STEAM-ПІДХІД У НЕПЕРЕРВНІЙ ДИЗАЙН-ОСВІТІ УКРАЇНИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.296276Ключові слова:
STEAM-підхід; STEM-освіта; міждисциплінарність; трансдисциплінарність; інноваційність; дизайн-освітаАнотація
У статті розглядається STEAM-підхід до неперервної дизайн-освіти як становлення інноваційної системи в Україні. У дослідженні пропонується авторське розуміння ключових понять неперервної дизайн-освіти: “STEAM-підхідˮ, “дизайнˮ і “дизайн-освітаˮ. Акцентується, що жоден з елементів STEAM не має переваг, але всі однаково мають бути залучені до трансформації освітньої політики та практики в дизайн-освіті. Для впровадження STEAM-підходу в неперервну дизайн-освіту мають відбутися кардинальні зміни в організаційних процесах і адміністративних структурах закладів дизайн-освіти різного рівня.
Посилання
Brovchenko, A.I. & Tymenko, V.P. (2023). Informatsiini tekhnolohii vizualizatsii v dyzaini [Information technologies of visualization in design]. Digital transformations in culture: Scientific monograph. Riga, Latvia, рp. 142–162. DOI: https://doi.org/10.30525/978-9934-26-319-4-9 (Accessed 15 Dec. 2023). [in Ukrainian].
Sviatotskyi, O.D. 2000 – Intelektualna vlasnist [2000 – Intellectual property]. Reference dictionary. Vol. 1. Available at: https://ukrreferat.com/chapters_book/pravo/svyatotskij-od-2000-intelektualna-vlasnist-slovnik-dovidnik-tom-1-kniga.html (Accessed 15 Dec. 2023). [in Ukrainian].
Anabousy, A. & Daher, W. (2022). Pre-service teachers’ design of steam learning units: steam capabilities’ analysis. Journal of Technology and Science Education. Vol. 12, No. 2. Available at: https://www.jotse.org/index.php/jotse/article/view/1621/641 (Accessed 18 Dec. 2023). [in Ukrainian].
Defining STEAM Approaches for Higher Education / Claudia E. Carter. and others (2021). European Journal of STEM Education. No. 6 (1), 13. Available at: https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1327562.pdf (Accessed 17. Dec. 2023). [in English].
Gardner, H. (1983). Frames of Mind: The Theory of Multiple Intelligences. NYC: Basic Books. 440 p. [in English].
Chen Jie-Qi, Moran Seana, Gardner Howard. Multiple Intelligences around the World. Project Zero. Harvard Graduane school of education. Available at: https://pz.harvard.edu/resources/multiple-intelligences-around-the-world (Accessed 20 Dec. 2023). [in English].
Koeberlein-Kerler, J. & Bondarenko, T. (2023). Steam education in the context of soft skills and international interdisciplinary knowledge transfer. Aktualni aspekty rozvytku STEAM-osvity v umovakh yevrointehratsii – Current aspects of the development of STEAM education in the conditions of European integration: Proceedings International Scientific and Practical internet-Conference. (pр. 17–18). Kropyvnytskyi. Available at: https://dnuvs.ukr.education/wp-content/uploads/2023/06/zbirnyk-21.04.2023-cover.pdf. (Accessed 27 Dec. 2023). [in English].
Bertrand M.G., Namukasa I.K. (2020). STEAM education: student learning and transferable skills. Journal of Research in Innovative Teaching & Learning. Vol. 13, Issue 1. Available at: https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/JRIT-01-2020-0003/full/html (Accessed 20 Dec. 2023). [in English].
Patricia Cadavid H. STEAM Inc. ARS ELECTRONICA. Available at: https://ars.electronica.art/digitalhumanism/en/steaminc/ (Accessed 17 Dec. 2023). [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.