ВІД ЗВУКУ ДО ДУХОВНОГО ОСЯЯННЯ: КИТАЙСЬКА ТРАДИЦІЯ ГРИ НА ІДІОФОНАХ І МЕМБРАНОФОНАХ (ПЕДАГОГІЧНИЙ АСПЕКТ)

Автор(и)

  • Пен Бохан

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.296983

Ключові слова:

ідіофон; мембранофон; буддизм; конфуціанство; ідентичність; музичні традиції; культура; мистецька освіта; майбутній учитель музичного мистецтва

Анотація

У статті висвітлюється надважливий педагогічний аспект з формування етнонаціональної ідентичності учнів Китаю; розкривається дидактична доцільність музикування на традиційних у цій країні ідіофонах та мембранофонах: їх повчальний сенс покладається на осягнення душевної гармонії стосовно субʼєкта музикування та його ставлення до навколишнього світу як розуміння засадничих принципів духовного відношення в умовах глобалізаційних процесів. Робиться висновок щодо унікальності музично-педагогічної практики Китаю, опертої на національно-традиційні технології музикування: збереження і трансляція такого досвіду здатні забезпечувати грані духовного осяяння, що розпочинається із звукової “матерії” в її фізико-акустичних та метафізичних властивостей ідіофонів та мембранофонів.

Біографія автора

Пен Бохан

аспірант кафедри музикознавства та методики музичного мистецтва за спеціальністю 011 “Педагогічні науки” Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка

Посилання

Balukh, V. (Ed.). (2013). Hlosarii relihiieznavtsia [Glossary of a Religion Scholar]. Chernivtsi, 280 p. [in Ukrainian].

Smith, A.D. (1994). Natsionalna identychnist [National Identity]. Trans. P. Tarashchuk. Kyiv, 223 p. [in Ukrainian].

Karalius, M. & Yarko, M. (2020). Analiz muzychnykh tvoriv u versii hermenevtyky muzychnoho tekstu [Analysis of Musical Works in the Hermeneutics of Musical Text]. Youth & market, No. 3–4 (182–183), pp. 145–151. [in Ukrainian].

Petrushenko, V., Petrushenko, O., Skaletsky, M. et al. (2009). Relihiieznavstvo: navchalnyi posibnyk dlia studentiv VNZ [Religious Studies: A textbook for university students]. Lviv, 328 p. [in Ukrainian].

Predko, O. (2008). Psykholohiia relihii: pidruchnyk [Psychology of Religion: a textbook]. Kyiv, 344 p. [in Ukrainian].

Proteo, S. (2022). Visim relihii, shcho panuiut u sviti: chomu yikh vidminnosti maiut znachennia [Eight Religions Ruling the World: Why Their Differences Matter]. Trans. V. Punko. Kyiv, 464 p. [in Ukrainian].

Chen Nangpu (2019). Kytaiski membranofony ta idiofony v konteksti odnotypnoho instrumentariiu davnikh tsyvilizatsii i narodnykh tradytsii Azii [Chinese Membranophones and Idiophones in the Context of the Instrumentation of Ancient Civilizations and Folk Traditions of Asia]. Candidate’s thesis. Lviv National Music Academy named after M.V. Lysenko. 220 p. [in Ukrainian].

Chernyi, A. (2008). Relihiieznavstvo: pidruchnyk [Religious Studies: a textbook]. (2nd ed.). Kyiv, 400 p. [in Ukrainian].

Zhang Qian & Wang Cizhao (1992). Osnovy muzychnoi estetyky [Fundamentals of Musical Aesthetics]. Beijing, 374 p. / 张前,王次炤 .张前,王次炤.音乐美学基础.北京:人民音乐出版1992. 374页. [in Chinese].

Shetty, J. (2021). Dumai yak chernets. Posibnyk iz dosiahnennia vnutrishnoi harmonii [Think Like a Monk: A Guide to Achieving Inner Harmony]. Trans. I. Pavlenko. Kyiv, 416 p. [in Ukrainian].

Shu Xincheng (1981). Materialy z istorii muzychnoi osvity v Novomu Kytai [Materials on the History of Music Education in New China]. Vol. 3. Beijing, 366 p. / 孙继南 中国近代音乐教育史纪年 北京,1981. 第三卷 , 第 366页. [in Chinese].

Yuan Jingfang. (2004). Natsionalna instrumentalna muzyka [National Instrumental Music]. Beijing, 572 p. / 袁静芳.袁静芳.民族器乐.北 京:高等教育出版社 . 2004. 572 页. [in Chinese].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-02-01

Номер

Розділ

Статті