ІНТЕГРАЦІЯ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ В ПРОЦЕС ОНЛАЙН-НАВЧАННЯ

Автор(и)

  • Артур Кім
  • Ганна Алєксєєва
  • Віталій Хоменко
  • Олександр Несторенко
  • Олена Матвійчук-Юдіна

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.292867

Ключові слова:

штучний інтелект; онлайн навчання; вища освіта; інформаційні технології

Анотація

Стаття досліджує сучасні технології штучного інтелекту, які впроваджуються в сфері онлайн-навчання. Основна увага приділяється аналізу впливу цих технологій на якість навчання та доступність освітніх ресурсів. Важливим аспектом є визначення переваг і обмежень використання штучного інтелекту для різних категорій студентів та викладачів.

У сучасній ері активного технологічного прогресу  особливу увагу приділяють штучному інтелекту (ШІ) та його впливу на різні аспекти життя, зокрема, на освіту. Онлайн-навчання як один із ключових сегментів освіти виявляє потенціал ШІ у перетворенні традиційних педагогічних методів та наданні можливості досягнення знань всім охочим, незалежно від їхнього місця перебування чи матеріальних ресурсів. Використання ШІ в онлайн-навчанні стає актуальним та обіцяючим напрямом для подальших досліджень і розвитку цієї галузі.

У статті надається прогноз можливих майбутніх напрямів розвитку систем онлайн-навчання, що базуються на штучному інтелекті. Дослідження вказує на значущий потенціал використання ШІ у навчальному процесі, його здатність трансформувати традиційні педагогічні методи та забезпечити доступ до знань для широкого кола користувачів незалежно від їхнього місця перебування чи ресурсів.

Біографії авторів

Артур Кім

студент м1ЦТ гр. факультету фізико-математичної, комп’ютерної і технологічної освіти Бердянського державного педагогічного університету

Ганна Алєксєєва

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри комп’ютерних технологій в управлінні та навчанні й інформатики Бердянського державного педагогічного університету

Віталій Хоменко

доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри комп’ютерних технологій в управлінні та навчанні й інформатики Бердянського державного педагогічного університету

Олександр Несторенко

кандидат економічних наук, доцент кафедра інформатики Сілезької академії, Польща

Олена Матвійчук-Юдіна

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри комп’ютерних мультимедійних технологій Національного авіаційного університету

Посилання

Azhazha, M.A., Gonda, V. & Nestorenko, T.P. (2015). Chelovecheskiy kapital: teoreticheskie osnovyi i mehanizmyi razvitiya [Human Capital: Theoretical Foundations and Development Mechanisms]. Problems of spatial development of socio-economic systems: economics, education, medicine. Monograph. Opole: The Academy of Management and Administration in Opole, pp. 63–69. Available at: https://cutt.ly/YFdf3RC.

Alieksieieva, H.M. (2014). Vykorystannia informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii v protsesi profesiinoi pidhotovky studentiv pedahohichnykh vuziv [Victorious information-communal technologies in the process of professional training of students of pedagogical universities]. Current issues of science and mathematics education. Sumy, pp. 184–191. [in Ukrainian].

Alieksieieva, H.M. (2014). Formuvannia hotovnosti maibutnikh sotsialnykh pedahohiv do zastosuvannia kompiuternykh tekhnolohii u profesiinii diialnosti [Formation of readiness of future social educators to use computer technologies in professional activity]. Monograf. Berdyansk. [in Ukrainian].

Alieksieieva, H.M. & Babich, P.M. (2018). Vykorystannia platformy Arduino dlia profesiinoi pidhotovky maibutnikh inzheneriv-pedahohiv [Using the Arduino platform for professional training of future engineer-pedagogues]. Physical and mathematical education. No. 4 (18). pp. 12–17. DOI: https://doi.org/10.31110/2413-1571-2018-018-4-002. [in Ukrainian].

Gura, V., Nestorenko, T. & Makarenko, T. (2022). Doslidzhennia katehorii “osvitnia posluha”: mizhdystsyplinarnyi pidkhid [Research on the category “educational service”: an interdisciplinary approach]. Scientific notes of Berdyan State Pedagogical University. Vol. 2. pp. 91–104. DOI: www.doi.org/10.31494/2412-9208-2022-1-2-91-104 [in Ukrainian].

Kartashova, L.A., Bakhmat, N.V. & Plish, I.V. (2018). Rozvytok tsyfrovoi kompetentnosti pedahoha v informatsiino-osvitnomu seredovyshchi zakladu zahalnoi serednoi osvity [The development of the digital competence of the teacher in the information and educational environment of the secondary education institution]. Information technologies and teaching aids. No. 6. [in Ukrainian].

Kartashova, L.A. & Boichenko, O.A. (2019). Shtuchnyi intelekt v osviti: aktualnist pidhotovky pedahohiv u tsomu napriami [Artificial intelligence in education: relevance of teacher training in this direction]. Donetsk, 138 p. [in Ukrainian].

Nestorenko, T.P. (2021). Znachennia universytetu dlia ekonomiky mista: pryklad vplyvu peremishchenoho universytetu [The importance of the university for the city’s economy: an example of a relocated university impact]. Herald of Khmelnytskyi National University, No. 5 (298). Vol. 1, pp. 223–227. DOI: https://www.doi.org/10.31891/2307-5740-2021-298-5(1)-39 [in Ukrainian].

Nestorenko, T.P. (2020). “Ekonomika superzirok”: mozhlyvosti i zahrozy dlia sfery osvity [“The superstar economy”: opportunities and threats for education]. Ukrainian Journal of Applied Economics. Vol. 7. No. 2, pp. 8–15. DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2020-2-1 [in English].

Ovsiannikov, O. & Alieksieieva, H. (2019). The computer environment of scientific research work of students of engineering and pedagogical specialties of the computer profile as a design object. Youth & market, No. 9 (176). DOI: https://doi.org/10.32843/2663-6085-2019-14-2-39 (Accessed 20. Sept. 2023) [in Ukrainian].

Peven, K., Khmil, N. & Makohonchuk, N. (2023). Vplyv shtuchnoho intelektu na zminu tradytsiinykh modelei navchannia ta vykladannia: analiz tekhnolohii dlia zabezpechennia efektyvnosti indyvidualnoi osvity [The impact of artificial intelligence on changing traditional models of learning and teaching: an analysis of technologies to ensure the effectiveness of individualized education]. Perspectives and innovations of science. No. 11 (29). pp. 306–316. [in Ukrainian].

Perekrest, Yu. Yak shtuchnyi intelekt mozhe dopomohty osviti [How artificial intelligence can help education]. Available at: https://osvitoria.media/experience/yak-shtuchnyj-intelekt-mozhe-dopomogty-osviti/ [in Ukrainian].

Ushakova, I.O. & Pedan, O.A. (2020). Osoblyvosti vykorystannia shtuchnoho intelektu v osviti [Peculiarities of using artificial intelligence in education]. Lviv, 31 p. [in Ukrainian].

Chubatiuk, Yu. Maibutnie shtuchnoho intelektu v osviti [The future of artificial intelligence in education]. Available at: https://day.kyiv.ua/article/ekonomika/maybutnye-shtuchnoho-intelektu-v-osviti [in Ukrainian].

Roles For Artificial Intelligence In Education. Available at: https://www.teachthought.com/the-future-oflearning/10-roles-for-artificial-intelligence-in-education/. [in English].

AI in Eastern Europe Industry Landscape. Available at: https://mindmaps.dka.global/ai-in-eastern-europe. [in English].

Kravchenko, N.V., Alyeksyeyeva, H.M. & Gorbatyuk, L.V. (2018). Curriculum Optimization by the Criteria of Maximizing Professional Value and the Connection Coefficient of Educational Elements, Using Software Tools: (ICTERI 2018: 14th International conference on ict in education, research, and industrial applications). (Kyiv, Ukraine, May 14–17, 2018). CEUR Workshop Proceedings, Vol. 1, pp. 365–378. [in English].

McArthur, D., Lewis, M. & Bishary, M. (2005). The roles of artificial intelligence in education: current progress and future prospects. Journal of Educational Technology. Vol. 1. No. 4. pp. 42–80. [in English].

Seo, K., Tang, J. & Roll, I. (2021). The impact of artificial intelligence on learner-instructor interaction in online learning. International journal of educational technology in higher education. Vol. 18. No. 1. pp. 1–23. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-01-01

Номер

Розділ

Статті