ЗАСТОСУВАННЯ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ФОРМУВАННІ ЕСТЕТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ ЗАСОБАМИ ХОРЕОГРАФІЧНОГО МИСТЕЦТВА

Автор(и)

  • Чжао Жуйcюе
  • Валентина Водяна
  • Людмила Щур
  • Анатолій Баньковський
  • Ірина Машталер
  • Тетяна Солонинка

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.291110

Ключові слова:

освіта; вища освіта; вища школа; здобувачі освіти; професійна підготовка; професійна компетентність; компетенція; цифрові технології; танець; комунікація

Анотація

У контексті завдань вищої мистецької та педагогічної освіти естетична компетентність є центральною фаховою характеристикою педагога. Мета статті полягає в теоретичному окресленні загального потенціалу використання цифрових технологій у формуванні естетичної компетентності майбутніх педагогів засобами хореографічного мистецтва. Наголошено на спрямованості фахової підготовки майбутніх педагогів хореографічного мистецтва на подальше художньо-естетичне виховання учнів. Естетично пережитий мистецький досвід індивіда категоризовано як вагому підвалину формування естетичної компетентності. Для сучасного вивчення хореографії цифрові технології – компенсаторний механізм наповнення індивідуального естетичного досвіду, формування мистецького континууму без кордонів та з урахуванням історії й тенденцій сучасної хореографії, що надважливо для естетичної компетенції.

Біографії авторів

Чжао Жуйcюе

аспірантка кафедри музикознавства та методики музичного мистецтва Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка

Валентина Водяна

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри музикознавства та методики музичного мистецтва Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка

Людмила Щур

кандидат мистецтвознавства, доцент кафедри музикознавства та методики музичного мистецтва Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка

Анатолій Баньковський

заслужений працівник культури України, доцент кафедри музикознавства та методики музичного мистецтва Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка

Ірина Машталер

кандидат наук з фізичного виховання і спорту, доцент кафедри теоретичних основ та методики фізичного виховання Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка

Тетяна Солонинка

керівник та головний хореограф Тернопільської танцювальної школи “T.S.”

Посилання

Karam, A. (2019). Sutnisni kharakterystyky fenomenu “estetychna kompetentnist osobystosti” [Essential characteristics of the phenomenon “aesthetic competence of the individual”]. Pedagogical education: Theory and practice. Psychology. Pedagogy, Issue 32, pp. 81–86. [in Ukrainian].

Pro vyshchu osvitu: Zakon Ukrainy vid 01.07.2014 № 1556-VII [On higher education: Law of Ukraine dated July 1, 2014 No. 1556-VII]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18#Text [in Ukrainian].

Serdiuk, T.I. (2011). Khudozhno-estetychna shkola maibutnikh uchyteliv khoreohrafii: formuvannia dosvidu: monohrafiia [Artistic and aesthetic school of future teachers of choreography: formation of experience: monograph]. Donetsk, 273 p. [in Ukrainian].

Chzhao Zhuiciue, Vodiana, V.O. (2023). Analiz strukturnykh komponentiv estetychnoi kompetentnosti maibutnikh pedahohiv [Analysis of structural components of aesthetic competence of future teachers]. Problemy ta perspektyvy rozvytku nauky, osvity, tekhnolohii ta suspilstva v ХХІ stolitti: zbirnyk tez dopovidei mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii – Problems and prospects of the development of science, education, technology and society in the 21st century: a collection of abstracts of reports of the international scientific and practical conference (Bila Tserkva, 30 bereznia 2023 r.). Bila Tserkva: TsFEND. pp. 22–24. [in Ukrainian].

Chzhao Zhuiciue (2022). Estetychna kompetentnist maibutnikh pedahohiv: filosofsko-pedahohichni aspekty [Aesthetic competence of future teachers: philosophical and pedagogical aspects]. Youth & market, No. 6 (204), pp. 176–182. [in Ukrainian].

Chzhao Zhuiciue. (2023). Orhanizatsiia khudozhno-tvorchoi diialnosti maibutnikh pedahohiv yak umova formuvannia yikh estetychnoi kompetentnosti [Organization of artistic and creative activity of future teachers as a condition for the formation of their aesthetic competence]. Teoriia ta praktyka mystetskoi edukatsii u tsyvilizatsiinykh vyklykakh sohodennia: materialy VII Mizhnarodnoi naukovopraktychnoi konferentsii – Theory and practice of art education in today’s civilizational challenges: materials of the VII International Scientific and Practical Conference. Drohobych, pp. 88–92. [in Ukrainian].

Chzhao Zhuiciue (2023). Problema motyvatsii maibutnikh pedahohiv u formuvanni yikh estetychnoi kompetentnosti [The problem of motivation of future teachers in the formation of their aesthetic competence]. Youth & market, No. 6, pp. 173–177. [in Ukrainian].

Chzhao Zhuiciue (2021). Formuvannia estetychnoi kompetentnosti maibutnikh pedahohiv yak nevidiemna skladova yikh fakhovoi pidhotovky [Formation of aesthetic competence of future teachers as an integral component of their professional training]. Suchasnyi rukh nauky: tezy dop. XII mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi internet-konferentsii – Modern movement of science: theses add. XII International Scientific and Practical Internet Conference, 1–2 April 2021. Dnipro, Vol. 2. pp. 455–458. [in Ukrainian].

Bashkir, O., Zhukova, O. & Yun, B. (2022). The Competence Paradigm of the Future Teacher of Choreography: the Experience of the PRC. Professional Education: Methodology, Theory and Technologies, No. 16, pp. 43–58. [in English].

Dan, Y., Wu, Ch. & Yang, M. (2021). Development and Validation of the Aesthetic Competence Scale. Advance. Preprint. DOI: http://dx.doi.org/10.31124/advance.17075180 [in English].

Darda, K.M. & Cross, E.S. (2023). The computer, a choreographer? Aesthetic responses to computer-generated dance choreography. Heliyon, Vol. 9. Е. 12750. [in English].

Hewitt, A. (2005). Social Choreography: Ideology as Performance in Dance and Everyday Movement Duke University Press. Performing Arts. [in English].

Liu Jian (2017). Aesthetic competence of a modern teacher of art disciplines. Мodern tendencies in the pedagogical science of Ukraine and Israel: the way to integration. Ariel, 8, pp. 149–153. [in English].

Sagasti, F. (2019). Information technology and the arts: the evolution of computer choreography during the last half century. Dance Chronicle, No. 42 (1), pp. 1–52. [in English].

Tverdokhlib, S.S. (2020). Pedagogical conditions for the formation of interpretive competence of future choreography teachers in the process of professional training. Mistectvo ta Osvita/Arts & Education, No. 4, pp. 57–62. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-01

Номер

Розділ

Статті