ІНКЛЮЗИВНИЙ ОСВІТНІЙ ПРОСТІР У ФІЛОСОФСЬКОМУ ДИСКУРСІ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.292860Ключові слова:
освітній простір; інклюзивна освіта; освітнє середовище; педагогічний супровід; діти з особливими освітніми потребамиАнотація
У статті зазначено, що впровадження поняття “освітній простір” відображає зміни у поглядах науковців на проблему впливу суспільства на розвиток особистості з особливими освітніми потребами. Найчастіше при вивченні інклюзивного освітнього простору використовують два підходи – інституційний та субстанціональний. Зазначено, що субстанціональний має спільне з трактуванням соціального оточення дитини у межах персоналістського підходу як теоретичної основи освітньої інтеграції, що поєднує теорію гуманістичної психології; теорію інтегрованого навчання, екологічну теорію людського розвитку, теорію життєвого простору.
Посилання
Ashytok, N.I. (2013). Osoby z obmezhenymy mozhlyvostiamy na rynku osvitnikh posluh [Persons with disabilities in the market of educational services]. Youth & market. No. 8 (103). pp. 29–33. [in Ukrainian].
Ashytok, N.I. (2019). Superechnosti stanovlennia inkliuzyvnoi osvity v Ukraini [Contradictions of the formation of inclusive education in Ukraine]. Youth & market. No. 11 (178). pp. 11–16. [in Ukrainian].
Bondar, T. & Pynzenyk, O. (2023). Suchasni pidkhody do formuvannia fakhovoi kompetentnosti vykhovateliv zakladiv doshkilnoi osvity [Modern approaches to the formation of professional competence of teachers of preschool education institutions]. Youth & market. No. 1 (209), pp. 69–74. [in Ukrainian].
Kasiarum, N. (2013).Osvitnii prostir: stanovlennia poniattia [Educational space: formation of the concept]. Origins of pedagogical skills. Vol. 12. pp. 107–113. [in Ukrainian].
Melnyk, I.N. Lektsiia 3. Zabezpechennia efektyvnoho planuvannia ta orhanizatsii osvitnoho protsesu doshkilnoho navchalnoho zakladu [Lecture 3. Ensuring effective planning and organization of the educational process of a preschool educational institution]. Kyiv. Available at: https://studfile.net/preview/9762985/ [in Ukrainian].
Tsymbalaru, A.D. (2008). Komponentno-strukturnyi analiz poniattia “osvitnii prostir” [Component-structural analysis of the concept of “educational space”]. Annotated results of research work of the Institute of Pedagogy for 2007. Kyiv, pp. 17–18. [in Ukrainian].
Tsymbalaru, A.D. (2016). Osvitnii prostir: sutnist, struktura i mekhanizmy stvorennia [Educational space: essence, structure and mechanisms of creation]. Ukrainian Pedagogical Journal. No. 1. pp. 41–50. [in Ukrainian].
Tsymbalaru, A.D. (2020). Osvitnii prostir: sutnist, struktura, lohika stvorennia [Educational space: essence, structure, logic of creation]. New Ukrainian school: the educational space of a primary school student: teaching. method. manual. Kyiv, 160 p. pp. 5–35. [in Ukrainian].
Filosofiia: slovnyk terminiv ta personalii [Philosophy: a dictionary of terms and personalities]. V.S. Blikhar, M.A. Kozlovets, L.V. Horokhova, V.V. Fedorenko, V.O. Fedorenko. Kyiv, 2020. 274 p. [in Ukrainian].
Bronfenbrenner U. (1981). Die Ökologie der menschlichen Entwicklung [Ecology of human development]. Stuttgart: Klett-Cotta, 298 p. [in German].
Schmidt, S. (1994). Kognitive Autonomie und soziale Orientierung. Konstruktivistische Bemerkungen zum Zusammenhang von Kognition, Kommunikation, Medien und Kultur [Cognitive autonomy and social orientation. The constructivist comments on the relationship between cognition, communication, media and culture]. Frankfurt/M.: Suhrkamp, 362 p. [in German].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.