ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИЙ СУПРОВІД МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ: НАПРЯМКИ ТА ЗАВДАННЯ

Автор(и)

  • Наталія Матвеєва

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.292240

Ключові слова:

супровід; психологічна допомога; педагогічна підтримка; взаємодія; командна робота; розвиток; корекція

Анотація

У статті розглянуто зміст та основні завдання психолого-педагогічного супроводу учнів з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного навчання. Основна мета полягає у розкритті напрямів психологічної допомоги та педагогічної підтримки дітям з порушеннями розвитку з боку команди фахівців супроводу у процесі навчання, виховання і розвитку в умовах закладу загальної середньої освіти. Проаналізовано особливості практичної роботи команди супроводу, виокремлено актуальні завдання, шляхи їх реалізації на сучасному етапі.

Біографія автора

Наталія Матвеєва

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри початкової освіти Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника

Посилання

Bartashnikova, I.A. (1998). Diahnostyka hotovnosti ditei do navchannia v shkoli [Diagnostics of children’s readiness to study at school]. Ternopil, pp. 56–58. [in Ukrainian].

Afuzova, H. Orhanizatsiia psykholoho-pedahohichnoho suprovodu v inkliuzyvnykh zahalnoosvitnikh zakladakh [Organization of psychological and pedagogical support in inclusive general educational institutions]. Scientific Bulletin of MNU named after V. Sukhomlynskyi. Psychological sciences. 2017. No. 2 (18). pp. 11–18. Available at: http://mdu.edu.ua/wp-content/uploads/psihol-visnik-18-2017-4.pdf [in Ukrainian].

Derzhavnyi standart pochatkovoi zahalnoi osvity [State standard of primary general education]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/688-2019-%D0%BF#Text [in Ukrainian].

Zlochevska, L.S. Psykholoho-pedahohichnyi suprovid yak instrument tsilisnoho rozvytku ta samorozvytku v profesiinomu samovyznachenni uchnivskoi molodi: art-terapevtychnyi pidkhid [Psychological and pedagogical support as a tool of holistic development and self-development in the professional self-determination of student youth: an art-therapeutic approach]. Available at: https://lib.iitta.gov.ua/3677/1/%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F_%D0%9F%D1%81%D0%B8%D1%85%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D0%BE_%D0%BF%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%B3__%D1%87%D0%BD%D0%B8%D0%B9_%D1%81%D1%83%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B2__%D0%B4_%D1%8F%D0%BA___%D0%BD%D1%81%D1%82%D1%80%D1%83%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D1%82.pdf [in Ukrainian].

Matveieva, N., Tkachyshyn, N. & Yaroshko, I. (2023). Aspekty dukhovnoho rozvytku uchniv z OOP [Aspects of the spiritual development of pupils with special education]. Youth and the market. No. 1 (209). pp. 145–149. [in Ukrainian].

Pro zatverdzhennia prymirnoho polozhennia pro komandu psykholoho-pedahohichnoho suprovodu dytyny z OOP v zakladi zahalnoi serednoi ta doshkilnoi osvity. MON Ukrainy № 609 vid 08.06.2018 [On the approval of an exemplary regulation on the team of psychological and pedagogical support of a child with special needs in an institution of general secondary and preschool education. MES of Ukraine No. 609 dated 06/08/2018]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0609729-18#Text [in Ukrainian].

Sasina, I.O. & Hrebeniuk, T.M. Osoblyvosti psykholoho-pedahohichnoho suprovodu ditei z porushenniam zoru v umovakh inkliuzyvnoho navchannia [Peculiarities of psychological and pedagogical support of children with visual impairment in conditions of inclusive education]. Current issues of correctional education. Available at: https://enpuir.npu.edu.ua/bitstream/handle/123456789/33514/Sasina_Grebeniuk.pdf?sequence=1 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-02-01

Номер

Розділ

Статті