THEORY, METHODOLOGY AND PRACTICE OF USING INTERACTIVE TECHNOLOGIES IN THE FORMATION OF THE PROFESSIONAL IMAGE OF APPLICANTS

Автор(и)

  • Tetiana Atroshchenko
  • Andreia Yokob

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.296610

Ключові слова:

імідж; професійний імідж; професійна підготовка; освітній процес; майбутні вихователі; інтерактивні технології

Анотація

У статті доведено вагомість формування професійного іміджу для здобувачів освіти. Проаналізовано підходи українських та зарубіжних науковців до розуміння наукової дефініції “професійний імідж”. Зосереджено увагу на аналізі сутності професійного іміджу майбутнього вихователя закладу дошкільної освіти. З’ясовано, що професійний імідж сприяє прояву її внутрішніх установок, особистісних якостей, життєвих позицій, впливає на організацію міжособистісної взаємодії та реалізацію професійних функцій фахівцем, що працює в дошкільній освіті. Зовнішніми ознаками професійного іміджу є зовнішній вигляд, поведінка, особливості вербального і невербального спілкування, специфіка оформлення рукотворного дошкільного середовища.

Біографії авторів

Tetiana Atroshchenko

доктор педагогічних наук, професор кафедра педагогіки дошкільної, початкової освіти та освітнього менеджменту Мукачівського державного університету

Andreia Yokob

здобувач третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти спеціальності 015 “Професійна освіта (за спеціалізаціями)” Мукачівського державного університету

Посилання

Akayomova, A. (2011). Komunikatyvni vlastyvosti imidzhu ta yoho klasyfikatsiya [Communicative properties of the image and its classification]. Wieche, No. 22, pp. 2–5. [in Ukrainian].

Barna, N.V. (2008). Imidzhelohiya [Imageology: Educational manual for distance learning]. Kyiv, 217 p. [in Ukrainian].

Volkova, N.P. (2018). Interaktyvni tekhnolohiyi navchannya u vyshchiy shkoli [Interactive learning technologies in higher education: educational and methodological guide]. Dnipro, 360 p. [in Ukrainian].

Kravets, R.E. (2019). Kontseptualnyi prostir ponyattya “profesiynyy imidzh” u naukovykh psykholoho-pedahohichnykh doslidzhennyakh [The conceptual space of the concept of “professional image” in scientific psychological and pedagogical research]. Pedagogy of creative personality formation in higher and secondary schools, No. 2, pp. 53–57. [in Ukrainian].

Mareeva, T. (2017). Profesiynyy imidzh vykhovatelya doshkilnoho navchalnoho zakladu ta yoho struktura [The professional image of a preschool teacher and its structure]. The practical significance of modern scientific research. Odessa, No. 3 (6), pp. 10–18. [in Ukrainian].

Makeeva, T. (2012). Profesiynyy imidzh vykhovatelya doshkilnoho navchalnoho zakladu ta yoho struktura [The professional image of a preschool teacher and its structure]. Available at: http://nbuv.gov.ua/jpdf/Ppps_2012_41_9.pdf [in Ukrainian].

Mezherytska, O.A. (2009). Profesiynyy imidzh yak instrument pedahohichnoho vplyvu [Professional image as a tool of pedagogical influence]. School management, No. 25 (253), pp. 29–31. [in Ukrainian].

Nicolaescu, I.O. (2007). Imidzh yak prezentatsiyna skladova osobystisnykh proyaviv sotsialnoho pedahoha [Image as a presentation component of personal manifestations of a social teacher]. Social pedagogy: theory and practice, No. 3, pp. 88–92. [in Ukrainian].

Popychenko, S. (2012). Rol komunikatyvnoyi kompetentsiyi v tekhnolohiyi stvorennya imidzhu pedahoha-vykhovatelya doshkilnoho navchalnoho zakladu [The role of communicative competence in the technology of creating the image of a teacher-educator of a preschool educational institution]. Psychological and pedagogical problems of the rural school, No. 41, pp. 53–58. [in Ukrainian].

Romanenko, O.V. (2014). Naukovi zasady vyvchennya imidzhu yak psykholohichnoyi katehoriyi [Scientific principles of the study of image as a psychological category]. Bulletin of the National Defense University of Ukraine, No. 4 (41), pp. 293–298. [in Ukrainian].

Savchenko, N. (2015). Profesiynyy imidzh uchytelya pochatkovoyi shkoly yak predmet psykholoho-pedahohichnykh doslidzhen [The professional image of the primary school teacher as a subject of psychological and pedagogical research]. Psychological and pedagogical problems of the village school, No. 53, pp. 56–65. [in Ukrainian].

Trofaila, N.D. (2019). Profesiynyy imidzh vykhovatelya zakladu doshkilnoyi osvity [Professional image of a preschool teacher]. Scientific journal of the NPU named after M.P. Drahomanova. Series 5. Pedagogical sciences: realities and prospects, No. 68, pp. 216–219. [in Ukrainian].

Bondarenko, V. (2013). Theoretical and methodological analysis of the structural components of the teacher professional image. Vyznam l’udskeho potencialu v regionalnom rozvoji 3. rocnik. Zbornik vedeckych prac z medzinarodnej vedeckej konferencie, pp. 166–174. [in English].

Boorstin, D.J. (1992). The Image. A Guide to Pseudo-Events in America: 25th. Ed. N.Y.: Vintage Books, 214 p. [in English].

Brown, J. & Isaacs, D. (2005). The World Café. San Francisco: Berrett-Koehler Publishers Inc., 244 p. [in English].

Ertmer, P.A. (2005). Teacher pedagogical beliefs: The final frontier in our quest for technology integration? Educational Technology Research and Development, No. 53 (4), pp. 25–39. [in English].

Kalaur, S. & Soroka, O. (2023). Theoretical and methodological principles of the formation of professional culture and professional image among educators by means of the acmeological approach in war conditions. Social Work and Education. Vol. 10. Issue 1, pp. 99–110. [in English].

Ohanian, R. (1991). The Impact of Celebrity Spokespersons’ Perceived Image on Consumers Intention to Buy. Journal of Advertising Research. No. 31 (1), pp. 46–54. [in English].

Pierson, M.E. (20013). Technology integration practice as a function of pedagogical expertise. Journal of Research on Computing in Education. No. 3 (4), pp. 413–430. [in English].

Schramm, W. (1971). The Nature of Communicftion Between Humans. Process of Effects of Mass Communicftion. Urbana, 124 p. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-02-01

Номер

Розділ

Статті