ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ ВОКАЛУ ДО ФОРМУВАННЯ ЕТНОКУЛЬТУРНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ

Автор(и)

  • Тетяна Атрощенко
  • Ольга Хижна

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.298591

Ключові слова:

етнокультурна; етнокультурна компетентність; зміст освіти; майбутні викладачі вокалу; освітньо-професійна програма; цифрова компетентність; освітнє середовище закладу освіти; духовні цінності

Анотація

У статті проаналізовано проблему формування змісту підготовки здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти за спеціальністю 025 Музичне мистецтво. З’ясовано сутність понять “культура” й “етнокультура”. Зосереджено увагу на залежності витлумачення терміна “етнокультура” від значення лексеми “етно”. Наголошено, що інтеграція етнокультурного змісту в освітні компоненти фахової підготовки майбутнього фахівця спеціальності 025 Музичне мистецтво уможливлює ефективність формування етнокультурної компетентності майбутнього викладача вокалу. Представлено практичний порадник для розширення спектру методологічної та практичної обізнаності з формування етнокультурної компетентності майбутнього викладача вокалу в процесі фахової підготовки.

Біографії авторів

Тетяна Атрощенко

доктор педагогічних наук, професор кафедра педагогіки дошкільної, початкової освіти та освітнього менеджменту Мукачівського державного університету

Ольга Хижна

доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри музичного мистецтва Мукачівського державного університету

Посилання

Berezyuk, O.S. (2015). Formuvannya etnokulturnoyi kompetentnosti osobystosti v systemi profesiynoho navchannya [Formation of ethnocultural competence of the individual in the professional training system]. Problems of education: science and method. coll. Institute of Innovative Technologies and Content of Education of the Ministry of Education and Culture of Ukraine. Kyiv, Issue 85, pp. 37–41. [in Ukrainian].

Bondar, T.I. & Symonian, V.V. (2023). Metoduchne zabezbechennia protsesu formuvannia etnokulturnoi kompetentnosti vykladacha vokalu u protsesi fakhovoi pidhotovky: praktychnyi poradnyk dlia zdobuvachiv druhoho (mahisterskoho) rivnia vyshchoi osvity spetsialnosti 025 Muzychne mystetstvo [Methodical support of the process of formation of the ethnocultural competence of the future vocal teacher in the process of professional training: a practical advisor for applicants of the second (master’s) level of higher education, specialty 025 Musical art]. Mukachewo, 82 p. [in Ukrainian].

Vyshnevska, H.P. (2023). Formuvannya etnokulturnykh kompetentnostey kerivnykiv zakladiv zahalnoyi serednoyi osvity [Formation of ethnocultural competences of heads of general secondary education institutions]. Bulletin of Postgraduate education. Issue 25 (54), pp. 73–85. [in Ukrainian].

Klepar, M.V., Potapchuk, T.V., Chinchoi, O.O. & Nych, O.B. (2022). Rozvytok humanistychnoho svitohlyadu molodshykh shkolyariv u pozashkilniy diyalnosti [Development of a humanistic worldview of younger schoolchildren in extracurricular activities]. Mountain School of the Ukrainian Carpathians. No. 26, pp. 124–128. [in Ukrainian].

Lysenko, N.V. (2005). Ukrayinska etnopedahohika: navchalno-metodychnyy posibnyk [Ukrainian ethnopedagogy: Educational and methodological guide]. (Ed.). V. Kononenko. Ivano-Frankivsk, 508 p. [in Ukrainian].

Majevska, L.M. (2004). Model pidhotovky maybutnoho uchytelya do etnokulturnoho vykhovannya shkolyariv [A model of training a future teacher for ethno-cultural education of schoolchildren]. Theory and teaching methods of fundamental disciplines in higher school: a collection of scientific papers. Kryvyi Rih, pp. 334–342. [in Ukrainian].

Sobchenko, T.M. (2022). Vykorystannya tsyfrovykh servisiv ta instrumentiv u protsesi profesiynoyi pidhotovky maybutnikh uchyteliv muzychnoho mystetstva [The use of digital services and tools in the process of professional training of future music teachers]. Scientific journal of the Khortytsk National Academy. No. 2 (7), pp. 96–100. [in Ukrainian].

Sokolova, O.V. (2021). Intehratsiya mystetskykh znan u konteksti etno ta polikulturnoyi osvity maybutnikh uchyteliv muzychnoho mystetstva. [Integration of artistic knowledge in the context of ethnic and multicultural education of future music teachers]. Integral system of art education: ethnocultural direction of development of creative personality abilities: collective monograph. pp. 84–106. [in Ukrainian].

Horuzha, O.V. (2010). Metodychni zasady formuvannya etnopedahohichnoho myslennya maybutnoho vchytelya muzyky [Methodological principles of the formation of ethnopedagogical thinking of the future music teacher]. Candidate’s thesis. Kyiv, 258 p. [in Ukrainian].

Rastrygina, A.M. (2018). Intehratsiya tsyfrovykh tekhnolohiy u mystetskyy osvitniy prostir VNZ [Integration of digital technologies in the artistic educational space of universities]. Proceedings. Series: Pedagogical sciences. (Ed.). V.F. Cherkasov et al. Kropyvnytskyy, pp. 32–38. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-03-05

Номер

Розділ

Статті