СУЧАСНІ ОСВІТНІ ТЕХНОЛОГІЇ ЯК ЗАСІБ ЕТНІЧНОЇ СОЦІАЛІЗАЦІЇ СТУДЕНТІВ У ПРОЦЕСІ РЕАЛІЗАЦІЇ МІЖНАРОДНОГО ПРОЄКТУ “ОСВІТА І КУЛЬТУРНА СПАДЩИНА”
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.296661Ключові слова:
сучасні освітні технології; етнічна соціалізація; проєкт; проєктна діяльність; глобалізація освіти; гуцульщинознавство; етнопедагогіка; освітній процес; національна освіта; заклад вищої освітиАнотація
У статті висвітлено можливості сучасних освітніх технологій як засобу етнічної соціалізації студентської молоді у процесі реалізації міжнародного проєкту “Освіта і культурна спадщина”. Проєкт було започатковано науковцями Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника та Університету Марії Кюрі-Склодовської в Любліні (Республіка Польща). Проаналізовано експериментальне дослідження результативності впровадження гуцульщинознавства як регіонального етнографічного компонента в освітній процес ЗВО, метою якого було виявлення рівня обізнаності студентів із гуцульською етнокультурною спадщиною та вдосконалення підготовки майбутніх педагогів до етнічної соціалізації у процесі вивчення дисциплін загального і професійного циклів.
Посилання
Bereziuk, O. & Stynska, V. (2022). Osoblyvosti formuvannia suchasnoho etnokulturnoho osvitnoho seredovyshcha (na prykladi poliskoho ta hutsulskoho etnohrafichnykh rehioniv) [Features of the formation of the modern ethnocultural educational environment (on the example of Polissia and Hutsul ethnographic regions)]. Perspectives and innovations of science. No. 12 (17), pp. 33–45. [in Ukrainian].
Hryhoruk, A. (2020). Etnolohiia Hutsulshchyny: folklor i obriadovist: navchalno-metodychnyi posibnyk [Ethnology of the Hutsul region: folklore and rituals: educational and methodological manual]. Lviv, 252 p. [in Ukrainian].
Lappo, V., Poiasyk, O., Rusakova, O. & Chepil, M. (2021). Pidhotovka maibutnikh vchyteliv do intehratsii hutsulskoi etnokultury v osvitnii protses pochatkovoi shkoly : monohrafiia [Preparation of future teachers for the integration of Hutsul ethnoculture in the educational process of primary school: monograph]. Ivano-Frankivsk, 316 p. [in Ukrainian].
Losiuk, P. (2018). Rehionalnyi etnohrafichnyi komponent yak zasib formuvannia identychnosti ukraintsia, hromadianyna-patriota Ukrainy (na prykladi vyvchennia hutsulshchynoznavstva) [The regional ethnographic component as a means of forming the identity of a Ukrainian, a citizen-patriot of Ukraine (on the example of the study of Hutsul studies)]. Mountain scientists – mountain school. pp. 132–137. [in Ukrainian].
Mizhnarodnyi naukovyi seminar z aktualnykh pytan osvity i kulturnoi spadshchyny [International scientific seminar on topical issues of education and cultural heritage]. Available at: https://kpibs.pnu.edu.ua/2023/06/19/mizhnarodnyj-naukovyj-seminar-z-aktualnykh-pytan-osvity-i-kulturnoi-spadshchyny/ (Accessed 10 Jan 2024). [in Ukrainian].
Paska, T. (2023). Rozvytok hutsulshchynoznavstva v systemi natsionalnoi osvity i vykhovannia ditei ta molodi (kinets ХХ – pochatok ХХI st.) [Development of Hutsul studies in the system of national education and upbringing of children and youth (late XX – early XXI centuries)]. Doctor’s thesis. Vasyl Stefanyk Precarpathian National University. Ivano-Frankivsk, 613 p. [in Ukrainian].
Paska, T. (2022). Formuvannia innovatsiinoho osvitnoho prostoru v Hutsulskomu etnohrafichnomu rehioni Ukrainy [Formation of an innovative educational space in the Hutsul ethnographic region of Ukraine]. Scientific innovations and advanced technologies. No. 7 (9), pp. 85–100. [in Ukrainian].
Chubinska, N. (2021). Osvita v umovakh sohodennia: vyklyky, ryzyky, perspektyvy [Education in today’s conditions: challenges, risks, prospects]. Youth and market. No. 3 (189). pp. 50–53. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.