse, No. 1 (40), pр. 184–199. [in Ukrainian].
Sylenko, Yu. (2023). Tutoring – pedagogical innovation in professional and pedagogical training of teachers in higher education institutions. Grail of Science. No. 24. pp. 523–529. Available at: https://doi.org/10.36074/grail-of-science.17.02.2023.100 (Accessed 05. Sept. 2023). [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.