ВИХОВАННЯ “МОРАЛІ” І “МОРАЛЬНОСТІ” У СТУДЕНТІВ-МЕДИКІВ

Автор(и)

  • Оксана Ісаєва
  • Ірена Хміляр
  • Олег Єрченко

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.296635

Ключові слова:

“мораль”; “моральність”; ціннісні орієнтації; професійна підготовка; студенти-медики

Анотація

У статті розглядається питання моралі і моральності, яке набуває особливого значення в університетському середовищі. Означена проблема особливо стосується  майбутніх студентів-медиків та вважається найбільш затребуваною й дискусійною темою у період війни та пандемій, адже суспільство стає надзвичайно вразливим, самотнім і закритим. Власне тому моральна діяльність і моральні відносини майбутніх лікарів повинні розвиватися у процесі навчальної діяльності.

Мораль розглядається як норма поведінки і визначає загальноприйняті правила соціуму в певній культурі чи середовищі, а моральність передбачає високі принципи у поєднанні з нормами моралі. Тож для майбутніх медиків моральна поведінка у ставленні до пацієнтів чи їх родин вважається найвищою формою моральності, яку необхідно формувати в процесі викладання соціально-гуманітарних дисциплін.

Біографії авторів

Оксана Ісаєва

доктор педагогічних наук, професор кафедри педагогіки та інноваційної освіти Інституту права, психології та інноваційної освіти Національного університету “Львівська політехніка”, професор кафедри латинської та іноземних мов Львівського національного медичного університету імені Данила Галицького

Ірена Хміляр

доктор філософії (Освіта/Педагогіка), викладач кафедри соціально-гуманітарних дисциплін Львівської медичної академії імені Андрея Крупинського

Олег Єрченко

кандидат філологічних наук, старший викладач кафедри латинської та іноземних мов Львівського національного медичного університету імені Данила Галицького

Посилання

Bekh, I.D. (1997). Dukhovni tsinnosti v rozvytku osobystosti [Spiritual values in personality development]. Pedagogy and psychology. No. 1. pp. 124–129. [in Ukrainian].

Bekh, I.D. (2006). Vykhovannya osobystosti: skhodzhennya do dukhovnosti [Personality education: ascent to spirituality]. Kyiv, 272 p. [in Ukrainian].

Boryshevskyi, M.Y. (2012). Doroha do sebe: vid osnov subyektnosti do vershyn dukhovnosti [The road to self: from the foundations of subjectivity to the heights of spirituality]. Kyiv, 416 p. [in Ukrainian].

Verkholyak, M.R. (2019). Moralne vykhovannya osobystosti: metodychni rekomendatsiyi dlya samostiynoyi roboty studentiv I kursu spetsialnosti “Sotsialna robota” z kursu “Pedahohika” [Moral education of the personality: methodical recommendations for independent work of students of the 1st year of the specialty “Social work” from the course “Pedagogy”]. Lviv, 82 p. [in Ukrainian].

Vyshnevskyi, O. (2010). Ukrayinskyi vykhovnyi ideal i natsionalnyi kharakter: (vytoky, deformatsiyi i suchasni vyklyky) [Ukrainian educational ideal and national character: (origins, deformations and modern challenges)]. Drohobych, pp. 136–140. [in Ukrainian].

Kobernyk, I. (2002). Moralne vykhovannya: tradytsiyi, problemy, innovatsiyi [Moral education: traditions, problems, innovations]. Native school. No. 5. pp. 42–44. [in Ukrainian].

Lebedenko, T.A. (2010). Zahalnolyudski tsinnosti v dukhovnomu rozvytku osobystosti [Universal human values in the spiritual development of personality]. Educational Activities. No. 10. pp. 44–47. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-02-01

Номер

Розділ

Статті