РОЛЬ ЦІННІСНИХ ОРІЄНТАЦІЙ ДЛЯ СТУДЕНТІВ-МЕДИКІВ З ТОЧКИ ЗОРУ ПЕДАГОГІЧНОЇ АКСІОЛОГІЇ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.292866Ключові слова:
цінності освіти; ціннісні орієнтації; професійна підготовка; студенти-медики; особистістьАнотація
У статті розглядаються ціннісні орієнтації студентів-медиків як культурний компонент становлення особистості, адже за цінностями, що домінують у суспільстві, можна розглядати і рівень культурного розвитку нації, ступінь цивілізованості, традицій та інтересів, що переважають у певному соціумі.
Цінності освіти – це цінності-знання, технологічні цінності, властивості, які реалізуються у педагогічній діяльності, спрямовані на розвиток педагога, на його ціннісні орієнтації і, як результат, – на його вихованців. Цінності для студентів-медиків визначаються як потреба в актуалізації і реалізації власного потенціалу, здатність самостійно і швидко приймати рішення, навички здобувати нові знання і здатність до саморозвитку, тобто систематичне вдосконалення професії. Для майбутніх лікарів гуманістичні цінності варто розглядати у комплексі з професійними цінностями, котрі окреслюють ставлення лікаря до власних професійних обовʼязків, визначаючи його професійну діяльність.
Завданням закладів вищої освіти є акцент на цінності, тобто вибудовування стратегій навчання на основі системи ціннісних орієнтацій. Середовище ЗВО має безпосередній вплив на формування системи цінностей студентів-медиків, тому їхня виховна діяльність повинна базуватися на формуванні особистісної і професійної культури, світогляду, моральності, духовності тощо.
Посилання
Hrynova, V.M. (2002). Aksiolohichnyy pidkhid do problemy pedahohichnoyi kultury maybutnoho vchytelya [Axiological approach to the problem of pedagogical culture of the future teacher]. The way of education. No. 2. pp. 2–6. [in Ukrainian].
Drach, S.V. (2010). Tsinnisni oriyentatsiyi student•skoyi molodi ukrayinskoho suspilstva: sutnist ta dynamika [Value orientations of student youth in Ukrainian society: essence and dynamics]. Coll. of science Proceedings of the Khmelnytskyi Institute of Social Technologies of the University of Ukraine. No. 2. pp. 26–30. [in Ukrainian].
Kurenkova, K.M. (2009). Formuvannya profesiynykh tsinnostey maybutnikh medsester u protsesi fakhovoyi pidhotovky [Formation of professional values of future nurses in the process of professional training]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kharkiv, 21 p. [in Ukrainian].
Matsko, D.S. (2008). Formuvannya humanistychnykh tsinnostey maybutnikh uchyteliv zarubizhnoyi literatury v protsesi fakhovoyi pidhotovky [Formation of humanistic values of future teachers of foreign literature in the process of professional training]. Extended abstract of candidate’s thesis. Luhansk, 20 p. [in Ukrainian].
Panina, N.V. (2001). Molod Ukrayiny: struktura tsinnostey, sotsialne samopochuttya i moralno-psykholohichnyy stan v umovakh totalnoyi anomiyi [Youth of Ukraine: structure of values, social well-being and moral and psychological state in conditions of total anomie]. Sociology: theory, methods, marketing]. No. 1. pp. 5–26. [in Ukrainian].
Shemyhon, N.Yu. (2008). Formuvannya tsinnisnykh oriyentatsiy maybutnikh pedahohiv u protsesi profesiynoyi pidhotovky [Formation of value orientations of future teachers in the process of professional training]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kharkiv, 21 p. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.