СИСТЕМА ПЕДАГОГІЧНОЇ РОБОТИ З ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОГО ІМІДЖУ МАЙБУТНЬОГО ФАХІВЦЯ У МАГІСТЕРСЬКІЙ ПІДГОТОВЦІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.294756

Ключові слова:

професійний імідж; магістерська підготовка; система педагогічної роботи; організаційно-педагогічні умови

Анотація

У статті презентовано систему педагогічної роботи з формування професійного іміджу майбутніх фахівців у процесі магістерської підготовки, що ґрунтується на положеннях інтегративного, компетентнісного, акмеологічного й креативно-розвивального підходів. У розробленій системі педагогічної роботи виокремлено й описано складові підсистеми, з-поміж яких навчально-професійна діяльність, практична підготовка, позааудиторна робота, професійний нетворкінг та моніторинг становлення професійного іміджу майбутніх фахівців.

Біографії авторів

Наталія Волкова

доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри інноваційних технологій з педагогіки, психології та соціальної роботи Університету імені Альфреда Нобеля

Ольга Лебідь

доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри інноваційних технологій з педагогіки, психології та соціальної роботи Університету імені Альфреда Нобеля

Посилання

Bolotova, V.O., Lyashenko, N.O. & Ahalarova, K.A. (2021). Imidzholohiya: tekst lektsiy dlya studentiv spetsialnostey 054 “Sotsiolohiya”, 061 “Zhurnalistyka” [Imageology: lecture texts for students of 054 “Sociology”, 061 “Journalism” specialties]. Kharkiv, 150 p. [in Ukrainian].

Bondarenko, V.I. (2014). Profesiynyy imidzh maybutnoho vchytelya tekhnolohiy: teoriya i praktyka formuvannya [Professional image of the future technology teacher: theory and practice of formation]. Monograph, 260 p. [in Ukrainian].

Volkova, N.P. & Lebid, O.V. (2018). Hotovnist kerivnyka zahalnoosvitnoho navchalnoho zakladu do stratehichnoho upravlinnya: strukturno-komponentnyy analiz [Readiness of the head of a comprehensive educational institution for strategic management: structural and component analysis]. Vol. 1: European vector of contemporary psychology, pedagogy and social sciences: the experience of Ukraine and Republic of Poland. Sandomierz, рр. 73–92. [in Ukrainian].

Voloshko, L. (2016). Osobystisno-profesiinyi imidzh maibutnikh fakhivtsiv sotsionomichnoi sfery yak naukova katehoriia profesiinoi pedahohiky [Personal and professional image of future specialists in the socionomic sphere as a scientific category of professional pedagogy]. Yuth & market. No. 5 (132). pp. 103–108. [in Ukrainian].

Dovha, T. (2016). Elementy imidzhotvorchosti u navchalno-profesiyniy diyalnosti maybutnoho vchytelya pochatkovoyi shkoly [Elements of image creation in educational activities of future elementary school teachers]. Human Studies. Series of Pedagogy. Vol. 3/35. pp. 100–108. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Lstud_2016_3_14 (Accessed 5 Nov. 2023). [in Ukrainian].

Lavrentieva, O.O. & Arbuzova, A.A. (2020). The image of the head of an educational institution: a retrospective content analysis of the concept. Bulletin of Alfred Nobel University. Series “Pedagogy and Psychology”. Vol. 2 (18). pp. 302–307. DOI: 10.32342/2522-4115-2020-2-20-37 [in Ukrainian].

Marmaza, O.I. (2019). Innovatsiyi v menedzhmenti osvity [Innovations in educational management]. Monograph. Kharkiv, 128 p. [in Ukrainian].

Myttseva, O.S. (2017). Interaktyvni metody formuvannya pozytyvnoho profesiynoho imidzhu maybutnoho fakhivtsya z informatsiynykh tekhnolohiy [Interactive methods of forming a positive professional image of the future IT specialist]. Bulletin of the Cherkasy Bohdan Khmelnytsky National University. Series “Pedagogical Sciences”. Vol. 17–18. pp. 137–142. Available at: https://ped-ejournal.cdu.edu.ua/article/view/2606/2752 (Accessed 10 Nov. 2023) [in Ukrainian].

Serman, L.I. (2020). Pedahohichni umovy formuvannya profesiynoho imidzhu u maybutnoho vchytelya inozemnykh [Pedagogical conditions of professional image formation of a future foreign languages teacher]. Candidate’s thesis. Rivne, 250 p. [in Ukrainian].

Sushchenko, L.O. (2021). Dilovyy imidzh menedzhera zakladu osvity: navchalnyi posibnyk dlya zdobuvachiv stupenya vyshchoyi osvity mahistra spetsialnostey “Doshkilna osvita”, “Pochatkova osvita” osvitno-profesiynykh prohram “Doshkilna osvita”, “Pochatkova osvita” [Business image of the manager of an educational institution: a study guide for higher education master’s degree holders in the specialties “Preschool education”, “Primary education” of educational and professional programs “Preschool education”, “Primary education”]. Zaporizhzhia, 155 p. [in Ukrainian].

Filiuk, L.M. (2022). Content analysis of definitions of the concept “professional image”. Scientific journal of the Lviv State University of Life Safety “Philological Periodical of Lviv”. No. 12. pp. 162–167. DOI: 10.32447/2663-340X-2022-12.26 [in Ukrainian].

Barbarа-i-Molinero, A., Cascоn-Pereira, R. & Hernаndez-Lara, A.B. (2017). Professional identity development in higher education: influencing factors. International Journal of Educational Management. Vol. 31. No. 2. pp. 189–203. DOI: 10.1108/IJEM-05-2015-0058 [in English].

Chang-Kredl, S. & Colannino, D. (2017). Constructing the image of the teacher on Reddit: Best and worst teachers. Teaching and Teacher Education. Vol. 64. pp. 43–51. [in English].

Zaplatynska, A., Zavadska, T., Oliinyk, H., Pavelkiv, R., Panchenko, T., Sichkar, S. & Vasylieva-Khalatnykova, M. (2020). Justification of the professional image for the development of the educator’s professional image. Journal of Entrepreneurship Education. Vol. 23 (1). Available at: http://dspace.tnpu.edu.ua/bitstream/123456789/16482/1/Oliinyk_Entrepreneurship%20Education.pdf (Accessed 10 Nov. 2023) [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-02-01

Номер

Розділ

Статті