ІНТЕГРАЦІЯ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ В ПРОЦЕС ОНЛАЙН-НАВЧАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.292867Ключові слова:
штучний інтелект; онлайн навчання; вища освіта; інформаційні технологіїАнотація
Стаття досліджує сучасні технології штучного інтелекту, які впроваджуються в сфері онлайн-навчання. Основна увага приділяється аналізу впливу цих технологій на якість навчання та доступність освітніх ресурсів. Важливим аспектом є визначення переваг і обмежень використання штучного інтелекту для різних категорій студентів та викладачів.
У сучасній ері активного технологічного прогресу особливу увагу приділяють штучному інтелекту (ШІ) та його впливу на різні аспекти життя, зокрема, на освіту. Онлайн-навчання як один із ключових сегментів освіти виявляє потенціал ШІ у перетворенні традиційних педагогічних методів та наданні можливості досягнення знань всім охочим, незалежно від їхнього місця перебування чи матеріальних ресурсів. Використання ШІ в онлайн-навчанні стає актуальним та обіцяючим напрямом для подальших досліджень і розвитку цієї галузі.
У статті надається прогноз можливих майбутніх напрямів розвитку систем онлайн-навчання, що базуються на штучному інтелекті. Дослідження вказує на значущий потенціал використання ШІ у навчальному процесі, його здатність трансформувати традиційні педагогічні методи та забезпечити доступ до знань для широкого кола користувачів незалежно від їхнього місця перебування чи ресурсів.
Посилання
Azhazha, M.A., Gonda, V. & Nestorenko, T.P. (2015). Chelovecheskiy kapital: teoreticheskie osnovyi i mehanizmyi razvitiya [Human Capital: Theoretical Foundations and Development Mechanisms]. Problems of spatial development of socio-economic systems: economics, education, medicine. Monograph. Opole: The Academy of Management and Administration in Opole, pp. 63–69. Available at: https://cutt.ly/YFdf3RC.
Alieksieieva, H.M. (2014). Vykorystannia informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii v protsesi profesiinoi pidhotovky studentiv pedahohichnykh vuziv [Victorious information-communal technologies in the process of professional training of students of pedagogical universities]. Current issues of science and mathematics education. Sumy, pp. 184–191. [in Ukrainian].
Alieksieieva, H.M. (2014). Formuvannia hotovnosti maibutnikh sotsialnykh pedahohiv do zastosuvannia kompiuternykh tekhnolohii u profesiinii diialnosti [Formation of readiness of future social educators to use computer technologies in professional activity]. Monograf. Berdyansk. [in Ukrainian].
Alieksieieva, H.M. & Babich, P.M. (2018). Vykorystannia platformy Arduino dlia profesiinoi pidhotovky maibutnikh inzheneriv-pedahohiv [Using the Arduino platform for professional training of future engineer-pedagogues]. Physical and mathematical education. No. 4 (18). pp. 12–17. DOI: https://doi.org/10.31110/2413-1571-2018-018-4-002. [in Ukrainian].
Gura, V., Nestorenko, T. & Makarenko, T. (2022). Doslidzhennia katehorii “osvitnia posluha”: mizhdystsyplinarnyi pidkhid [Research on the category “educational service”: an interdisciplinary approach]. Scientific notes of Berdyan State Pedagogical University. Vol. 2. pp. 91–104. DOI: www.doi.org/10.31494/2412-9208-2022-1-2-91-104 [in Ukrainian].
Kartashova, L.A., Bakhmat, N.V. & Plish, I.V. (2018). Rozvytok tsyfrovoi kompetentnosti pedahoha v informatsiino-osvitnomu seredovyshchi zakladu zahalnoi serednoi osvity [The development of the digital competence of the teacher in the information and educational environment of the secondary education institution]. Information technologies and teaching aids. No. 6. [in Ukrainian].
Kartashova, L.A. & Boichenko, O.A. (2019). Shtuchnyi intelekt v osviti: aktualnist pidhotovky pedahohiv u tsomu napriami [Artificial intelligence in education: relevance of teacher training in this direction]. Donetsk, 138 p. [in Ukrainian].
Nestorenko, T.P. (2021). Znachennia universytetu dlia ekonomiky mista: pryklad vplyvu peremishchenoho universytetu [The importance of the university for the city’s economy: an example of a relocated university impact]. Herald of Khmelnytskyi National University, No. 5 (298). Vol. 1, pp. 223–227. DOI: https://www.doi.org/10.31891/2307-5740-2021-298-5(1)-39 [in Ukrainian].
Nestorenko, T.P. (2020). “Ekonomika superzirok”: mozhlyvosti i zahrozy dlia sfery osvity [“The superstar economy”: opportunities and threats for education]. Ukrainian Journal of Applied Economics. Vol. 7. No. 2, pp. 8–15. DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2020-2-1 [in English].
Ovsiannikov, O. & Alieksieieva, H. (2019). The computer environment of scientific research work of students of engineering and pedagogical specialties of the computer profile as a design object. Youth & market, No. 9 (176). DOI: https://doi.org/10.32843/2663-6085-2019-14-2-39 (Accessed 20. Sept. 2023) [in Ukrainian].
Peven, K., Khmil, N. & Makohonchuk, N. (2023). Vplyv shtuchnoho intelektu na zminu tradytsiinykh modelei navchannia ta vykladannia: analiz tekhnolohii dlia zabezpechennia efektyvnosti indyvidualnoi osvity [The impact of artificial intelligence on changing traditional models of learning and teaching: an analysis of technologies to ensure the effectiveness of individualized education]. Perspectives and innovations of science. No. 11 (29). pp. 306–316. [in Ukrainian].
Perekrest, Yu. Yak shtuchnyi intelekt mozhe dopomohty osviti [How artificial intelligence can help education]. Available at: https://osvitoria.media/experience/yak-shtuchnyj-intelekt-mozhe-dopomogty-osviti/ [in Ukrainian].
Ushakova, I.O. & Pedan, O.A. (2020). Osoblyvosti vykorystannia shtuchnoho intelektu v osviti [Peculiarities of using artificial intelligence in education]. Lviv, 31 p. [in Ukrainian].
Chubatiuk, Yu. Maibutnie shtuchnoho intelektu v osviti [The future of artificial intelligence in education]. Available at: https://day.kyiv.ua/article/ekonomika/maybutnye-shtuchnoho-intelektu-v-osviti [in Ukrainian].
Roles For Artificial Intelligence In Education. Available at: https://www.teachthought.com/the-future-oflearning/10-roles-for-artificial-intelligence-in-education/. [in English].
AI in Eastern Europe Industry Landscape. Available at: https://mindmaps.dka.global/ai-in-eastern-europe. [in English].
Kravchenko, N.V., Alyeksyeyeva, H.M. & Gorbatyuk, L.V. (2018). Curriculum Optimization by the Criteria of Maximizing Professional Value and the Connection Coefficient of Educational Elements, Using Software Tools: (ICTERI 2018: 14th International conference on ict in education, research, and industrial applications). (Kyiv, Ukraine, May 14–17, 2018). CEUR Workshop Proceedings, Vol. 1, pp. 365–378. [in English].
McArthur, D., Lewis, M. & Bishary, M. (2005). The roles of artificial intelligence in education: current progress and future prospects. Journal of Educational Technology. Vol. 1. No. 4. pp. 42–80. [in English].
Seo, K., Tang, J. & Roll, I. (2021). The impact of artificial intelligence on learner-instructor interaction in online learning. International journal of educational technology in higher education. Vol. 18. No. 1. pp. 1–23. [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.