ВІД ЗВУКУ ДО ДУХОВНОГО ОСЯЯННЯ: КИТАЙСЬКА ТРАДИЦІЯ ГРИ НА ІДІОФОНАХ І МЕМБРАНОФОНАХ (ПЕДАГОГІЧНИЙ АСПЕКТ)
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.296983Ключові слова:
ідіофон; мембранофон; буддизм; конфуціанство; ідентичність; музичні традиції; культура; мистецька освіта; майбутній учитель музичного мистецтваАнотація
У статті висвітлюється надважливий педагогічний аспект з формування етнонаціональної ідентичності учнів Китаю; розкривається дидактична доцільність музикування на традиційних у цій країні ідіофонах та мембранофонах: їх повчальний сенс покладається на осягнення душевної гармонії стосовно субʼєкта музикування та його ставлення до навколишнього світу як розуміння засадничих принципів духовного відношення в умовах глобалізаційних процесів. Робиться висновок щодо унікальності музично-педагогічної практики Китаю, опертої на національно-традиційні технології музикування: збереження і трансляція такого досвіду здатні забезпечувати грані духовного осяяння, що розпочинається із звукової “матерії” в її фізико-акустичних та метафізичних властивостей ідіофонів та мембранофонів.
Посилання
Balukh, V. (Ed.). (2013). Hlosarii relihiieznavtsia [Glossary of a Religion Scholar]. Chernivtsi, 280 p. [in Ukrainian].
Smith, A.D. (1994). Natsionalna identychnist [National Identity]. Trans. P. Tarashchuk. Kyiv, 223 p. [in Ukrainian].
Karalius, M. & Yarko, M. (2020). Analiz muzychnykh tvoriv u versii hermenevtyky muzychnoho tekstu [Analysis of Musical Works in the Hermeneutics of Musical Text]. Youth & market, No. 3–4 (182–183), pp. 145–151. [in Ukrainian].
Petrushenko, V., Petrushenko, O., Skaletsky, M. et al. (2009). Relihiieznavstvo: navchalnyi posibnyk dlia studentiv VNZ [Religious Studies: A textbook for university students]. Lviv, 328 p. [in Ukrainian].
Predko, O. (2008). Psykholohiia relihii: pidruchnyk [Psychology of Religion: a textbook]. Kyiv, 344 p. [in Ukrainian].
Proteo, S. (2022). Visim relihii, shcho panuiut u sviti: chomu yikh vidminnosti maiut znachennia [Eight Religions Ruling the World: Why Their Differences Matter]. Trans. V. Punko. Kyiv, 464 p. [in Ukrainian].
Chen Nangpu (2019). Kytaiski membranofony ta idiofony v konteksti odnotypnoho instrumentariiu davnikh tsyvilizatsii i narodnykh tradytsii Azii [Chinese Membranophones and Idiophones in the Context of the Instrumentation of Ancient Civilizations and Folk Traditions of Asia]. Candidate’s thesis. Lviv National Music Academy named after M.V. Lysenko. 220 p. [in Ukrainian].
Chernyi, A. (2008). Relihiieznavstvo: pidruchnyk [Religious Studies: a textbook]. (2nd ed.). Kyiv, 400 p. [in Ukrainian].
Zhang Qian & Wang Cizhao (1992). Osnovy muzychnoi estetyky [Fundamentals of Musical Aesthetics]. Beijing, 374 p. / 张前,王次炤 .张前,王次炤.音乐美学基础.北京:人民音乐出版1992. 374页. [in Chinese].
Shetty, J. (2021). Dumai yak chernets. Posibnyk iz dosiahnennia vnutrishnoi harmonii [Think Like a Monk: A Guide to Achieving Inner Harmony]. Trans. I. Pavlenko. Kyiv, 416 p. [in Ukrainian].
Shu Xincheng (1981). Materialy z istorii muzychnoi osvity v Novomu Kytai [Materials on the History of Music Education in New China]. Vol. 3. Beijing, 366 p. / 孙继南 中国近代音乐教育史纪年 北京,1981. 第三卷 , 第 366页. [in Chinese].
Yuan Jingfang. (2004). Natsionalna instrumentalna muzyka [National Instrumental Music]. Beijing, 572 p. / 袁静芳.袁静芳.民族器乐.北 京:高等教育出版社 . 2004. 572 页. [in Chinese].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.