ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ ЗАКЛАДІВ ПРОФЕСІЙНОЇ (ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ) ОСВІТИ ДО ВИКЛАДАННЯ КОМП’ЮТЕРНОЇ ГРАФІКИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.296982Ключові слова:
комп’ютерна графіка; заклади професійної освіти; майбутні викладачі; методика; педагогічні умовиАнотація
Зростання ролі закладів професійної та професійно-технічної освіти пов’язане з підвищеним попитом на фахівців, що будуть залучені до повоєнної розбудови та відновлення країни. З огляду на це постає необхідність формування оптимальної траєкторії їхнього навчання. Автор виокремив і обґрунтував основні компоненти формування готовності майбутніх викладачів до навчання комп’ютерної графіки й перевірив ступінь значущості цих компонентів шляхом їхнього опитування. Сформульовано педагогічні умови, що забезпечують підготовку майбутніх викладачів до навчання комп’ютерної графіки.
Посилання
Bardadym, O. (2022). Formuvannia informatsiino-tsyfrovoi kompetentnosti vykladachiv pryrodnychykh nauk: intehrovanyi pidkhid [Formation of information and digital competence of teachers of natural sciences: an integrated approach]. Youth & market. No. 7/205. pp. 138–144. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.264031 [in Ukrainian].
Vlasii, O. (2020). Formuvannia osobystosti shkoliara v tsyfrovu epokhu: mozhlyvosti ta vyklyky [Forming the personality of a schoolchild in the digital era: opportunities and challenges]. Youth & market. No. 6/185. pp. 146–151. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2020.225786 [in Ukrainian].
Horbatiuk, R., Zamora, Ya., Rutyla, M., Sitkar, S. & Bureha, N. (2023). Zastosuvannia informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii v protsesi pidhotovky fakhivtsiv profesiinoi osvity [Application of information and communication technologies in the process of training specialists in professional education]. Youth & market. No. 2/210. pp. 72–77. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.275471 [in Ukrainian].
Dubrovina, I. & Obolonnyk, D. (2021). Vykorystannia informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii u diialnosti pedahoha-doradnyka [The use of information and communication technologies in the activity of a teacher-counselor]. Youth & market. No. 7/193. pp. 127–131. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.242615 [in Ukrainian].
Zaika, A.O. (2022). Formuvannia motyvatsiinoho komponentu tsyfrovoi kompetentnosti u maibutnikh maistriv vyrobnychoho navchannia [Formation of the motivational component of digital competence in future masters of industrial training]. The development of pedagogical skill of the future teacher in the conditions of educational transformations. pp. 104–106. Available at: http://surl.li/ewpxw [in Ukrainian].
Karas, O.D. (2022). Stvorennia movlennievo-kulturnoho osvitnoho seredovyshcha iz doluchenniam innovatsiinykh tekhnolohii [Creating a speech and cultural educational environment with the addition of innovative technologies]. The development of pedagogical skill of the future teacher in the conditions of educational transformations. pp. 120–123. Available at: http://surl.li/ewpxw [in Ukrainian]
Karpenko, O. & Ostroha, M. (2020). Spetsializovane prohramne zabezpechennia v haluzi kompiuternoi hrafiky ta yoho vyvchennia na urokakh informatyky [Specialized software in the field of computer graphics and its study]. Education. Innovation. Practice. No. 7 (1), pp. 13–19. Available at: http://surl.li/mbvjk [in Ukrainian].
Lozynska, L., Ishchuk, N., Ferri, A. & Tsikhotska, O. (2021). Dosvid vykorystannia informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii u navchanni inozemnykh mov [Experience of using information and communication technologies in teaching foreign languages]. Youth & market. No. 4/190. pp. 125–131. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.236414 [in Ukrainian].
Nyshchak, I. & Ulych, A. (2022). Do problemy formuvannia hrafichnoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv trudovoho navchannia zasobamy tsyfrovykh tekhnolohii (rezultaty anketuvannia studentiv) [To the problem of forming the graphic competence of future teachers of labor education by means of digital technologies (results of the student questionnaire)]. In D. Kilderov (Ed.), Current issues of graphic training: Theory, practice and ways of development. pp. 84–89. Available at: http://surl.li/mbldw [in Ukrainian].
Pustovoi, D. & Matsiuk, I. (2022). Osoblyvosti vykladannia inzhenernoi ta kompiuternoi hrafiky dlia zdobuvachiv osvity materialoznavchoho profiliu u NTU “Dniprovska politekhnika” [Peculiarities of teaching engineering and computer graphics for material science students at Dnipro University of Technology]. Teacher professionalism: theoretical and methodical aspects. No. 1 (17), pp. 135–144. Available at: https://doi.org/10.31865/2414-9292.17.2022.259982 [in Ukrainian].
Skrypnyk, L.M. (2022). Hotovnist pedahohichnoho personalu ta studentiv zakladu profesiinoi osvity do konsultatsiinoi diialnosti zasobamy suchasnykh IKT [Readiness of the teaching staff and students of the vocational education institution for consulting activities using modern ICT tools]. The development of pedagogical skill of the future teacher in the conditions of educational transformations. pp. 251–254. Available at: http://surl.li/ewpxw [in Ukrainian].
Cherniavskyi, B.V. (2019). Metodyka navchannia maibutnikh uchyteliv obrazotvorchoho mystetstva proektuvannia iz zastosuvanniam informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii [Methodology of training future teachers of the fine art of design with the use of information and communication technologies]. Candidate’s thesis. 225 p. Available at: http://surl.li/mbmpm [in Ukrainian].
Shevchuk, S. & Kulishov, V. (2021). Dydaktyka profesiinoi osvity: Praktyko-zoriientovanyi aspekt [Didactics of professional education: Practice-oriented aspect]. 212 p. Available at: http://surl.li/mbmuy [in Ukrainian].
Minnegalieva, C.B., Gabdrakhmanov, R.I., Khambelov, A.I., Khairullina, L.E., Bronskaya, V.V. & Kharitonova, O.S. (2020). 3D modeling in the study of the basics of computer graphics. Journal of Physics: Conference Series, 1515, 022045. DOI: https://doi.org/10.1088/1742-6596/1515/2/022045 [in English].
Osadcha, K. & Baluta, V. (2021). The influence of modern trends in digital art on the content of training in computer graphics and digital design. Ukrainian Journal of Educational Studies and Information Technology. No. 9 (1), pp. 1–12. DOI: https://doi.org/10.32919/uesit.2021.01.01 [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.