ВНУТРІШНЬО ПЕРЕМІЩЕНІ ОСОБИ ПІДЛІТКОВОГО ВІКУ ТА ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ ЇХ ОСОБИСТІСНОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.297001Ключові слова:
внутрішньо переміщені особи підліткового віку (надалі ВПО); особистісна ідентичність; образ Я; когнітивна, оцінювально-емоційна, поведінкова складові; саморозуміння; корекціяАнотація
Стаття спрямована на вивчення прояву особистісної ідентичності дітей середнього шкільного віку, її когнітивних складових, що поєднує різноманітні уявлення підлітка про себе, та вивчення поведінкової складової цієї характеристики. З’ясовані також особливості емоційно-оцінювальної вказаної властивості особистості, рівнів усвідомлення, динаміки розвитку. Підлітки не визначають себе частиною спільноти в якій існують, не відчувають суб’єктивно значущого іншого в ній, але це самоусвідомлення є важливою умовою формування особистісної ідентичності.
Посилання
Belkin, A.S. (2013). Identyfikatsiia osobustosti [Personal identification]. Native school. No. 4–5. pp. 20–25. [in Ukrainian].
Bondarenko, O.F. (1996). Psihologichna dopomoga osobustosti [Psychological assistance of the individual]. Kharkiv, 237 p. [in Ukrainian].
Borishevski, M.J. (2011). Psyhologichni zakonomirnosti rozvytky duhovnosti osobustosti [Psychological regularities of the development of the spirituality of the individual]. Monograph. Kyiv, 199 p. [in Ukrainian].
Bulakh, I.S. & Alekseyeva, Y.А. (2003). Rozvutok moralnoi samosvidomosti osobustosti pidlitka [Development of moral self-awareness of the adolescent personality]. Kyiv, 72 p. [in Ukrainian].
Velykodna, І.V. (2015). Psyhologichna struktura osobystisnoi identychosti pidlitkiv [Psychological structure of personal identity of teenagers]. Current problems of sociology, psychology and pedagogy. Hryhorii Skovoroda University in Pereiaslav. No. 3 (28). pp. 4–14. [in Ukrainian].
Druzhynina, I. (2020). Aktyvne sotsialno-psykholohichne navchannia [Active social and psychological training]. Methodical materials. Rivne, 37 p. [in Ukrainian].
Zmanovska, O. (2007). Deviantolohiia: posibnyk dlia stud. VNZ [Deviantology: a guide for university students]. Kyiv, 288 p. [in Ukrainian].
Zubenko, А.S. (2004). Osobystisna identychnist yak filosofska problema i rezultat svitogliadnykh ta sotsialnykh transforvatsi [Personal identity as a philosophical problem and the result of worldview and social transformations]. Scientific Bulletin. Series: Philosophy. Kharkiv state ped. University named after H.S. Skovorody. Kharkiv, pp. 31–36. [in Ukrainian].
Klochek, L.V. (2005). Rozvytok protsesiv identyfikatsii vidosoblennia н pidlitkovomu i rannomu yunatskomu vitsi [Development of processes of identification and separation in adolescence and early youth]. Candidate’s thesis. M.P. Dragomanov National Pedagogical University. Kyiv. [in Ukrainian].
Kraev, O.А. (2010). Kryza identychnosti pidlitkovogo viku ta yii rol y stanovlenni zriloi osobustosti [The identity crisis of adolescence and its role in the formation of a mature personality]. Problems of modern psychology: Coll. of science Ave. KPNU named after Ivan Ohienko. Vol. 7. pp. 310–321. [in Ukrainian].
Kuhn, M. & McPartland, T. (1994). Empirychni doslidzhennia ustanovok osobystosti na sebe [Empirical studies of the individual’s attitudes towards himself]. Modern foreign social psychology. Kyiv, pp. 180–188. [in Ukrainian].
Logvynenko, T. & Klym, M. (2020). Profesiina hotovnist maibutnikh sotsialnykh pedahohiv do roboty v inkliuzyvnomu seredovyshchi [Professional readiness of future social pedagogues to work in an inclusive environment]. Youth and market. No. 2 (181). pp. 76–80. DOI: https://doi.org/10.24919/2308–4634.2020.211896 (Index Copernicus). [in Ukrainian].
Maslow, A. (1997). Samoaktualyzatsyia: tekstу [Self-actualization: texts]. Kyiv, pp. 108–118. [in Ukrainian].
Serednitska, I.Y. (2006). Problemy vyvchennia fenomena identychnosti [Problems of studying the phenomenon of identity]. Coll. of science works of the Institute of Psychology named after H.S. Kostyuk of the APN of Ukraine. Kyiv. Vol. VIII. Issue. 7. pp. 300–305. [in Ukrainian].
Skotna, N.V. (2008). Identychnist yak skladova ta kryterii psykhichnoho zdorovia [Identity as a component and criterion of mental health]. Updating the content, forms and methods of education and upbringing in the Education. Kyiv, Issue 41. pp. 181–183. [in Ukrainian].
Riker, P. (2002). Sam yak inshi [Himself as another]. Kyiv, 458 p. [in Ukrainian].
Doise, W. (2009). Social representationsin Personal Identity Social Identity: International Perspective. Sage Publications, рр. 13–25. [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.