ЗНАЧЕННЯ АРТИСТИЧНОЇ СКЛАДОВОЇ У КОНЦЕРТНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ВИКОНАВЦЯ

Автор(и)

  • Володимир Салій
  • Наталія Сторонська

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.298627

Ключові слова:

артистизм; артистична складова; інтерпретація твору; концертна діяльність; музичний твір; творчий потенціал; сприйняття музики

Анотація

У статті розглянуто значення артистичної складової у концертній діяльності виконавця. Виявлено, що діяльність виконавця має багато спільних ознак з театральною майстерністю, оскільки обидві професії вимагають спілкування з аудиторією та мають спільну мету – викликати думки і почуття слухачів чи глядачів. Доведено, що праця виконавця відрізняється від звичайного життя, вимагаючи високого рівня фізичної, психічної і соціальної культури, будучи мистецтвом самовираження, яке завжди відзначається яскравими спробами комунікації з аудиторією. Систематизовано ключові атрибути артистизму за декількома аспектами. Розглянуто артистизм в контексті творчої діяльності.

Біографії авторів

Володимир Салій

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри музично-теоретичних дисциплін та інструментальної підготовки Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Наталія Сторонська

кандидат мистецтвознавства, провідний концертмейстер, доцент кафедри музично-теоретичних дисциплін та інструментальної підготовки Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Посилання

Bilous, V.P. (2009). Psykholohichni aspekty formuvannya vykonavskoyi khudozhnoyi maysternosti [Psychological aspects of the formation of performing artistic skill]. Educational and methodological manual. Kyiv, 150 p. [in Ukrainian].

Davydov, M.A. (2004). Teoretychni osnovy formuvannya vykonavskoyi maysternosti bayanista (akordeonista) [Theoretical foundations of the formation of performance skills of an accordionist]. Kyiv, 240 p. [in Ukrainian].

Yerhiyev, I.D. (2007). “Artystyzm” i “teatralizatsiya”: novi tendentsiyi u suchasniy akademichniy instrumentalno-vykonavskiy tradytsiyi [“Artism” and “theatricalization”: new trends in the modern academic instrumental and performing tradition]. Scientific Bulletin of the P.I. Tchaikovsky National Music Academy of Ukraine. (Ed.). V.I. Rozhok. Kyiv, Vol. 69. Book 13: Performing musicology. рp. 103–113. [in Ukrainian].

Yerhiyev, I.D. (2014). Tvorcha, artystychno-teatralna kontseptsiya suchasnoho mystetstva modern-bayana [Creative, artistic and theatrical concept of modern art, modern bayana]. Musical art and culture. Scientific Bulletin of the Odesa National Academy of Music named after A.V. Nezhdanova. (Ed.). O.V. Sokol. Odesa, Vol. 20. рp. 295–304. [in Ukrainian].

Zhukova, N.A. (2003). Interpretatsiya yak komponent muzychnoyi tvorchosti: estetychnyy aspekt [Interpretation as a component of musical creativity: aesthetic aspect]. Candidate’s thesis. Kyiv National University named after T. Shevchenko. Kyiv, 192 p. [in Ukrainian].

Zarubizhni pysmennyky (2005). [Foreign writers]. Encyclopedic guide: in 2 volumes. (Ed.). N. Mykhalska and B. Shchavurskyi. Ternopil, Vol. 1: A–K. р. 68. [in Ukrainian].

Klekovkin, O. (2015). Brecht: Stratehemy [Brecht: Strategies]. PSM of Ukraine National Academy of Sciences of Ukraine. Kyiv, 96 p. [in Ukrainian].

Kolbin, D. (1999). Vystupy Ferentsa Lista u Lvovi [Ferenc Liszt’s performances in Lviv]. Musica Galiciana. Vol. III. Rzeszów: Wydawnictwo Wyższa Szkoła Pedagogiczna. рp. 189–196. [in Polish].

Oleksyuk, O.M. (2009). Tsinnistno-smyslova interpretatsiya yak tvorcha samorealizatsiya muzykanta-vykonavtsya [Value-semantic interpretation as creative self-realization of a musician-performer]. Scientific Bulletin of the National Music Academy of Ukraine named after P.I. Tchaikovsky. Performing musicology: Coll. of science works. (Ed.). V.I. Rozhok. Vol. 82. Kyiv, рp. 295–302. [in Ukrainian].

Polyakov, A. (1949). Frederik Shopen [Frederic Chopin]. Kyiv, 30 p. [in Ukrainian].

Samoylenko, O.I. (2003). Dialoh yak muzychno-kulturolohichnyy fenomen: metodolohichni aspekty suchasnoho muzykoznavstva [Dialogue as a musical and cultural phenomenon: methodological aspects of modern musicology]. Extended abstract of Doctor’s thesis. National Music Academy of Ukraine named after P.I. Tchaikovsky. Kyiv, 37 p. [in Ukrainian].

Dorfmüller, K., Gertsch, N., Ronge, J. (Eds.). (2014). Ludwig van Beethoven. Thematisch-bibliographisches Werkverzeichnis [Ludwig van Beethoven. Thematic-bibliographical catalog raisonne]. Revised and significantly expanded new edition of the catalog raisonné by Georg Kinsky and Hans Halm. 2 vols. Munich, 1007 p. [in German].

Frank, A. (1971). Jean-Louis Barrault. Textes de Jean-Louis Barrault. Points de vue critiques, témoignages, chronologie, bibliographie [Jean-Louis Barrault. Texts by Jean-Louis Barrault. Critical points of view, testimonies, chronology, bibliography]. Paris, 192 p. [in French].

Kirk, H.L. (1974). Pablo Casals; a biography. New York: Holt, Rinehart and Winston. 692 р. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-03-05

Номер

Розділ

Статті