РОЗУМІННЯ ЗМІСТУ І СУТНОСТІ ПОНЯТТЯ “ПЕРСОНАЛІЗАЦІЯ НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ” У ЗАРУБІЖНІЙ НАУКОВІЙ ЛІТЕРАТУРІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.294265

Ключові слова:

персоналізація навчання; індивідуалізація навчання; навчання іноземних мов; персоналізований підхід; студентоцентроване навчання; мотивація

Анотація

Стаття присвячена системному аналізу змісту і сутності поняття “персоналізація навчання іноземних мов” на основі літературного аналізу. Уточнено ключові аспекти поняття з урахуванням зарубіжного наукового досвіду. Запропоновано структуроване визначення поняття “персоналізація навчання іноземних мов”, виявлено його основні компоненти. З’ясовано, що задля забезпечення персоналізації навчання іноземних мов в освітньому процесі закладів вищої освіти існує необхідність інтеграції теорії та набутого практичного досвіду.

Біографія автора

Ксенія Кугай

доцент КНУТД, доцент кафедри філології та перекладу Київського національного університету технологій та дизайну, аспірант відділу дидактики Інституту педагогіки НАПН України

Посилання

Bayker, R. (2021). Artificial Intelligence in Education: Bringing It All Together. OECD Digital Education Outlook 2021: Pushing the Frontiers with AI, Blockchain, and Robotics. OECD Library. pp. 43–56. [in English].

Bray, B. & McClaskey, K. (2015). Make Learning Personal. The What, Who, WOW, Where, and Why. Corwin. 288 р. [in English].

Buckley, D. (2006). The Personalization by Pieces Framework: a Framework for the Incremental Transformation of Pedagogy towards Greater Learner Empowerment in Schools. СEA Publishing. 80 p. [in English].

Hoz, V.G. (1985). Educación personalizada (6ª ed.). Madrid: Rialp. 348 р. [in Spanish].

Jackman, E.D. (1920). The Dalton Plan. The School Review. Vol. 28, No. 9. pp. 688–696. [in English].

Krashen, D.S. (1982). Principles and practice in second language acquisition. Oxford: Pergamon Press. 202 р. [in English].

Kugai, K., Vyshnevska, M. (2023). Peculiarities of teaching foreign languages to computer specialties students. Baltic Journal of Legal and Social Sciences, (3), pp. 93–100. Riga, Latvia: “Baltija Publishing”. DOI: https://doi.org/10.30525/2592-8813-2023-3-12 [in English].

Milliken, D.B., Stewart, J. & Traini, H.Q. (2023). Attempts toward Blended Teaching and Personalized Learning in School-Based Agricultural Education. Conference paper: American Association for Agricultural Education. pp. 1–18. [in English].

Montessori, M. (2016). The Montessori Method – Scientific Pedagogy as Applied to Child Education. Kindle Edition, 459 p. [in English].

Piaget, J. (1977). The Essential Piaget. Edited by Howard E. Gruber & J. Jacques Vonéche. Basic Books, New York. 887 p. [in English].

Rubin, J. (1975). What the “Good Language Learner” Can Teach Us. TESOL Quarterly, Vol. 9, No. 1. pp. 41–51. [in English].

Shemshack, A. & Spector, J.M. (2020). A systematic literature review of personalized learning terms. Smart Learning Environments, No. 7 (33). DOI: https://doi.org/10.1186/s40561-020-00140-9 [in English].

Tetzlaff, L., Schmiedek, F. & Brod, G. (2020). Developing Personalized Education: A Dynamic Framework. Educational Psychology Review. No. 3. Springer Science and Business Media LLC. pp. 863–882. DOI: https://doi.org/10.1007/s10648-020-09570-w [in English].

U.S. Department of Education, Office of Educational Technology. Reimagining the Role of Technology in Education: 2017 National Education Technology Plan Update, 2017. URL: https://tech.ed.gov/files/2017/01/NETP17.pdf (Accessed 15. Dec. 2023). [in English].

U.S. Department of Education. Transforming American Education: Learning Powered by Technology. Washington, DC: Office of Educational Technology, 2010. Available at: https://www.ed.gov/sites/default/files/netp2010.pdf (Accessed 15. Dec. 2023). [in English].

Dewey, J. (2003). Dosvid i osvita [Experience and Education]. Trans. from English M. Vasylchenko. Lviv, 84 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-03-05

Номер

Розділ

Статті