РОЛЬ ЦІННІСНИХ ОРІЄНТАЦІЙ ДЛЯ СТУДЕНТІВ-МЕДИКІВ З ТОЧКИ ЗОРУ ПЕДАГОГІЧНОЇ АКСІОЛОГІЇ

Автор(и)

  • Оксана Ісаєва
  • Ірена Хміляр
  • Олег Єрченко

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.292866

Ключові слова:

цінності освіти; ціннісні орієнтації; професійна підготовка; студенти-медики; особистість

Анотація

У статті розглядаються ціннісні орієнтації студентів-медиків як культурний компонент становлення особистості, адже за цінностями, що домінують у суспільстві, можна розглядати і рівень культурного розвитку нації, ступінь цивілізованості, традицій та інтересів, що переважають у певному соціумі.

Цінності освіти – це цінності-знання, технологічні цінності, властивості, які реалізуються у педагогічній діяльності, спрямовані на розвиток педагога, на його ціннісні орієнтації і, як результат, – на його вихованців. Цінності для студентів-медиків визначаються як потреба в актуалізації і реалізації власного потенціалу, здатність самостійно і швидко приймати рішення, навички здобувати нові знання і здатність до саморозвитку, тобто систематичне вдосконалення професії. Для майбутніх лікарів гуманістичні цінності варто розглядати у комплексі з професійними цінностями, котрі окреслюють ставлення лікаря до власних професійних обовʼязків, визначаючи його професійну діяльність.

Завданням закладів вищої освіти є акцент на цінності, тобто вибудовування стратегій навчання на основі системи ціннісних орієнтацій. Середовище ЗВО має безпосередній вплив на формування системи цінностей студентів-медиків, тому їхня виховна діяльність повинна базуватися на формуванні особистісної і професійної культури, світогляду, моральності, духовності тощо.

Біографії авторів

Оксана Ісаєва

доктор педагогічних наук, професор кафедри педагогіки та інноваційної освіти Інститут права, психології та інноваційної освіти Національного університету “Львівська політехніка”, професор кафедри латинської та іноземних мов Львівського національного медичного університету імені Данила Галицького

Ірена Хміляр

доктор філософії (Освіта / Педагогіка), викладач кафедри соціально-гуманітарних дисциплін Львівської медичної академії імені Андрея Крупинського

Олег Єрченко

кандидат філологічних наук, старший викладач кафедри латинської та іноземних мов Львівського національного медичного університету імені Данила Галицького

Посилання

Hrynova, V.M. (2002). Aksiolohichnyy pidkhid do problemy pedahohichnoyi kultury maybutnoho vchytelya [Axiological approach to the problem of pedagogical culture of the future teacher]. The way of education. No. 2. pp. 2–6. [in Ukrainian].

Drach, S.V. (2010). Tsinnisni oriyentatsiyi student•skoyi molodi ukrayinskoho suspilstva: sutnist ta dynamika [Value orientations of student youth in Ukrainian society: essence and dynamics]. Coll. of science Proceedings of the Khmelnytskyi Institute of Social Technologies of the University of Ukraine. No. 2. pp. 26–30. [in Ukrainian].

Kurenkova, K.M. (2009). Formuvannya profesiynykh tsinnostey maybutnikh medsester u protsesi fakhovoyi pidhotovky [Formation of professional values of future nurses in the process of professional training]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kharkiv, 21 p. [in Ukrainian].

Matsko, D.S. (2008). Formuvannya humanistychnykh tsinnostey maybutnikh uchyteliv zarubizhnoyi literatury v protsesi fakhovoyi pidhotovky [Formation of humanistic values of future teachers of foreign literature in the process of professional training]. Extended abstract of candidate’s thesis. Luhansk, 20 p. [in Ukrainian].

Panina, N.V. (2001). Molod Ukrayiny: struktura tsinnostey, sotsialne samopochuttya i moralno-psykholohichnyy stan v umovakh totalnoyi anomiyi [Youth of Ukraine: structure of values, social well-being and moral and psychological state in conditions of total anomie]. Sociology: theory, methods, marketing]. No. 1. pp. 5–26. [in Ukrainian].

Shemyhon, N.Yu. (2008). Formuvannya tsinnisnykh oriyentatsiy maybutnikh pedahohiv u protsesi profesiynoyi pidhotovky [Formation of value orientations of future teachers in the process of professional training]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kharkiv, 21 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-01-01

Номер

Розділ

Статті