МЕТОДИЧНІ АСПЕКТИ НАВЧАННЯ БАЗ ДАНИХ У СТАРШІЙ ШКОЛІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.297290

Ключові слова:

шкільний курс інформатики; бази даних; система керування базами даних; проєктне навчання

Анотація

У статті розглядаються деякі методичні підходи до навчання баз даних у шкільному курсі інформатики старшої школи. Вивчення баз даних сприяє розвитку та підвищенню рівня математичної і алгоритмічної культури, логічного й алгоритмічного стилю мислення. Як системи керування базами даних, ми пропонуємо обрати MS Access, а також використовувати метод проєктів для навчання баз даних. Автори обґрунтовують переваги цього методу у навчанні інформатики.

Перспективний напрям майбутніх досліджень вбачаємо в розробці навчально-методичних матеріалів з баз даних з використанням онлайн-середовищ СКБД.

Біографії авторів

Тарас Кобильник

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри інформаційних систем і технологій Національного університету “Львівська політехніка”

Володимир Жидик

старший викладач кафедри фізики та інформаційних систем Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Посилання

Bulatetska, L. & Bulatetsky, V. (2020). Osoblyvosti vyvchennia movy zapytiv SQL v profilnomu kursi informatyky zakladiv zahalnoi serednoi osvity [Features of Studying the Language of SQL Queries in the Profile Course of Informatics of Institutions of General Secondary Education]. Computer-integrated technologies: education, science, production. No. 39. pp. 5–10. DOI: https://doi.org/10.36910/6775-2524-0560-2020-39-01 [in Ukrainian].

Vykorystannia tekhnolohii i prohramuvannia – yak navchaty tsoho v shkoli [Using technology and programming – how to teach it in school]. URL: https://nus.org.ua/articles/vykorystannya-tehnologij-i-programuvannya-yak-navchaty-tsogo-v-shkoli. [in Ukrainian].

Goherchak, G.I. (2020). Informatyka: bazy danykh. Modul dlia uchniv 10–11 klasiv [Informatics: databases. Module for students of grades 10–11]. Kharkiv, 144 p. [in Ukrainian].

Informatyka dlia 10–11 klasiv (profilne navchannia) [Informatics for grades 10–11 (specialized training)]. Available at: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/programy-10-11-klas/2018-2019/01/10-11-profilniy-riven.docx. [in Ukrainian].

Informatyka. Navchalna prohrama vybirkovo-oboviazkovoho predmetu dlia uchniv 10–11 klasiv zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv (riven standartu) [Informatics. Curriculum of an optional and mandatory subject for students of 10–11 grades of general educational institutions (standard level)]. Available at: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/programy-10-11-klas/2018-2019/informatika-standart-10-11.docx. [in Ukrainian].

Lapinsky, V.V. & Semko, L.P. (2019). Metoduchni aspektu vuvchennya informatuku v licei na rivni standartu [Methodical aspects of studying computer science in lyceum at the standard level]. Scientific Notes. Series: Pedagogical Sciences. Kropyvnytskyi, Issue 177. Part I. pp. 212–216. [in Ukrainian].

Rudenko, V.D. (2019). Informatyka: bazy danykh [Informatics: databases]. Module for students of grades 10–11. Kharkiv, 112 p. [in Ukrainian].

Rudenko, V.D., Rechich, N.V. & Potienko, V.O. (2019). Informatyka (profilnyi riven): pidruch. dlia 11 kl. zakl. zahal. sered. osvity [Informatics (specialized level): tutorial. for 11th grade closing total among. Education]. Kharkiv, 256 p. [in Ukrainian].

Shamshina, N. (2018). Metodychni osoblyvosti vyvchennia zviazkiv ta typiv obiednannia u bazakh danykh Microsoft Access [Methodical features of studying relationships and types of joins in databases Microsoft Access]. Physical and Mathematical Education. Issue 1 (15). pp. 339–343. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-03-05

Номер

Розділ

Статті