ТЕОРІЯ НАДЛИШКОВИХ ЗНАНЬ У КОНТЕКСТІ ПЕДАГОГІЧНОГО НАВІЮВАННЯ

Автор(и)

  • Віктор Мозговий

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.298095

Ключові слова:

теорія надлишкових знань; педагогічне навіювання; аспектний прогноз; педагогічна взаємодія

Анотація

У статті запропоновано наукове осмислення та перспективи практичної значущості теорії надлишкових знань у контексті педагогічного навіювання. На основі аспектного прогнозу проведено аналіз функціональності теорії надлишкових знань у процесі реалізації педагогічного навіювання. Сконцентровано увагу на семантичному значенні поняття “педагогічне навіювання”, яке позиціонує означений процес не як “вплив”, а як “підказка”. Встановлено, що надлишкові знання особистості є дієвим базисом емоційно-вольового піднесення та інтелектуального зростання субʼєктів педагогічної взаємодії. Акцентовано увагу на важливості педагогічного авторства у вибудові (режисурі) педагогічної та предметної дії. Доведено взаємодоповнювальний звʼязок теорії надлишкових знань і педагогічного навіювання у форматі розвитку педагогічної майстерності сучасного учителя, викладача.

Біографія автора

Віктор Мозговий

доктор педагогічних наук, професор, директор Відокремленого підрозділу “Миколаївська філія Київського національного університету культури і мистецтв”

Посилання

Androshchuk, I. (2023). Suchasni tendentsii rozvytku osvity v Ukraini [Modern trends in the development of education in Ukraine]. Youth & market. Vol. 1 (209), рр.17–21. [in Ukrainian].

Bekh, I.D. (2001). Naviiuvannia [Suggestion]. Ukrainian defectological dictionary. р. 119. [in Ukrainian].

Ziaziun, I.A. (2008). Filosofiia pedahohichnoi dii [Philosophy of pedagogical action]. Bohdan Khmelnytskiy National University. 608 p. [in Ukrainian].

Ziaziun, I.A., Kramushchenko, L.V. & Kryvonos, I.F. et al. (2008). Pedahohichna maisternist: pidruchnyk [Pedagogical skill: a textbook]. 376 p. [in Ukrainian].

Mozghovyi, V.L. (2021). Teoriia nadlyshkovykh znan: fakty “za” i “proty” [Theory of excess knowledge: facts “for” and “against”]. Ukrainian Pedagogical Journal, Vol. 4, рр. 126–133. [in Ukrainian].

Mozghovyi, V.L. (2014) Rezhysura pedahohichnoi dii: teoretychnyi i metodychnyi aspekty [Direction of pedagogical actions: theoretical and methodical aspects]. 492 p. [in Ukrainian].

Semenova, A.V. (2006). Slovnyk-dovidnyk z profesiinoi pedahohiky [Vocational pedagogy reference dictionary]. Mykolayiv, 221 p. [in Ukrainian].

Surmin, Yu.P. (2006). Maisternia vchenoho: pidruchnyk dlia naukovtsia [Workshop of a scientist: a textbook for a scientist]. Educational and methodological center “Consortium for improving management – education in Ukraine”. Kyiv, 302 p. [in Ukrainian].

Tyshchenko, S.P. (2008). Znannia [Knowledge]. Encyclopedia of education. р. 326. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-03-31

Номер

Розділ

Статті