МЕТОДИЧНІ ЗАСАДИ ЗАСВОЄННЯ ТЕОРЕТИЧНИХ І ПРАКТИЧНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК З ДИСЦИПЛІНИ “ДОМЕДИЧНА ДОПОМОГА В ЕКСТРЕМАЛЬНИХ СИТУАЦІЯХ” ДЛЯ СТУДЕНТІВ МЕДИЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.296642Ключові слова:
методичні засади; медичні спеціальності; домедична допомога; студенти; теоретичні знання; практичні вміння і навичкиАнотація
У статті охарактеризовано важливість вивчення студентами медичних спеціальностей дисципліни “Домедична допомога в екстремальних ситуаціях”. Вказано, що важливим умінням у сучасному світі є надання домедичної допомоги постраждалим за умов надзвичайних ситуацій не лише мирного часу, а й в бойових умовах. Розглянуто основні вміння з дисципліни для оволодіння студентами медичних ЗВО, які вони повинні застосовувати при наданні першої медичної допомоги потерпілим. Визначено основні теоретичні знання, які варто засвоїти студентам медичних ЗВО у процесі вивчення дисципліни (основи першої допомоги, оцінка ситуації, розуміння заходів безпеки для себе та постраждалого, виклик медичної допомоги, зупинка кровотечі, відновлення дихання, первинна допомога при травмах, надання допомоги при отруєннях, опіках та обмороженнях, транспортування потерпілого, психологічна підтримка тощо). Обґрунтовано методичні засади для засвоєння теоретичних і практичних знань, умінь і навичок з дисципліни “Домедична допомога в екстремальних ситуаціях” для студентів медичних спеціальностей, які можуть включати такі аспекти: організація навчального процесу, первинна теоретична підготовка, практичні навички, комунікаційні навички, оцінка та зворотний зв’язок, постійне професійне самовдосконалення.
Посилання
Hudzevych, L.S. (2018). Formy ta metody navchannya studentiv domedychnoyi dopomohy [Forms and methods of training students for pre-medical aid]. Modern problems of biological science and methods of its teaching in institutions of higher education: collection of scientific works of the reporting scientific conference of teachers for 2017–2018 academic year. pp. 135–145. Vinnytsya, 314 p. [in Ukrainian].
Domedychna dopomoha (Dolikarska medychna dopomoha): metodychni vkazivky do praktychnykh zanyat dlya zdobuvachiv vyshchoyi osvity spetsialnosti 227 – Fizychna terapiya, erhoterapiya (osvitniy stupin bakalavr) [Pre-medical assistance (Pre-physician medical assistance): methodical instructions for practical classes for students of higher education on specialty 227 – Physical therapy, ergotherapy (bachelor’s degree)]. Collected by V.I. Tytarenko. (2022). Chernihiv, 16 p. [in Ukrainian].
Lototskyi, V.V., Shatskyi, V.V., Harasymiv, I.M. & Svan, O.B. (2023). Suchasni vymohy do vykladannya dystsypliny “Domedychna dopomoha v ekstremalnykh sytuatsiyakh” [Modern requirements for teaching the discipline “Pre-medical aid in extreme situations”]. Emergency medical care in conditions of war (education, innovations, experience): Proceedings of the All-Ukrainian scient.-pract. conf. (Sumy, April 4, 2023). (Ed.). Yu.V. Shkatula, Yu.O. Badion. pp. 36–37. Sumy, 73 p. [in Ukrainian].
Navchalna prohrama dystsypliny: Domedychna dopomoha v ekstremalnykh sytuatsiyakh. Pidhotovky fakhivtsiv druhoho (mahisterskoho) rivnya vyshchoyi osvity. Haluz znan 22 “Okhorona zdorovya”, Spetsialnosti: 222 “Medytsyna”, 228 “Pediatriya” [Educational program on the course: Pre-medical aid in extreme situations. Training of specialists of the second (master’s) level of higher education. Field of knowledge 22 “Health care”, Specialties: 222 “Medicine”, 228 “Pediatrics”]. (2022). Danylo Halytsky Lviv National Medical University. 17 p. [in Ukrainian].
Nedostup, M.F. (2023). Vykorystannya suchasnykh metodiv vizualizatsiyi pry vyklakdanni dystsypliny “Domedychna pidhotovka” [The use of modern methods of visualization in the teaching of the course “Pre-medical training”]. Emergency medical care in conditions of war (education, innovations, experience): Proceedings of the All-Ukrainian scient.-pract. conf. (Sumy, April 4, 2023). (Ed.). Yu.V. Shkatula, Yu.O. Badion. p. 17. Sumy, 73 p. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.