ПАТРІОТИКА ЯК ЗАСІБ ВИХОВАННЯ УКРАЇНСЬКОГО УЧНІВСТВА
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.292861Ключові слова:
заклади загальної середньої освіти; національно-патріотичне виховання; тексти патріотичного змісту; патріотика; медійна патріотикаАнотація
Проблему національно-патріотичного виховання розглянуто у контексті екзистенційних викликів українству. Розкрито категорійний апарат; визначено мету, завдання, окреслено зміст національно-патріотичного виховання в оновленій освітній парадигмі, етапи становлення патріотизму. Запропоновано шляхи його формування в освітньому процесі закладів загальної середньої освіти. Наведено зразки завдань на основі друкованих і медіатекстів патріотичного змісту.
Посилання
Bondarenko, N.V. (2019). Vykhovannia hromadianskosti starshoklasnykiv na urokakh ukrainskoi movy [Upbringing of citizenship of high school students in the Ukrainian language lessons]. Dyvoslovo, No. 3, pp. 2–6. Available at: http://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/717262/. [in Ukrainian].
Bondarenko, N.V. (2021). Mediatekst yak resurs osuchasnennia y zbahachennia zmistu pidruchnyka ukrainskoi movy [Media text as a resource for modernizing and enriching the content of the Ukrainian language textbook]. Problems of the modern textbook. Issue 27, pp. 15–26. Available at: http://lib.iitta.gov.ua/729474/. [in Ukrainian].
Bondarenko, N.V. (2021). Resursnyi potentsial umizhpredmetnennia u kompetentnisnomu navchanni movy [Resource potential of intersubjectship connecting in competential language study]. International scientific innovations in human life. Cognum Publishing House. Manchester, United Kingdom, pp. 107–116. Available at: http://lib.iitta.gov.ua/726150/. [in Ukrainian].
Bondarenko, N.V. (2009). Tekstotsentrychna systema vyvchennia derzhavnoi movy: teoretychni i praktychni aspekty [Textocentric system of learning the state language: theoretical and practical aspects]. State-building and unifying functions of the Ukrainian language: realities, achievements, prospects. Uzhhorod, pp. 143–153. [in Ukrainian].
Bondarenko, N.V. & Kosianchuk, S.V. (2023). Aksiolohichnyi kontsept natsionalno-patriotychnoho vykhovannia [Axiological concept of national-patriotic education]. Kyiv, 52 p. Available at: http://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/734569/. [in Ukrainian].
Bondarenko, N.V. & Kosianchuk, S.V. (2022). Natsionalno-patriotychne vykhovannia u konteksti suchasnykh vyklykiv: metodychni rekomendatsii [National-patriotic education in the context of modern challenges: methodical recommendations]. Kyiv, 64 p. Available at: http://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/732103. [in Ukrainian].
Bondarenko, N.V. & Kosianchuk, S.V. (2023). Ukrainska tozhsamist yak tsinnisna konstanta natsionalno-patriotychnoho vykhovannia [Ukrainian identity as a valuable constant of national-patriotic education]. Modern problems of science, education and society. SPC “Sci-conf.com.ua”, Kyiv, Ukraine, pp. 473–479. Available at: http://lib.iitta.gov.ua/735016/. [in Ukrainian].
Vashchenko, H. (1976). Vykhovnyi ideal (“Zapysky vykhovnyka”) [Educational ideal (“Teacher’s notes”)]. Briussel; Toronto; Niu-York; London; Miunkhen, 209 p. [in Ukrainian].
Kosianchuk, S.V. (2019). Aksiolohichnyi pidhid do stanovlennia moralnoi osobystosti starshoklasnykiv [Axiological approach to the development of the moral personality of upper secondary school pupils]. Ukraine, the Ukrainian language – the world of the 21st century in the dialogue of cultural and linguistic, moral and civic values of the individual and pedagogical systems. Kyiv, pp. 193–200. Available at: http://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/717961/. [in Ukrainian].
Saienko, N.V. (2014). Pro dosvid i zavdannia patriotychnoho vykhovannia [About the experience and tasks of patriotic education]. Herald. Vol. 42. pp. 1–8. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.