ЗАКЛАД ВИЩОЇ ОСВІТИ ЯК ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ ФОРМУВАННЯ ПРАВОВОЇ КУЛЬТУРИ СТУДЕНТІВ

Автор(и)

  • Наталія Чубінська
  • Мар’ян Попко

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.296640

Ключові слова:

формування; правова культура; заклад вищої освіти; освітнє середовище; студенти; громадянське суспільство

Анотація

Статтю присвячено проблемі формування правової культури громадян. Вона розглядалася українськими та зарубіжними ученими і цікавість до її обґрунтування лише посилюється. Наукова проблема формування правової культури особистості є інтердисциплінарною, оскільки охоплює різні науки: педагогіку, психологію, філософію, соціологію, правознавство, політологію, економіку, етику тощо. Правову культуру можна визначити як загальну нормативну модель поведінки, що визначає пов'язані з нею цінності. Освітнє середовище закладу вищої освіти має значний потенціал для системного і наукового формування правової культури студентів.

Біографії авторів

Наталія Чубінська

кандидат педагогічних наук,  доцент кафедри педагогіки та інноваційної освіти Інституту права, психології та інноваційної освіти Національного університету “Львівська політехніка”

Мар’ян Попко

аспірант кафедри педагогіки та інноваційної освіти Інституту права, психології та інноваційної освіти Національного університету “Львівська політехніка”

Посилання

Bardinov, O. (2003). Formuvannia pravosvidomosti shkoliariv yak problema hromadianskoho vykhovannia [Formation of schoolchildren’s legal awareness as a problem of civic education]. The image of a modern teacher. No. 3. pp. 57–59. [in Ukrainian].

Vasianovych, H.P. (2010). Moralno-pravova vidpovidalnist pedahoha (Teoretyko-metolohichnyi aspekt) [Moral and legal responsibility of the teacher (Theoretical and methodological aspect)]. Monograph. Lviv, 356 p. [in Ukrainian].

Vyshnevskyi, O.I. (2006). Teoretychni osnovy suchasnoi ukrainskoi pedahohiky: posib. dlia studentiv vyshchykh navch. zakladiv [Theoretical foundations of modern Ukrainian pedagogy: manual. for students of higher education institutions]. Drohobych, 608 p. [in Ukrainian].

Horodyskyi, M.I. (1998). Pedahohichni umovy zabezpechennia zmistu pravovoi osvity maibutnoho vchytelia [Pedagogical conditions for ensuring the content of the future teacher’s legal educatio]. Candidate’s thesis. Kharkiv, 167 p. [in Ukrainian].

Hrynyk, I.M. (2013). Pidhotovka maibutnikh sotsialnykh pedahohiv do pravovoho zakhystu ditei u Nimechchyni [Training future social pedagogues for legal protection of children in Germany]. Candidate’s thesis. Drohobych, 301 p. [in Ukrainian].

Kashchuk, M.H. (2011). Zmist ta zavdannia pravovoho vykhovannia starshoklasnykiv [Content and tasks of legal education of high school students]. Scientific notes. Ministry of Education and Science of Ukraine, Mykhaylo Drahomanov National Pedagogical University. Kyiv, Vol. ХСІХ (99). pp. 88–93. [in Ukrainian].

Kashchuk, M.H. (2015). Pravove vykhovannia ditei ta molodi (komparatyvnyi aspekt) [Legal education of children and youth (comparative aspect)]. Pedagogy. Liublin, pp. 15–19. [in Ukrainian].

Kotiuk, V.O. (1996). Teoriia prava [Theory of law]. Course of lectures. Kyiv, 147 p. [in Ukrainian].

Mahdyk, O.O. (1999). Pravove vykhovannia shkoliariv: teoriia, dosvid, problemy [Legal education of schoolchildren: theory, experience, problems]. Postmethodology. No. 2–3–4. pp. 58–59. [in Ukrainian].

Stakankov, A.V. (2003). Teoriia i praktyka pravovoho vykhovannia v istorii vitchyznianoi pedahohichnoi dumky druhoi polovyny ХІХ – pochatku ХХ stolittia [Theory and practice of legal education in the history of domestic pedagogical thought of the second half of the 19th – early 20th centuries]. Candidate’s thesis. Kharkiv, 207 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-02-01

Номер

Розділ

Статті