ДИДАКТИЧНІ УМОВИ ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА

Автор(и)

  • Олена Теплова
  • Анна Новосадова

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.297076

Ключові слова:

інформаційно-комунікаційні технології; майбутні учителі музичного мистецтва; педагогічна майстерність; музична діяльність; музично-теоретичні дисципліни

Анотація

У статті розглянуто дидактичні умови використання ІКТ у процесі підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва. Наголошено, що інформаційно-комунікаційні технології при вивченні музично-теоретичних дисциплін передбачають використання електронних носіїв інформації, інтеграцію електронних інструментів. Дидактичними умовами використання ІКТ майбутніми учителями музичного мистецтва виділено такі: гнучкість навчального процесу, збільшення ролі самостійної роботи студентів, індивідуалізація навчального процесу, цілісне використання навчальних засобів. Зроблено висновок, що використання інформаційно-комунікаційних технологій слугуватиме підвищенню ефективності навчального процесу, зростанню у здобувачів освіти інтересу до їх вивчення, розвитку творчого потенціалу.

Біографії авторів

Олена Теплова

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри музикознавства, інструментальної підготовки та хореографії Вінницького державного педагогічного університету імені М. Коцюбинського

Анна Новосадова

викладач кафедри музикознавства, інструментальної підготовки та хореографії Вінницького державного педагогічного університету імені М. Коцюбинського

Посилання

Boiko, N. (2008). Informatsiino-poshukovi tekhnolohii yak zasib optymizatsii samostiinoi roboty studentiv [Information and search technologies as a means of optimizing students’ independent work]. Scientific notes: Collection of scientific articles of the NPU named after M.P. Drahomanova. Vol. 72. Kyiv, pp. 70–78. [in Ukrainian].

Havrilova, L. (2012). Vykorystannia muzychnykh multymediinykh prohram, elektronnykh shkil ta trenazheriv u formuvanni informatsiinoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv muzyky [The use of musical multimedia programs, electronic schools and simulators in the formation of informational competence of future music teachers]. Modern information technologies and innovative teaching methods in the training of specialists: methodology, theory, experience, problems. Vol. 32. pp. 261–265. [in Ukrainian].

Havrilova, L. (2015). Systema formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnikh vchyteliv muzyky zasobamy multymediinykh tekhnolohii [The system of formation of professional competence of future music teachers by means of multimedia technologies]. Doctor’s thesis. Kyiv, 656 p. [in Ukrainian].

Hurevych, R.S., Kademiia, M.Yu. & Koziar, M.M. (2012). Informatsiino-komunikatsiini tekhnolohii v profesiinii osviti maibutnikh fakhivtsiv [Music lessons in the world of information technologies are lessons of joy]. Lviv. [in Ukrainian].

Zarovska, H. (2004). Uroky muzyky u sviti informatsiinykh tekhnolohii – uroky radosti [Formation of information and communication competence of future music teachers]. Computer in school and family. No. 2. pp. 48–51. [in Ukrainian].

Martyniuk, A. (2022). Formuvannia informatsiino-komunikatsiinoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv muzychnoho mystetstva [Distance learning in the formation of professional competence of musicians]. Teacher professionalism: theoretical and methodical aspects. Vol. 17 (1). Sloviansk, pp. 192–200. [in Ukrainian].

Mozghalova, N., Martyniuk, A. & Bondarchuk, O. (2022). Dystantsiine navchannia u formuvanni fakhovoi kompetentnosti muzykantiv [Teacher digital competence: international trends and frameworks]. Scientific perspectives. No. 1 (19). pp. 499–506. [in Ukrainian].

Ovcharuk, O. (2019). Tsyfrova kompetentnist uchytelia: mizhnarodni tendentsii ta ramky [Formation of the creative personality of future teachers of art specialties by means of computer technologies]. A new pedagogical thought. No. 4 (100). pp. 52–55. [in Ukrainian].

Oliinyk, Yu. (2010). Formuvannia tvorchoi osobystosti maibutnikh vchyteliv mystetskykh spetsialnostei zasobamy kompiuternykh tekhnolohii [Informational and creative educational environment as a condition for professional and creative self-realization of a specialist in musical art]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv, 20 p. [in Ukrainian].

Popovych, N. (2012). Informatsiino-tvorche osvitnie seredovyshche yak umova profesiino-tvorchoi samorealizatsii fakhivtsia z muzychnoho mystetstva [Innovative approaches to the study of music-theoretical disciplines in the system of training future music teachers]. Available at: https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/2369 (Accessed 10 Jan. 2024). [in Ukrainian].

Teplova, O., Mozghalova, N. & Martyniuk, A. (2022). Innovatsiini pidkhody do vyvchennia muzychno-teoretychnykh dystsyplin v systemi pidhotovky maibutnikh uchyteliv muzychnoho mystetstva [Innovative approaches to the study of music-theoretical disciplines in the system of training future music teachers]. Pedagogical education: theory and practice: Collection of scientific works. Kamyanets-Podilskiy National University named after Ivan Ohiyenko; Institute of Pedagogy of National Academy of Sciences of Ukraine. (Ed.). Bakhmat N.V. Vol. 32. pp. 308–317. [in Ukrainian].

Chubinska, N., Stechkevych, O. & Pasternak, V. (2022). Hotovnist uchytelia do vykorystannia informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii v umovakh suchasnoi shkoly [The teacher’s readiness to use information and communication technologies in the conditions of a modern school]. Youth & market. Vol. 10 (218). pp. 93–97. [in Ukrainian].

Mozgalova, N., Baranovska, I., Hlazunova, I., Mikhalishen, A. & Kazmirchuk, N. (2021). Methodological foundations of soft skills of musical art teachers in pedagogical institutions of higher education. Linguistics and Culture Review, Vol. 5 (S2), pp. 317–327. DOI: https://doi.org/10.37028/lingcure.v5nS2.1355 [in English].

Mozgalova, N., Baranovska, І., Zuziak, Т., Martyniuk, А. & Luchenko, О. (2022). Professional training of music and choreography teachers: artistic-communicative context. Society. Integration. Education: Proceedings of the International Scientific Conference. Vol. 1. pp. 194–204. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-03-05

Номер

Розділ

Статті