ВИХОВАННЯ “МОРАЛІ” І “МОРАЛЬНОСТІ” У СТУДЕНТІВ-МЕДИКІВ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.296635Ключові слова:
“мораль”; “моральність”; ціннісні орієнтації; професійна підготовка; студенти-медикиАнотація
У статті розглядається питання моралі і моральності, яке набуває особливого значення в університетському середовищі. Означена проблема особливо стосується майбутніх студентів-медиків та вважається найбільш затребуваною й дискусійною темою у період війни та пандемій, адже суспільство стає надзвичайно вразливим, самотнім і закритим. Власне тому моральна діяльність і моральні відносини майбутніх лікарів повинні розвиватися у процесі навчальної діяльності.
Мораль розглядається як норма поведінки і визначає загальноприйняті правила соціуму в певній культурі чи середовищі, а моральність передбачає високі принципи у поєднанні з нормами моралі. Тож для майбутніх медиків моральна поведінка у ставленні до пацієнтів чи їх родин вважається найвищою формою моральності, яку необхідно формувати в процесі викладання соціально-гуманітарних дисциплін.
Посилання
Bekh, I.D. (1997). Dukhovni tsinnosti v rozvytku osobystosti [Spiritual values in personality development]. Pedagogy and psychology. No. 1. pp. 124–129. [in Ukrainian].
Bekh, I.D. (2006). Vykhovannya osobystosti: skhodzhennya do dukhovnosti [Personality education: ascent to spirituality]. Kyiv, 272 p. [in Ukrainian].
Boryshevskyi, M.Y. (2012). Doroha do sebe: vid osnov subyektnosti do vershyn dukhovnosti [The road to self: from the foundations of subjectivity to the heights of spirituality]. Kyiv, 416 p. [in Ukrainian].
Verkholyak, M.R. (2019). Moralne vykhovannya osobystosti: metodychni rekomendatsiyi dlya samostiynoyi roboty studentiv I kursu spetsialnosti “Sotsialna robota” z kursu “Pedahohika” [Moral education of the personality: methodical recommendations for independent work of students of the 1st year of the specialty “Social work” from the course “Pedagogy”]. Lviv, 82 p. [in Ukrainian].
Vyshnevskyi, O. (2010). Ukrayinskyi vykhovnyi ideal i natsionalnyi kharakter: (vytoky, deformatsiyi i suchasni vyklyky) [Ukrainian educational ideal and national character: (origins, deformations and modern challenges)]. Drohobych, pp. 136–140. [in Ukrainian].
Kobernyk, I. (2002). Moralne vykhovannya: tradytsiyi, problemy, innovatsiyi [Moral education: traditions, problems, innovations]. Native school. No. 5. pp. 42–44. [in Ukrainian].
Lebedenko, T.A. (2010). Zahalnolyudski tsinnosti v dukhovnomu rozvytku osobystosti [Universal human values in the spiritual development of personality]. Educational Activities. No. 10. pp. 44–47. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.