КЕЙС-МЕТОД У РОЗВИТКУ СОЦІАЛЬНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ УЧНІВ СТАРШОЇ ШКОЛИ: ЧЕСЬКИЙ ДОСВІД
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.298590Ключові слова:
соціальна компетентність; методи діяльності; старша школа; чеська освітня система; учень; освітнє середовище; освіта; кейс-методАнотація
У статті проаналізовано чеський досвід застосування кейс-методу в розвиткові соціальних компетентностей у старшій школі. Визначено логіку дій у виконанні завдань: знайомство з ситуацією; виокремлення персоналій, які можуть реально вплинути на ситуацію; аналіз наслідків прийняття рішення; розподіл функцій учасників кейсу, визначення соціальних ролей; вибір варіантів послідовності дій; презентація розв’язання кейсу, рефлексія. Зроблено висновок, що цінність кейс-методу для розвитку соціальних компетентностей полягає у можливості створення ситуації аналізу якостей особистості, розвитку аналітичного мислення, активізації командної роботи, взаємного обміну інформацією та прийняття рішень на основі консенсусу.
Посилання
Biskun, V.S. Zastosuvannia metodu analizu sytuatsii v interaktyvnykh formakh navchannia [Application of the method of situation analysis in interactive forms of education]. Available at: http: //www.sau.kiev.ua. [in Ukrainian].
Karpenko, O. (2020). Hra yak zasib rozvytku sotsialnykh kompetentnostei dytyny doshkilnoho viku u pedahohichnii teorii Polshchi (kinets XX – pochatok XXI st.) [The game as a means of developing the social competences of a preschool child in the pedagogical theory of Poland (end of the 20th – beginning of the 21st century]. Youth and the market. No. 5. (184). pp. 46–51. [in Ukrainian].
Kremen, V.H. Osobystist v osvitnomu prostori suchasnoi tsyvilizatsii [Personality in the educational space of modern civilization]. Available at: http://znannya.org.ua/index.php [in Ukrainian].
Kulykovskyi, S. (2014). Heneza poniattia “kompetentnist” u yevropeiskii ta ukrainskii pedahohichnii nautsi [The genesis of the concept of “competence” in European and Ukrainian pedagogical science]. Humanities studies. Pedagogy. Issue 29 (1). pp. 92–103. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Lstud_2014_29%281%. [in Ukrainian].
Lendel, V.V. (2023). Osoblyvosti zastosuvannia keis-metodu u rozvytkovi sotsialnykh kompetentnostei uchniv starshykh klasiv [Peculiarities of using the case method in the development of social competences of high school students]. Education and the formation of the competitiveness of specialists in the conditions of European integration: a collection of theses of reports of the VI International Scientific and Practical Conference, October 26–27, 2023, Mukachevo. Mukachevo: Publishing House of MSU. pp. 332–333. [in Ukrainian].
Medkova, O.M. Keis-metod yak osoblyvyi vyd navchalnoho materialu [Case method as a special type of educational material]. Available at: http://interconf.fl.kpi.ua/node/1272. [in Ukrainian].
Tovkanets, H.V. (2011). Osoblyvosti zastosuvannia keis-metodu u protsesi profesiinoi pidhotovky maibutnoho fakhivtsia [Peculiarities of using the case method in the process of professional training of a future specialist]. Available at: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/bitstream/lib. [in Ukrainian].
Mareš, J. (2015). Tvorba případových studií pro výzkumné účely [Creation of case studies for research purposes]. Pedagogy. No. 65 (1). pp. 113–142. [in Czech].
Mareš, J. (2016). Výukové případové studie a jejich využití [Teaching case studies and their use]. Orbis scholae. No. 10 (1). pp. 121–139. URL: https://karolinum.cz/data/clanek/3005/OS_1201606March.Pdf. [in Czech].
Medlíková, O. (2010). Lektorské dovednosti: manuál úspěšného lektora [Lecturer skills: the successful lecturer’s manual]. 1st ed. Prague: Grada Publishing. 176 p. [in Czech].
Musilová, M. (2003). Případové studie jako součást pedagogické praxe [Case studies as part of pedagogical practice]. 2nd ed., Olomouc, Palacký University in Olomouc. 42 p. [in Czech].
Mužík, J. (2011). Andragogická didaktika [Andragogic didactics]. Management of the educational process. 1. Ed. Prague wolters Kluwer ČR, a.s. 324 p. [in Czech].
Štrach, P. (2007). Tvorba výukových a výzkumných případových studií [Creation of teaching and research case studies]. Acta Oeconomica Pragensia. No. 15 (3). pp. 22–36. [in Czech].
Strnad, L. & Gladkij, I. (2003). Případové studie ze sociálního lékařství, managementu zdravotnických institucí, ekonomiky zdravotnictví [Case studies from social medicine, management of healthcare institutions, healthcare economics]. 1st ed., Olomouc, Palacký University in Olomouc. 48 p. [in Czech].
Švec, V. (2012). Evaluace výukových přínosů multimediální případové studie [Evaluating the learning benefits of a multimedia case study]. Media u Magazine. No. 9 (4). pp. 99–104. [in Czech].
Urban, J. (2014). Případové studie z lidských zdrojů [Human resources case studies]. Prague: Institute of Law and Legal Sciences. European Business School. 152 p. [in Czech].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.