КЕЙС-МЕТОД У РОЗВИТКУ СОЦІАЛЬНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ УЧНІВ СТАРШОЇ ШКОЛИ: ЧЕСЬКИЙ ДОСВІД

Автор(и)

  • Василь Лендел

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.298590

Ключові слова:

соціальна компетентність; методи діяльності; старша школа; чеська освітня система; учень; освітнє середовище; освіта; кейс-метод

Анотація

У статті проаналізовано чеський досвід застосування кейс-методу в розвиткові соціальних компетентностей у старшій школі. Визначено логіку дій у виконанні завдань: знайомство з ситуацією; виокремлення персоналій, які можуть реально вплинути на ситуацію; аналіз наслідків прийняття рішення; розподіл функцій учасників кейсу, визначення соціальних ролей; вибір варіантів послідовності дій; презентація розв’язання кейсу, рефлексія. Зроблено висновок, що цінність кейс-методу для розвитку соціальних компетентностей полягає у можливості створення ситуації аналізу якостей особистості, розвитку аналітичного мислення, активізації командної роботи, взаємного обміну інформацією та прийняття рішень на основі консенсусу.

Біографія автора

Василь Лендел

здобувач третього (докторського) рівня вищої освіти спеціальності 011 “Освітні, педагогічні науки” Мукачівського державного університету

Посилання

Biskun, V.S. Zastosuvannia metodu analizu sytuatsii v interaktyvnykh formakh navchannia [Application of the method of situation analysis in interactive forms of education]. Available at: http: //www.sau.kiev.ua. [in Ukrainian].

Karpenko, O. (2020). Hra yak zasib rozvytku sotsialnykh kompetentnostei dytyny doshkilnoho viku u pedahohichnii teorii Polshchi (kinets XX – pochatok XXI st.) [The game as a means of developing the social competences of a preschool child in the pedagogical theory of Poland (end of the 20th – beginning of the 21st century]. Youth and the market. No. 5. (184). pp. 46–51. [in Ukrainian].

Kremen, V.H. Osobystist v osvitnomu prostori suchasnoi tsyvilizatsii [Personality in the educational space of modern civilization]. Available at: http://znannya.org.ua/index.php [in Ukrainian].

Kulykovskyi, S. (2014). Heneza poniattia “kompetentnist” u yevropeiskii ta ukrainskii pedahohichnii nautsi [The genesis of the concept of “competence” in European and Ukrainian pedagogical science]. Humanities studies. Pedagogy. Issue 29 (1). pp. 92–103. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Lstud_2014_29%281%. [in Ukrainian].

Lendel, V.V. (2023). Osoblyvosti zastosuvannia keis-metodu u rozvytkovi sotsialnykh kompetentnostei uchniv starshykh klasiv [Peculiarities of using the case method in the development of social competences of high school students]. Education and the formation of the competitiveness of specialists in the conditions of European integration: a collection of theses of reports of the VI International Scientific and Practical Conference, October 26–27, 2023, Mukachevo. Mukachevo: Publishing House of MSU. pp. 332–333. [in Ukrainian].

Medkova, O.M. Keis-metod yak osoblyvyi vyd navchalnoho materialu [Case method as a special type of educational material]. Available at: http://interconf.fl.kpi.ua/node/1272. [in Ukrainian].

Tovkanets, H.V. (2011). Osoblyvosti zastosuvannia keis-metodu u protsesi profesiinoi pidhotovky maibutnoho fakhivtsia [Peculiarities of using the case method in the process of professional training of a future specialist]. Available at: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/bitstream/lib. [in Ukrainian].

Mareš, J. (2015). Tvorba případových studií pro výzkumné účely [Creation of case studies for research purposes]. Pedagogy. No. 65 (1). pp. 113–142. [in Czech].

Mareš, J. (2016). Výukové případové studie a jejich využití [Teaching case studies and their use]. Orbis scholae. No. 10 (1). pp. 121–139. URL: https://karolinum.cz/data/clanek/3005/OS_1201606March.Pdf. [in Czech].

Medlíková, O. (2010). Lektorské dovednosti: manuál úspěšného lektora [Lecturer skills: the successful lecturer’s manual]. 1st ed. Prague: Grada Publishing. 176 p. [in Czech].

Musilová, M. (2003). Případové studie jako součást pedagogické praxe [Case studies as part of pedagogical practice]. 2nd ed., Olomouc, Palacký University in Olomouc. 42 p. [in Czech].

Mužík, J. (2011). Andragogická didaktika [Andragogic didactics]. Management of the educational process. 1. Ed. Prague wolters Kluwer ČR, a.s. 324 p. [in Czech].

Štrach, P. (2007). Tvorba výukových a výzkumných případových studií [Creation of teaching and research case studies]. Acta Oeconomica Pragensia. No. 15 (3). pp. 22–36. [in Czech].

Strnad, L. & Gladkij, I. (2003). Případové studie ze sociálního lékařství, managementu zdravotnických institucí, ekonomiky zdravotnictví [Case studies from social medicine, management of healthcare institutions, healthcare economics]. 1st ed., Olomouc, Palacký University in Olomouc. 48 p. [in Czech].

Švec, V. (2012). Evaluace výukových přínosů multimediální případové studie [Evaluating the learning benefits of a multimedia case study]. Media u Magazine. No. 9 (4). pp. 99–104. [in Czech].

Urban, J. (2014). Případové studie z lidských zdrojů [Human resources case studies]. Prague: Institute of Law and Legal Sciences. European Business School. 152 p. [in Czech].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-03-05

Номер

Розділ

Статті