ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИЙ СУПРОВІД МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ: НАПРЯМКИ ТА ЗАВДАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.292240Ключові слова:
супровід; психологічна допомога; педагогічна підтримка; взаємодія; командна робота; розвиток; корекціяАнотація
У статті розглянуто зміст та основні завдання психолого-педагогічного супроводу учнів з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного навчання. Основна мета полягає у розкритті напрямів психологічної допомоги та педагогічної підтримки дітям з порушеннями розвитку з боку команди фахівців супроводу у процесі навчання, виховання і розвитку в умовах закладу загальної середньої освіти. Проаналізовано особливості практичної роботи команди супроводу, виокремлено актуальні завдання, шляхи їх реалізації на сучасному етапі.
Посилання
Bartashnikova, I.A. (1998). Diahnostyka hotovnosti ditei do navchannia v shkoli [Diagnostics of children’s readiness to study at school]. Ternopil, pp. 56–58. [in Ukrainian].
Afuzova, H. Orhanizatsiia psykholoho-pedahohichnoho suprovodu v inkliuzyvnykh zahalnoosvitnikh zakladakh [Organization of psychological and pedagogical support in inclusive general educational institutions]. Scientific Bulletin of MNU named after V. Sukhomlynskyi. Psychological sciences. 2017. No. 2 (18). pp. 11–18. Available at: http://mdu.edu.ua/wp-content/uploads/psihol-visnik-18-2017-4.pdf [in Ukrainian].
Derzhavnyi standart pochatkovoi zahalnoi osvity [State standard of primary general education]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/688-2019-%D0%BF#Text [in Ukrainian].
Zlochevska, L.S. Psykholoho-pedahohichnyi suprovid yak instrument tsilisnoho rozvytku ta samorozvytku v profesiinomu samovyznachenni uchnivskoi molodi: art-terapevtychnyi pidkhid [Psychological and pedagogical support as a tool of holistic development and self-development in the professional self-determination of student youth: an art-therapeutic approach]. Available at: https://lib.iitta.gov.ua/3677/1/%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F_%D0%9F%D1%81%D0%B8%D1%85%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D0%BE_%D0%BF%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%B3__%D1%87%D0%BD%D0%B8%D0%B9_%D1%81%D1%83%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B2__%D0%B4_%D1%8F%D0%BA___%D0%BD%D1%81%D1%82%D1%80%D1%83%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D1%82.pdf [in Ukrainian].
Matveieva, N., Tkachyshyn, N. & Yaroshko, I. (2023). Aspekty dukhovnoho rozvytku uchniv z OOP [Aspects of the spiritual development of pupils with special education]. Youth and the market. No. 1 (209). pp. 145–149. [in Ukrainian].
Pro zatverdzhennia prymirnoho polozhennia pro komandu psykholoho-pedahohichnoho suprovodu dytyny z OOP v zakladi zahalnoi serednoi ta doshkilnoi osvity. MON Ukrainy № 609 vid 08.06.2018 [On the approval of an exemplary regulation on the team of psychological and pedagogical support of a child with special needs in an institution of general secondary and preschool education. MES of Ukraine No. 609 dated 06/08/2018]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0609729-18#Text [in Ukrainian].
Sasina, I.O. & Hrebeniuk, T.M. Osoblyvosti psykholoho-pedahohichnoho suprovodu ditei z porushenniam zoru v umovakh inkliuzyvnoho navchannia [Peculiarities of psychological and pedagogical support of children with visual impairment in conditions of inclusive education]. Current issues of correctional education. Available at: https://enpuir.npu.edu.ua/bitstream/handle/123456789/33514/Sasina_Grebeniuk.pdf?sequence=1 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.