ХОРЕОГРАФІЧНЕ МИСТЕЦТВО У СИСТЕМІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ: СИСТЕМНО-СТРУКТУРНИЙ ПІДХІД

Автор(и)

  • Чжао Жуйcюе
  • Валентина Водяна
  • Людмила Щур
  • Анатолій Баньковський
  • Ірина Машталер
  • Тетяна Солонинка

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.293313

Ключові слова:

учитель; професійна підготовка вчителя; культура; культура особистості; система; структура; інтерпретація; художня інтерпретація; хореографія; танець

Анотація

У статті пропоновано інноваційну ідею інтеграції хореографічного мистецтва до освітньо-професійних програм здобувачів спеціальності 014 “Середня освіта” за всіма предметними спеціалізаціями – через введення нової навчальної дисципліни “Естетика танцю”. Надано комплексне обґрунтування цієї ідеї у межах системно-структурного підходу. Розглянуто роль хореографічного мистецтва в професійній підготовці майбутніх вчителів та презентовано структурний підхід до впровадження хореографії до навчальних програм для ефективного розвитку естетичної компетентності здобувачів вищої педагогічної освіти.

Біографії авторів

Чжао Жуйcюе

аспірант кафедри музикознавства та методики музичного мистецтва Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка

Валентина Водяна

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри музикознавства та методики музичного мистецтва Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка

Людмила Щур

кандидат мистецтвознавства, доцент кафедри музикознавства та методики музичного мистецтва Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка

Анатолій Баньковський

заслужений працівник культури України, доцент кафедри музикознавства та методики музичного мистецтва Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка

Ірина Машталер

кандидат наук з фізичного виховання і спорту, доцент кафедри теоретичних основ та методики фізичного виховання Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка

Тетяна Солонинка

керівник та головний хореограф Тернопільської танцювальної школи “T.S.”

Посилання

Kovalenko, N. & Sherstiuk, N. (2010). Kozhen piatyi ukrainets – tantsiuie, ale tanets – tse ne lyshe rukh [Every fifth Ukrainian dances, but dance is not only movement]. Radio Liberty. 29 April 2010. Available at: https://www.radiosvoboda.org/a/2028207.html (Accessed 30. Sept 2023) [in Ukrainian].

Pilipshyna, K. (2022). Intehrovane khoreohrafichne navchannia v umovakh novoi ukrainskoi shkoly [Integrated choreographic training in the conditions of the new Ukrainian school]. Muzychna ta khoreohrafichna osvita v konteksti kulturnoho rozvytku suspilstva: materialy i tezy VIII Mizhnarodnoi konferentsii molodykh uchenykh ta studentiv (Odesa 14–15 zhovtnia 2022 r.) – Musical and choreographic education in the context of cultural development of society: Proceedings of the VIII International Conference of Young Scientists and Students (Odesa, October 14–15, 2022). Vol. 1. Odesa, pp. 138–141. [in Ukrainian].

Zhuiciue, Chzhao & Vodiana, V.O. (2023). Analiz strukturnykh komponentiv estetychnoi kompetentnosti maibutnikh pedahohiv [Analysis of structural components of aesthetic competence of future teachers]. Problems and prospects of the development of science, education, technology and society in the 21st century: a collection of abstracts of reports of the international scientific and practical conference (Bila Tserkva, 30 March 2023 ). pp. 22–24. [in Ukrainian].

Zhuiciue, Chzhao. (2022). Estetychna kompetentnist maibutnikh pedahohiv: filosofsko-pedahohichni aspekty [Aesthetic competence of future teachers: philosophical and pedagogical aspects]. Youth & market, No. 6 (204), pp. 176–182. [in Ukrainian].

Zhuiciue, Chzhao (2023). Orhanizatsiia khudozhno-tvorchoi diialnosti maibutnikh pedahohiv yak umova formuvannia yikh estetychnoi kompetentnosti [Organization of artistic and creative activity of future teachers as a condition for the formation of their aesthetic competence]. Teoriia ta praktyka mystetskoi edukatsii u tsyvilizatsiinykh vyklykakh sohodennia: materialy VII Mizhnarodnoi naukovopraktychnoi konferentsii – Theory and practice of art education in today’s civilizational challenges: Proceedings of the VII International Scientific and Practical Conference. Drohobych, pp. 88–92. [in Ukrainian].

Zhuiciue, Chzhao (2023). Problema motyvatsii maibutnikh pedahohiv u formuvanni yikh estetychnoi kompetentnosti [The problem of motivation of future teachers in the formation of their aesthetic competence]. Youth & market, No. 6, pp. 173–177. [in Ukrainian].

Zhuiciue, Chzhao (2021). Formuvannia estetychnoi kompetentnosti maibutnikh pedahohiv yak nevidiemna skladova yikh fakhovoi pidhotovky [Formation of aesthetic competence of future teachers as an integral component of their professional training]. Modern movement of science: theses add. XII International Scientific and Practical Internet Conference, 1–2 April 2021. Dnipro, Ukrain, Vol. 2. pp. 455–458. [in Ukrainian].

Shevchenko, O. (2021). Pidhotovka vchytelia fizychnoi kultury zasobamy rytmiky i khoreohrafii [Training of a physical culture teacher by means of rhythm and choreography]. Innovative technologies in science and practice, No. 6, 286 p. [in Ukrainian].

Shevchuk, A.S. (2023). Rozvytok natsionalnoi identychnosti studentiv zasobamy sotsialnykh proiektiv iz vprovadzhennia ukrainskykh khoreohrafichnykh tradytsii [Development of students’ national identity by means of social projects on the introduction of Ukrainian choreographic traditions]. Dance studios, No. 6 (1), pp. 28–41. [in Ukrainian].

Butterworth, J. (2004). Teaching choreography in higher education: A process continuum model. Research in dance education, No. 5 (1), pp. 45–67. [in English].

Khalid, F. (2019). The Choreography of Talent Development in Higher Education. Higher Education Studies, No. 9 (1), pp. 40–52. [in English].

Lauffenburger, S.K. (2020). “Something more”: The unique features of dance movement therapy/psychotherapy. American Journal of Dance Therapy, No. 42 (1), pp. 16–32. [in English].

Nikolai, J.R., Bennett, G., Marks, S. & Gilson, G. (2019). Active learning and teaching through digital technology and live performance: ‘choreographic thinking’ as art practice in the tertiary sector. International Journal of Art & Design Education, No. 38 (1), pp. 137–152. [in English].

Ripalda, M.C.F. (2019). Dance and choreography competence of university physical education teachers. European Journal of Physical Education and Sport Science, No. 5 (9), pp. 116–137.

Wilson, L. (2016). Dance pedagogy: backup plan or branch into the future? Journal of Dance Education, No. 16 (1), pp. 20–26. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-01-01

Номер

Розділ

Статті