ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ ВОКАЛУ ДО ФОРМУВАННЯ ЕТНОКУЛЬТУРНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.298591Ключові слова:
етнокультурна; етнокультурна компетентність; зміст освіти; майбутні викладачі вокалу; освітньо-професійна програма; цифрова компетентність; освітнє середовище закладу освіти; духовні цінностіАнотація
У статті проаналізовано проблему формування змісту підготовки здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти за спеціальністю 025 Музичне мистецтво. З’ясовано сутність понять “культура” й “етнокультура”. Зосереджено увагу на залежності витлумачення терміна “етнокультура” від значення лексеми “етно”. Наголошено, що інтеграція етнокультурного змісту в освітні компоненти фахової підготовки майбутнього фахівця спеціальності 025 Музичне мистецтво уможливлює ефективність формування етнокультурної компетентності майбутнього викладача вокалу. Представлено практичний порадник для розширення спектру методологічної та практичної обізнаності з формування етнокультурної компетентності майбутнього викладача вокалу в процесі фахової підготовки.
Посилання
Berezyuk, O.S. (2015). Formuvannya etnokulturnoyi kompetentnosti osobystosti v systemi profesiynoho navchannya [Formation of ethnocultural competence of the individual in the professional training system]. Problems of education: science and method. coll. Institute of Innovative Technologies and Content of Education of the Ministry of Education and Culture of Ukraine. Kyiv, Issue 85, pp. 37–41. [in Ukrainian].
Bondar, T.I. & Symonian, V.V. (2023). Metoduchne zabezbechennia protsesu formuvannia etnokulturnoi kompetentnosti vykladacha vokalu u protsesi fakhovoi pidhotovky: praktychnyi poradnyk dlia zdobuvachiv druhoho (mahisterskoho) rivnia vyshchoi osvity spetsialnosti 025 Muzychne mystetstvo [Methodical support of the process of formation of the ethnocultural competence of the future vocal teacher in the process of professional training: a practical advisor for applicants of the second (master’s) level of higher education, specialty 025 Musical art]. Mukachewo, 82 p. [in Ukrainian].
Vyshnevska, H.P. (2023). Formuvannya etnokulturnykh kompetentnostey kerivnykiv zakladiv zahalnoyi serednoyi osvity [Formation of ethnocultural competences of heads of general secondary education institutions]. Bulletin of Postgraduate education. Issue 25 (54), pp. 73–85. [in Ukrainian].
Klepar, M.V., Potapchuk, T.V., Chinchoi, O.O. & Nych, O.B. (2022). Rozvytok humanistychnoho svitohlyadu molodshykh shkolyariv u pozashkilniy diyalnosti [Development of a humanistic worldview of younger schoolchildren in extracurricular activities]. Mountain School of the Ukrainian Carpathians. No. 26, pp. 124–128. [in Ukrainian].
Lysenko, N.V. (2005). Ukrayinska etnopedahohika: navchalno-metodychnyy posibnyk [Ukrainian ethnopedagogy: Educational and methodological guide]. (Ed.). V. Kononenko. Ivano-Frankivsk, 508 p. [in Ukrainian].
Majevska, L.M. (2004). Model pidhotovky maybutnoho uchytelya do etnokulturnoho vykhovannya shkolyariv [A model of training a future teacher for ethno-cultural education of schoolchildren]. Theory and teaching methods of fundamental disciplines in higher school: a collection of scientific papers. Kryvyi Rih, pp. 334–342. [in Ukrainian].
Sobchenko, T.M. (2022). Vykorystannya tsyfrovykh servisiv ta instrumentiv u protsesi profesiynoyi pidhotovky maybutnikh uchyteliv muzychnoho mystetstva [The use of digital services and tools in the process of professional training of future music teachers]. Scientific journal of the Khortytsk National Academy. No. 2 (7), pp. 96–100. [in Ukrainian].
Sokolova, O.V. (2021). Intehratsiya mystetskykh znan u konteksti etno ta polikulturnoyi osvity maybutnikh uchyteliv muzychnoho mystetstva. [Integration of artistic knowledge in the context of ethnic and multicultural education of future music teachers]. Integral system of art education: ethnocultural direction of development of creative personality abilities: collective monograph. pp. 84–106. [in Ukrainian].
Horuzha, O.V. (2010). Metodychni zasady formuvannya etnopedahohichnoho myslennya maybutnoho vchytelya muzyky [Methodological principles of the formation of ethnopedagogical thinking of the future music teacher]. Candidate’s thesis. Kyiv, 258 p. [in Ukrainian].
Rastrygina, A.M. (2018). Intehratsiya tsyfrovykh tekhnolohiy u mystetskyy osvitniy prostir VNZ [Integration of digital technologies in the artistic educational space of universities]. Proceedings. Series: Pedagogical sciences. (Ed.). V.F. Cherkasov et al. Kropyvnytskyy, pp. 32–38. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.