ОСОБЛИВОСТІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ОПЕРАТОРІВ З ОБРОБКИ ІНФОРМАЦІЇ ТА ПРОГРАМНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ У ПРОЦЕСІ ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ

Автор(и)

  • Мирослава Газдик

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.298586

Ключові слова:

майбутні оператори з обробки інформації та програмного забезпечення; цифрові технології; інновації; фахова підготовка; освітній процес; професійна (професійно-технічна) освіта

Анотація

У статті проаналізовано проблему професійної підготовки майбутніх фахівців у закладах професійної (професійно-технічної) освіти. Простежено, що система підготовки майбутніх операторів з обробки інформації та програмного забезпечення до повноцінної професійної діяльності в конкурентному інформаційному середовищі зумовлює значимість процесу формування професійної компетентності майбутніх фахівців у сьогоднішніх умовах реформуванням системи освіти та її інтеграції в європейське співтовариство. Обґрунтовано та висвітлено особливості такої підготовки майбутніх операторів з обробки інформації і програмного забезпечення у процесі фахової підготовки.

Біографія автора

Мирослава Газдик

здобувач третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти спеціальності 015 Професійна освіта (за спеціалізаціями) Мукачівського державного університету

Посилання

Bodak, V., Pantiuk, T., Pantiuk, M. & Hamerska, I. (2021). Hlobalizatsiia ta intehratsiia osvity Ukrainy yak indykatory yii optymizatsii i rozvytku [Globalization and integration of Ukrainian education as indicators of its optimization and development]. Youth & market. No. 11–12, pp. 6–11. [in Ukrainian].

Kontseptsiia realizatsii derzhavnoi polityky u sferi profesiinoi (profesiino-tekhnichnoi) osvity “Suchasna profesiina (profesiino-tekhnichna) osvita” na period do 2027 roku (Kabinet ministriv Ukrainy rozporiadzhennia vid 12 chervnia 2019 r. № 419-r Kyiv) [The concept of implementation of the state policy in the field of professional (professional and technical) education “Modern professional (professional and technical) education” for the period until 2027 (Cabinet of Ministers of Ukraine order of June 12, 2019 No. 419-р Kyiv)]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/419-2019-%D1%80#Text. [in Ukrainian].

Nychkalo, N.H. (2007). Profesiina osvita i navchannia: problemy vzaiemozviazku z rynkom pratsi. Formuvannia shyrokoi kvalifikatsii robitnykiv [Vocational education and training: problems of relationship with the labor market]. The contribution of VTE to the development of the labor potential of the 21st century: coll. mater., prep. within the framework of the implementation of the Ukrainian-German of the project “Supporting the reform of vocational and technical education in Ukraine”. Nizhyn, pp. 134–148. [in Ukrainian].

Ratynska, I.O. (2018). Formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnikh operatoriv z obrobky informatsii ta prohramnoho zabezpechennia v protsesi vyvchennia ekonomichnykh dystsyplin [Formation of professional competence of future information processing and software operators in the process of studying economic disciplines]. Candidate’s thesis. Rivne, 21 p. [in Ukrainian].

Ukaz Prezydenta Ukrainy “Pro Natsionalnu stratehiiu rozvytku osvity v Ukraini na period do 2021 roku” [Decree of the President of Ukraine “On the National Strategy for the Development of Education in Ukraine for the Period Until 2021”]. Available at: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/344/2013. [in Ukrainian].

Ukaz Prezydenta Ukrainy “Pro Natsionalnu doktrynu rozvytku osvity” [Decree of the President of Ukraine “On the National Doctrine of Education Development”]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/347/2002#Text. [in Ukrainian].

Karabin, O. (2016). Project activity in formation of professional self-development of future specialists in the field of information technologies. Young Scientist. No. 12.1 (40), pp. 436–440. [in Ukrainian].

Bolster, A.S. (1983). Toward a more effective model of research on teaching. Harvard Educational Review. Vol. 53 (3), pp. 294–308. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-03-05

Номер

Розділ

Статті