ЗАСТОСУВАННЯ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ФОРМУВАННІ ЕСТЕТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ ЗАСОБАМИ ХОРЕОГРАФІЧНОГО МИСТЕЦТВА
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.291110Ключові слова:
освіта; вища освіта; вища школа; здобувачі освіти; професійна підготовка; професійна компетентність; компетенція; цифрові технології; танець; комунікаціяАнотація
У контексті завдань вищої мистецької та педагогічної освіти естетична компетентність є центральною фаховою характеристикою педагога. Мета статті полягає в теоретичному окресленні загального потенціалу використання цифрових технологій у формуванні естетичної компетентності майбутніх педагогів засобами хореографічного мистецтва. Наголошено на спрямованості фахової підготовки майбутніх педагогів хореографічного мистецтва на подальше художньо-естетичне виховання учнів. Естетично пережитий мистецький досвід індивіда категоризовано як вагому підвалину формування естетичної компетентності. Для сучасного вивчення хореографії цифрові технології – компенсаторний механізм наповнення індивідуального естетичного досвіду, формування мистецького континууму без кордонів та з урахуванням історії й тенденцій сучасної хореографії, що надважливо для естетичної компетенції.
Посилання
Karam, A. (2019). Sutnisni kharakterystyky fenomenu “estetychna kompetentnist osobystosti” [Essential characteristics of the phenomenon “aesthetic competence of the individual”]. Pedagogical education: Theory and practice. Psychology. Pedagogy, Issue 32, pp. 81–86. [in Ukrainian].
Pro vyshchu osvitu: Zakon Ukrainy vid 01.07.2014 № 1556-VII [On higher education: Law of Ukraine dated July 1, 2014 No. 1556-VII]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18#Text [in Ukrainian].
Serdiuk, T.I. (2011). Khudozhno-estetychna shkola maibutnikh uchyteliv khoreohrafii: formuvannia dosvidu: monohrafiia [Artistic and aesthetic school of future teachers of choreography: formation of experience: monograph]. Donetsk, 273 p. [in Ukrainian].
Chzhao Zhuiciue, Vodiana, V.O. (2023). Analiz strukturnykh komponentiv estetychnoi kompetentnosti maibutnikh pedahohiv [Analysis of structural components of aesthetic competence of future teachers]. Problemy ta perspektyvy rozvytku nauky, osvity, tekhnolohii ta suspilstva v ХХІ stolitti: zbirnyk tez dopovidei mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii – Problems and prospects of the development of science, education, technology and society in the 21st century: a collection of abstracts of reports of the international scientific and practical conference (Bila Tserkva, 30 bereznia 2023 r.). Bila Tserkva: TsFEND. pp. 22–24. [in Ukrainian].
Chzhao Zhuiciue (2022). Estetychna kompetentnist maibutnikh pedahohiv: filosofsko-pedahohichni aspekty [Aesthetic competence of future teachers: philosophical and pedagogical aspects]. Youth & market, No. 6 (204), pp. 176–182. [in Ukrainian].
Chzhao Zhuiciue. (2023). Orhanizatsiia khudozhno-tvorchoi diialnosti maibutnikh pedahohiv yak umova formuvannia yikh estetychnoi kompetentnosti [Organization of artistic and creative activity of future teachers as a condition for the formation of their aesthetic competence]. Teoriia ta praktyka mystetskoi edukatsii u tsyvilizatsiinykh vyklykakh sohodennia: materialy VII Mizhnarodnoi naukovopraktychnoi konferentsii – Theory and practice of art education in today’s civilizational challenges: materials of the VII International Scientific and Practical Conference. Drohobych, pp. 88–92. [in Ukrainian].
Chzhao Zhuiciue (2023). Problema motyvatsii maibutnikh pedahohiv u formuvanni yikh estetychnoi kompetentnosti [The problem of motivation of future teachers in the formation of their aesthetic competence]. Youth & market, No. 6, pp. 173–177. [in Ukrainian].
Chzhao Zhuiciue (2021). Formuvannia estetychnoi kompetentnosti maibutnikh pedahohiv yak nevidiemna skladova yikh fakhovoi pidhotovky [Formation of aesthetic competence of future teachers as an integral component of their professional training]. Suchasnyi rukh nauky: tezy dop. XII mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi internet-konferentsii – Modern movement of science: theses add. XII International Scientific and Practical Internet Conference, 1–2 April 2021. Dnipro, Vol. 2. pp. 455–458. [in Ukrainian].
Bashkir, O., Zhukova, O. & Yun, B. (2022). The Competence Paradigm of the Future Teacher of Choreography: the Experience of the PRC. Professional Education: Methodology, Theory and Technologies, No. 16, pp. 43–58. [in English].
Dan, Y., Wu, Ch. & Yang, M. (2021). Development and Validation of the Aesthetic Competence Scale. Advance. Preprint. DOI: http://dx.doi.org/10.31124/advance.17075180 [in English].
Darda, K.M. & Cross, E.S. (2023). The computer, a choreographer? Aesthetic responses to computer-generated dance choreography. Heliyon, Vol. 9. Е. 12750. [in English].
Hewitt, A. (2005). Social Choreography: Ideology as Performance in Dance and Everyday Movement Duke University Press. Performing Arts. [in English].
Liu Jian (2017). Aesthetic competence of a modern teacher of art disciplines. Мodern tendencies in the pedagogical science of Ukraine and Israel: the way to integration. Ariel, 8, pp. 149–153. [in English].
Sagasti, F. (2019). Information technology and the arts: the evolution of computer choreography during the last half century. Dance Chronicle, No. 42 (1), pp. 1–52. [in English].
Tverdokhlib, S.S. (2020). Pedagogical conditions for the formation of interpretive competence of future choreography teachers in the process of professional training. Mistectvo ta Osvita/Arts & Education, No. 4, pp. 57–62. [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.