ДИДАКТИЧНІ УМОВИ ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.297076Ключові слова:
інформаційно-комунікаційні технології; майбутні учителі музичного мистецтва; педагогічна майстерність; музична діяльність; музично-теоретичні дисципліниАнотація
У статті розглянуто дидактичні умови використання ІКТ у процесі підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва. Наголошено, що інформаційно-комунікаційні технології при вивченні музично-теоретичних дисциплін передбачають використання електронних носіїв інформації, інтеграцію електронних інструментів. Дидактичними умовами використання ІКТ майбутніми учителями музичного мистецтва виділено такі: гнучкість навчального процесу, збільшення ролі самостійної роботи студентів, індивідуалізація навчального процесу, цілісне використання навчальних засобів. Зроблено висновок, що використання інформаційно-комунікаційних технологій слугуватиме підвищенню ефективності навчального процесу, зростанню у здобувачів освіти інтересу до їх вивчення, розвитку творчого потенціалу.
Посилання
Boiko, N. (2008). Informatsiino-poshukovi tekhnolohii yak zasib optymizatsii samostiinoi roboty studentiv [Information and search technologies as a means of optimizing students’ independent work]. Scientific notes: Collection of scientific articles of the NPU named after M.P. Drahomanova. Vol. 72. Kyiv, pp. 70–78. [in Ukrainian].
Havrilova, L. (2012). Vykorystannia muzychnykh multymediinykh prohram, elektronnykh shkil ta trenazheriv u formuvanni informatsiinoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv muzyky [The use of musical multimedia programs, electronic schools and simulators in the formation of informational competence of future music teachers]. Modern information technologies and innovative teaching methods in the training of specialists: methodology, theory, experience, problems. Vol. 32. pp. 261–265. [in Ukrainian].
Havrilova, L. (2015). Systema formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnikh vchyteliv muzyky zasobamy multymediinykh tekhnolohii [The system of formation of professional competence of future music teachers by means of multimedia technologies]. Doctor’s thesis. Kyiv, 656 p. [in Ukrainian].
Hurevych, R.S., Kademiia, M.Yu. & Koziar, M.M. (2012). Informatsiino-komunikatsiini tekhnolohii v profesiinii osviti maibutnikh fakhivtsiv [Music lessons in the world of information technologies are lessons of joy]. Lviv. [in Ukrainian].
Zarovska, H. (2004). Uroky muzyky u sviti informatsiinykh tekhnolohii – uroky radosti [Formation of information and communication competence of future music teachers]. Computer in school and family. No. 2. pp. 48–51. [in Ukrainian].
Martyniuk, A. (2022). Formuvannia informatsiino-komunikatsiinoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv muzychnoho mystetstva [Distance learning in the formation of professional competence of musicians]. Teacher professionalism: theoretical and methodical aspects. Vol. 17 (1). Sloviansk, pp. 192–200. [in Ukrainian].
Mozghalova, N., Martyniuk, A. & Bondarchuk, O. (2022). Dystantsiine navchannia u formuvanni fakhovoi kompetentnosti muzykantiv [Teacher digital competence: international trends and frameworks]. Scientific perspectives. No. 1 (19). pp. 499–506. [in Ukrainian].
Ovcharuk, O. (2019). Tsyfrova kompetentnist uchytelia: mizhnarodni tendentsii ta ramky [Formation of the creative personality of future teachers of art specialties by means of computer technologies]. A new pedagogical thought. No. 4 (100). pp. 52–55. [in Ukrainian].
Oliinyk, Yu. (2010). Formuvannia tvorchoi osobystosti maibutnikh vchyteliv mystetskykh spetsialnostei zasobamy kompiuternykh tekhnolohii [Informational and creative educational environment as a condition for professional and creative self-realization of a specialist in musical art]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv, 20 p. [in Ukrainian].
Popovych, N. (2012). Informatsiino-tvorche osvitnie seredovyshche yak umova profesiino-tvorchoi samorealizatsii fakhivtsia z muzychnoho mystetstva [Innovative approaches to the study of music-theoretical disciplines in the system of training future music teachers]. Available at: https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/2369 (Accessed 10 Jan. 2024). [in Ukrainian].
Teplova, O., Mozghalova, N. & Martyniuk, A. (2022). Innovatsiini pidkhody do vyvchennia muzychno-teoretychnykh dystsyplin v systemi pidhotovky maibutnikh uchyteliv muzychnoho mystetstva [Innovative approaches to the study of music-theoretical disciplines in the system of training future music teachers]. Pedagogical education: theory and practice: Collection of scientific works. Kamyanets-Podilskiy National University named after Ivan Ohiyenko; Institute of Pedagogy of National Academy of Sciences of Ukraine. (Ed.). Bakhmat N.V. Vol. 32. pp. 308–317. [in Ukrainian].
Chubinska, N., Stechkevych, O. & Pasternak, V. (2022). Hotovnist uchytelia do vykorystannia informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii v umovakh suchasnoi shkoly [The teacher’s readiness to use information and communication technologies in the conditions of a modern school]. Youth & market. Vol. 10 (218). pp. 93–97. [in Ukrainian].
Mozgalova, N., Baranovska, I., Hlazunova, I., Mikhalishen, A. & Kazmirchuk, N. (2021). Methodological foundations of soft skills of musical art teachers in pedagogical institutions of higher education. Linguistics and Culture Review, Vol. 5 (S2), pp. 317–327. DOI: https://doi.org/10.37028/lingcure.v5nS2.1355 [in English].
Mozgalova, N., Baranovska, І., Zuziak, Т., Martyniuk, А. & Luchenko, О. (2022). Professional training of music and choreography teachers: artistic-communicative context. Society. Integration. Education: Proceedings of the International Scientific Conference. Vol. 1. pp. 194–204. [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.