ВИХОВАННЯ У ЗАКЛАДІ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Валентина Малик

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.298578

Ключові слова:

виховання; виховна робота; ЗВО; інтеграція вищої освіти; культурний потенціал

Анотація

Стаття присвячена аналізу особливостей виховної роботи у ЗВО, досліджено форми та методи її проведення. Доведено, що заклади вищої освіти мають формувати національний інтелект, сприяти оновленню і збагаченню інтелектуального генетичного фонду нації, виховувати її духовну еліту та примножувати культурний потенціал. Показано, що у звʼязку з реформуванням вищої освіти та її інтеграцією в Європейське співтовариство основною ідеєю виховної роботи у закладі вищої освіти є виховання майбутнього фахівця як громадянина не лише своєї країни, а й світу. Сутність проблеми зводиться до того, що виховання студентів досягається шляхом створення виховної системи в суспільстві та конкретному закладі освіти. Автор уважає, що виховна робота спрямована на формування особистості студента, розвиток його потенціалу, творчих здібностей, здатності до самовдосконалення шляхом ефективної організації навчально-виховної діяльності у ЗВО. За словами автора, виховну роботу можна визначити як систему виховних заходів, спрямованих на створення позитивного освітнього середовища та реалізованих з метою професійного, інтелектуального та морально-духовного розвитку студентів.

Біографія автора

Валентина Малик

викладач іноземних мов кафедри української та іноземних мов Вінницького національного аграрного університету

Посилання

Abdulov, R.M. (2004). Orhanizatsiia pozaaudytornoi vykhovnoi roboty zi studentamy vyshchykh navchalnykh zakladiv nederzhavnoi formy vlasnosti [Organization of extracurricular educational work with students of higher education institutions of non-state ownership]. Candidateʼs thesis. Kryvyi Rih, pp. 5–10. [in Ukrainian].

Bekh, I.D. (2008). Vykhovannia osobystosti [Education of the personality]. Kyiv, 848 p. [in Ukrainian].

Bielova, L.O. (2005). Problemy ta zavdannia rozvytku vykhovnoi systemy VNZ [Problems and tasks of the development of the educational system of universities]. Multyversum. Filosofskyi almanakh, No. 46, pp. 34–41. [in Ukrainian].

Bondarenko, Z.P. (2010). Osoblyvosti vykhovnoi roboty zi studentamy [Peculiarities of educational work with students]. Theoretical and methodological problems of raising children and school youth: a collection of scientific papers. Issue 14, book 2. Kamianets-Podilskyi, p. 448. [in Ukrainian].

Volkova, N.P. (2001). Orhanizatsiini formy vykhovnoi roboty: pozaklasna vykhovna robota; kolektyvni tvorchi spravy; kolektyvne planuvannia vykhovnoi roboty; pozashkilni zaklady v systemi osvity i vykhovannia [Organizational forms of educational work: extracurricular educational work; collective creative works; collective planning of educational work; extracurricular institutions in the system of education and upbringing]. Kyiv, pp. 165–180. [in Ukrainian].

Denysenko, A.O. (2008). Orhanizatsiia monitorynhu vykhovnoi systemy vyshchykh pedahohichnykh navchalnykh zakladiv [Organization of monitoring of the educational system of higher pedagogical educational institutions]. Candidateʼs thesis. Kharkiv, 220 p. [in Ukrainian].

Demchyk, V. & Solovei, M. (2004). Systema vykhovnoi roboty u vyshchomu navchalnomu zakladi yak faktor tsilisnoho vykhovannia osobystosti. [The system of educational work in a higher educational institution as a factor of holistic education of the individual]. Native school, No. 8, pp. 33–37. [in Ukrainian].

Dubaseniuk, O.A. (1999). Kontseptualni polozhennia teorii profesiinoi vykhovnoi diialnosti pedahoha [Conceptual provisions of the theory of the teacherʼs professional educational activity]. Pedagogy and psychology, No. 4, pp. 91–92. [in Ukrainian].

Durmanenko, O.L. (2012). Vykhovna robota v universyteti yak chynnyk stanovlennia osobystosti maibutnoho fakhivtsia [Educational work at the university as a factor in the formation of the future specialistʼs personality]. Scientific bulletin of Volyn National University named after Lesia Ukrainka, No. 8, pp. 59–62. [in Ukrainian].

Kontseptsiia vykhovannia ditei ta molodi u natsionalnii systemi osvity [The concept of raising children and youth in the national education system]. (1997). Youth and the law: a collection of normative acts and documents on the problem of student education, pp. 237–250. [in Ukrainian].

Malyk, V.M. (2023). Pidkhody do vyznachennia struktury inshomovnoi komunikatyvnoi kultury [Approaches to determining the structure of foreign language communicative culture]. Innovative pedagogy, No. 56, Vol. 2, pp. 175–182. [in Ukrainian].

Malyk, V.M. (2022). Formuvannia inshomovnoi komunikatyvnoi kultury u studentiv ahrarnykh ZVO [Formation of foreign language communicative culture among students of agricultural higher education institutions]. Scientific notes of Vinnytsia State Pedagogical University named after Mykhailo Kotsyubynskyi. Series: pedagogy and psychology, No. 72, pp. 59–67. [in Ukrainian].

Metody i formy vykhovannia u vyshchomu navchalnomu zakladi [Methods and forms of education in a higher educational institution]. Available at https://pidru4niki.com/70189/pedagogika/metodi_formi_vihovannya_vischomu_navchalnomu_zakladi (Accessed 09 Dec. 2023). [in Ukrainian].

Orhanizatsiia vykhovnoi roboty v suchasnii vyshchii shkoli: zmist ta formy vykhovannia: veb-sait [Organization of educational work in modern higher education: content and forms of education]. Available at: https://osvita.ua/vnz/reports/psychology/29253/ (Accessed 09 Dec. 2023). [in Ukrainian].

Pedahohika vyshchoi shkoly [Pedagogy of high school]. Kyiv, 495 p. [in Ukrainian].

Sokolova, I.V. (1999). Kharakterystyka systemy vykhovnoi roboty u suchasnomu vyshchomu zakladi osvity [Characteristics of the system of educational work in a modern higher education institution]. Modern higher school: psychological and pedagogical aspect. Kyiv, pp. 299–331. [in Ukrainian].

Tymoshenko, Z.I. & Drahomyrova, I.M. (2004). Orhanizatsiia vykhovnoho protsesu u vyshchykh navchalnykh zakladakh [Organization of the educational process in higher educational institutions]. Kyiv, 86 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-03-05

Номер

Розділ

Статті