ОСОБЛИВОСТІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ АКТОРІВ ЗАСОБАМИ ПСИХОФІЗИЧНОГО ТРЕНІНГУ

Автор(и)

  • Ольга Сорока
  • Василь Баранюк

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.298628

Ключові слова:

професійна підготовка; пластичне виховання; пластична культура; майбутні актори; майбутні фахівці галузі знань 02 Культура і мистецтво; майбутні фахівці спеціальності 026 Сценічне мистецтво; тренінг; психофізичний тренінг

Анотація

У статті висвітлено проблему професійної підготовки майбутніх акторів засобами психофізичного тренінгу. Актуальність проблеми вбачаємо у тому, що сьогодення потребує оновлення професійної підготовки майбутніх акторів, спрямованої на розвиток професійно важливих психофізичних якостей, формування акторської майстерності з використанням тренінгу. Встановлено, що результатом пластичного виховання майбутніх фахівців спеціальності 026 Сценічне мистецтво – це пластична культура, що є ознакою професійної майстерності. Представлено комплекс принципів, що забезпечують процес формування пластичної культури майбутніх акторів. Увагу зосереджено на психофізичному тренінгу, заснованому на “методі психофізичних дій”. Встановлено, що складовими елементами психофізичного тренінгу є комплекси ритмічної гімнастики, пластичні етюди, техніка імпровізації тощо.

Біографії авторів

Ольга Сорока

доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри соціальної роботи та менеджменту соціокультурної діяльності Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка

Василь Баранюк

аспірант кафедри соціальної роботи та менеджменту соціокультурної діяльності Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка

Посилання

Abramovych, O. & Kudrenko, A. (2020). Teoretyko-metodolohichni aspekty plastychnoi vyraznosti v maisternosti aktora [Theoretical and methodological aspects of plastic expressiveness in the actor’s skill]. Bulletin of the Kyiv National University of Culture and Arts. Series: Performing arts. No. 3 (2). pp. 165–179. [in Ukrainian].

Bohatyrov, V. (2019). Psykhofizychnyi treninh u formuvanni profesiinoi maisternosti aktora [Psychophysical training in the formation of the actor’s professional skills]. Available at: http://elcat.pnpu.edu.ua/docs/%D0%90%D0%BA%D1%82%D1%83%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D1%96%20%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B1.2019.pdf#page=13 [in Ukrainian].

Honcharenko, Yu.V. & Lazko, A.H. (2018). Umovy formuvannia plastychnoi maisternosti maibutnikh aktoriv u protsesi khoreohrafii [Conditions for the formation of plastic skills of future actors in the process of choreography]. Bulletin of Zaporizhzhya National University. Pedagogical sciences. No. 1 (30). pp. 81–86. [in Ukrainian].

Honcharov, V.M. (2018). Optymizatsiia rozvytku plastychnoi maisternosti maibutnikh aktoriv zasobamy stsenichnoho rukhu [Optimizing the development of plastic skill of future actors by means of stage movement]. Bulletin of Zaporizhzhya National University. Pedagogical sciences. No. 1 (30). pp. 86–90. [in Ukrainian].

Ihnatieva, N.M. (2022). Treninh u protsesi zaniat zi stsenichnoho rukhu [Training during stage movement classes]. Culture of Ukraine. No. 76. Available at: http://ku-khsac.in.ua/article/view/261272 [in Ukrainian].

Nakaz Ministerstva kultury ta informatsiinoi polityky Ukrainy (2021). Pro zatverdzhennia standartu fakhovoi peredvyshchoi osvity za spetsialnistiu 026 “Stsenichne mystetstvo” [About the approval of the standard of professional preliminary education in the specialty 026 “Scenic Art”]. No. 414. June 2021. Available at: https://mon.gov.ua/storage/app/media/Fakhova%20peredvyshcha%20osvita/Zatverdzheni.standarty/2021/06/23/026.Stsenichne.mystetstvo.23.06.pdf [in Ukrainian].

Sementsov, V.V. (2006). Psykhofizychnyi treninh aktorskoi maisternosti: Metodychni rekomendatsii dlia vyshchykh navchalnykh zakladiv kultury i mystetstv I–II rivniv akredytatsii. Spetsialnist “Teatralne mystetstvo” [Psychophysical training of acting skills: Methodological recommendations for higher educational institutions of culture and arts of I–II levels of accreditation. Specialty “Theatrical Art”]. Kyiv, 36 p. [in Ukrainian].

Starostin, Yu. (2016). Aktorskyi treninh: yoho zmist ta osnova [Actor training: its content and basis]. Scientific bulletin of the Kyiv National University of Theater, Cinema and Television named after I.K. Karpenko-Karyi. No. 19. pp. 201–204. [in Ukrainian].

Shkaraban, M.M. (2006). Systema vyraznosti Fransua Delsarta v konteksti svitovykh stsenichnykh mystetstv [Francois Delsart’s expressive system in the context of world performing arts]. Candidate’s thesis. Kyiv, 201 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-03-05

Номер

Розділ

Статті