АКМЕОЛОГІЧНИЙ ПІДХІД ЯК МЕТОДОЛОГІЧНИЙ ОРІЄНТИР ПРОФЕСІОНАЛІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.298625Ключові слова:
освітній процес; заклади вищої освіти; професійна підготовка; професіоналізація; акмеологія; акмеологічний підхідАнотація
У статті здійснено теоретичне обґрунтування акмеологічного підходу як методологічного орієнтиру професіоналізації освітнього процесу у закладах вищої освіти. Авторами наведено визначення ключових понять дослідження та на цій основі власне розуміння акмеологічного підходу, його потенціалу у професіоналізації освітнього процесу у закладах вищої освіти. Зазначено вагомість акмеології освіти, яка створює продуктивні моделі освітніх систем, що реалізують акмеологічну концепцію освіти, акмеологічний підхід до неї як проєктно-орієнтованої творчої діяльності та сфери самоорганізації соціокультурного буття здобувачів освіти.
Посилання
Antonova, O.E. (2015). Akmeolohichnyy pidkhid do vyznachennya sutnosti obdarovanosti [Acmeological approach to determining the essence of giftedness]. Problems of education, Vol. 84, pp. 36–40. [in Ukrainian].
Vitvytska, S.S. (2012). Akmeolohichnyy pidkhid do pedahohichnoyi pidhotovky mahistriv osvity [Acmeological approach to pedagogical training of masters of education]. Kyiv, pp. 114–119. [in Ukrainian].
Vitvytska, S.S. (2003). Osnovy pedahohiky vyshchoyi shkoly [Basics of higher school pedagogy]. Kyiv, 316 p. [in Ukrainian].
Honcharenko, S.U. (2011). Ukrayinskyi pedahohichnyi slovnyk [Ukrainian pedagogical dictionary]. Rivne, 552 p. [in Ukrainian].
Dubasenyuk, O.A. (2015). Akmeolohichnyy pidkhid yak stratehichnyy oriyentyr osobystisno-oriyentovanoyi pedahohichnoyi osvity [Acmeological approach as a strategic reference point of personally-oriented pedagogical education]. Problems of education, Vol. 84, pp. 25–31. [in Ukrainian].
Melnychuk, I.M. (2012). Metodolohichnyy analiz profesionalizatsiyi maybutnoho medychnoho pratsivnyka u vyshchomu navchalnomu zakladi [Methodological analysis of the professionalization of the future medical worker in a higher educational institution]. Medical education, Vol. 1, pp. 8–12. Available at: https://core.ac.uk/download/pdf/276621636.pdf [in Ukrainian].
Prykhodko, Yu.O. & Yurchenko, V.I. (2012). Psykholohichnyy slovnyk-dovidnyk (navchalnyi posibnyk) [Psychological reference dictionary (study guide)]. Available at: https://cutt.ly/JYhvm1K [in Ukrainian].
Sluhenska, R.V., Medvid, A.M., Pervukhina, S.M. & Erohova, A.A. (2020). Teoretychni zasady osvitnoho protsesu u vyshchiy shkoli [Theoretical foundations of the educational process in higher education]. Pedagogy of creative personality formation in higher and secondary schools, Vol. 69, pp. 115–119. [in Ukrainian].
Sorochan, T. (2017). Modusy profesionalizatsiyi andrahohiv u konteksti suspilstva, yake navchayetsya [Modes of professionalization of andragogues in the context of a learning society]. Professional development of specialists in the adult education system: history, theory, technologies. Kyiv, 800 p. [in Ukrainian].
Sotska, G. Akmeolohichnyy pidkhid u pedahohichniy osviti Ukrayiny [Acmeological approach in pedagogical education of Ukraine]. Available at: https://lib.iitta.gov.ua/709238/1/сотська2.pdf [in Ukrainian].
Fedoryshyn, V.I. (2013). Akmeolohichnyy rozvytok maybutnoho vchytelya muzyky v tvorchomu navchalnomu kolektyvi: teoriya ta metodyka [Acmeological development of the future music teacher in a creative educational team: theory and methodology]. Monograph. 410 p. [in Ukrainian].
Ognivyuk, V.O., Hladkova, V.M. & Fruktova, Y.S. (2019). Fundamentalna akmeolohiya – nauka ХХІ stolittya [Fundamental acmeology – science of the 21st century]. Monograph. Kyiv, 206 p. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.