ХОРЕОГРАФІЧНЕ МИСТЕЦТВО У СИСТЕМІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ: СИСТЕМНО-СТРУКТУРНИЙ ПІДХІД
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.293313Ключові слова:
учитель; професійна підготовка вчителя; культура; культура особистості; система; структура; інтерпретація; художня інтерпретація; хореографія; танецьАнотація
У статті пропоновано інноваційну ідею інтеграції хореографічного мистецтва до освітньо-професійних програм здобувачів спеціальності 014 “Середня освіта” за всіма предметними спеціалізаціями – через введення нової навчальної дисципліни “Естетика танцю”. Надано комплексне обґрунтування цієї ідеї у межах системно-структурного підходу. Розглянуто роль хореографічного мистецтва в професійній підготовці майбутніх вчителів та презентовано структурний підхід до впровадження хореографії до навчальних програм для ефективного розвитку естетичної компетентності здобувачів вищої педагогічної освіти.
Посилання
Kovalenko, N. & Sherstiuk, N. (2010). Kozhen piatyi ukrainets – tantsiuie, ale tanets – tse ne lyshe rukh [Every fifth Ukrainian dances, but dance is not only movement]. Radio Liberty. 29 April 2010. Available at: https://www.radiosvoboda.org/a/2028207.html (Accessed 30. Sept 2023) [in Ukrainian].
Pilipshyna, K. (2022). Intehrovane khoreohrafichne navchannia v umovakh novoi ukrainskoi shkoly [Integrated choreographic training in the conditions of the new Ukrainian school]. Muzychna ta khoreohrafichna osvita v konteksti kulturnoho rozvytku suspilstva: materialy i tezy VIII Mizhnarodnoi konferentsii molodykh uchenykh ta studentiv (Odesa 14–15 zhovtnia 2022 r.) – Musical and choreographic education in the context of cultural development of society: Proceedings of the VIII International Conference of Young Scientists and Students (Odesa, October 14–15, 2022). Vol. 1. Odesa, pp. 138–141. [in Ukrainian].
Zhuiciue, Chzhao & Vodiana, V.O. (2023). Analiz strukturnykh komponentiv estetychnoi kompetentnosti maibutnikh pedahohiv [Analysis of structural components of aesthetic competence of future teachers]. Problems and prospects of the development of science, education, technology and society in the 21st century: a collection of abstracts of reports of the international scientific and practical conference (Bila Tserkva, 30 March 2023 ). pp. 22–24. [in Ukrainian].
Zhuiciue, Chzhao. (2022). Estetychna kompetentnist maibutnikh pedahohiv: filosofsko-pedahohichni aspekty [Aesthetic competence of future teachers: philosophical and pedagogical aspects]. Youth & market, No. 6 (204), pp. 176–182. [in Ukrainian].
Zhuiciue, Chzhao (2023). Orhanizatsiia khudozhno-tvorchoi diialnosti maibutnikh pedahohiv yak umova formuvannia yikh estetychnoi kompetentnosti [Organization of artistic and creative activity of future teachers as a condition for the formation of their aesthetic competence]. Teoriia ta praktyka mystetskoi edukatsii u tsyvilizatsiinykh vyklykakh sohodennia: materialy VII Mizhnarodnoi naukovopraktychnoi konferentsii – Theory and practice of art education in today’s civilizational challenges: Proceedings of the VII International Scientific and Practical Conference. Drohobych, pp. 88–92. [in Ukrainian].
Zhuiciue, Chzhao (2023). Problema motyvatsii maibutnikh pedahohiv u formuvanni yikh estetychnoi kompetentnosti [The problem of motivation of future teachers in the formation of their aesthetic competence]. Youth & market, No. 6, pp. 173–177. [in Ukrainian].
Zhuiciue, Chzhao (2021). Formuvannia estetychnoi kompetentnosti maibutnikh pedahohiv yak nevidiemna skladova yikh fakhovoi pidhotovky [Formation of aesthetic competence of future teachers as an integral component of their professional training]. Modern movement of science: theses add. XII International Scientific and Practical Internet Conference, 1–2 April 2021. Dnipro, Ukrain, Vol. 2. pp. 455–458. [in Ukrainian].
Shevchenko, O. (2021). Pidhotovka vchytelia fizychnoi kultury zasobamy rytmiky i khoreohrafii [Training of a physical culture teacher by means of rhythm and choreography]. Innovative technologies in science and practice, No. 6, 286 p. [in Ukrainian].
Shevchuk, A.S. (2023). Rozvytok natsionalnoi identychnosti studentiv zasobamy sotsialnykh proiektiv iz vprovadzhennia ukrainskykh khoreohrafichnykh tradytsii [Development of students’ national identity by means of social projects on the introduction of Ukrainian choreographic traditions]. Dance studios, No. 6 (1), pp. 28–41. [in Ukrainian].
Butterworth, J. (2004). Teaching choreography in higher education: A process continuum model. Research in dance education, No. 5 (1), pp. 45–67. [in English].
Khalid, F. (2019). The Choreography of Talent Development in Higher Education. Higher Education Studies, No. 9 (1), pp. 40–52. [in English].
Lauffenburger, S.K. (2020). “Something more”: The unique features of dance movement therapy/psychotherapy. American Journal of Dance Therapy, No. 42 (1), pp. 16–32. [in English].
Nikolai, J.R., Bennett, G., Marks, S. & Gilson, G. (2019). Active learning and teaching through digital technology and live performance: ‘choreographic thinking’ as art practice in the tertiary sector. International Journal of Art & Design Education, No. 38 (1), pp. 137–152. [in English].
Ripalda, M.C.F. (2019). Dance and choreography competence of university physical education teachers. European Journal of Physical Education and Sport Science, No. 5 (9), pp. 116–137.
Wilson, L. (2016). Dance pedagogy: backup plan or branch into the future? Journal of Dance Education, No. 16 (1), pp. 20–26. [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.