РОЗВИТОК ЛІДЕРСЬКИХ ЯКОСТЕЙ ПЕДАГОГА В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.298629Ключові слова:
лідерство; розвиток особистості; лідерські якості; педагог; заклад вищої освіти; освітнє середовищеАнотація
Розглянуто особливості розвитку лідерських якостей особистості в освітньому процесі закладу вищої освіти. Схарактеризовано системний підхід до розвитку лідерських якостей особистості у вищій школі на основі виявлення лідерів у студентському середовищі та орієнтація на розвиток лідерських якостей. Зазначено, що у ЗВО система навчання лідерів має включати безпосередню практичну діяльність, що розвиває аналітичні, комунікативні й організаторські здібності студента, забезпечує створення сприятливих умов для набуття якостей особистості: самостійність, активність, відповідальність у прийнятті рішень.
Посилання
Bilenkova, L.M. & Kostashchuk, O.I. (2022). Formuvannia aktyvnoi liderskoi pozytsii maibutnoho vchytelia [Formation of an active leadership position of the future teacher]. Scientific journal “Innovative Pedagogy”. Black Sea Research Institute of Economics and Innovation. Issue 48. Vol. 1. “Helvetica” Publishing House. pp. 9–13. [in Ukrainian].
Kolomiiets, A. & Kolomiiets, L. (2019). Psykholoho-pedahohichni zasady rozvytku liderskykh yakostei uchyteliv v osvitnomu seredovyshchi pochatkovoi shkoly [Psychological and pedagogical principles of the development of leadership qualities of teachers in the educational environment of primary school]. Lider. Elita. Suspilstvo = Leader. Elite. Society. No. 1. pp. 91–106. [in Ukrainian].
Krasnoshchok, I.P. (2004). Rozvytok liderskykh yakostei studentiv [Development of leadership qualities of students]. Scientific notes of Kirovograd State Pedagogical University named after V. Vinnichenko. Series: Pedagogical sciences. Issue 112. pp. 211–219. [in Ukrainian].
Kurytsia, A.I. & Kurytsia, D.I. (2014). Psykholoho-pedahohichni umovy rozvytku liderskykh yakostei studentiv [Psychological and pedagogical conditions for the development of students’ leadership qualities]. Problems of modern psychology. Collection of scientific papers of Ivan Ohienko K-PNU, H.S. Kostyuk Institute of Psychology of National Academy of Sciences of Ukraine. Issue 26. pp. 353–363. [in Ukrainian].
Palamarchuk, O., Lazarenko, N. & Kolomiiets, D. (2019). Resursne zabezpechennia rozvytku liderskykh yakostei u protsesi osobystisno-profesiinoho stanovlennia maibutnoho vchytelia [Resource support for the development of leadership qualities in the process of personal and professional development of the future teacher]. Leader. Elite. Society. pp. 77–90. [in Ukrainian].
Pospielova, T. (2016). Rozvytok liderskoho potentsialu kerivnyka zakladu serednoi osvity: navchalnyi posibnyk [Development of the leadership potential of the head of a secondary education institution: a study guide]. Kyiv, 36 p. [in Ukrainian].
Pro skhvalennia Kontseptsii realizatsii derzhavnoi polityky u sferi reformuvannia zahalnoi serednoi osvity “Nova ukrainska shkola” na period do 2029 roku [On the approval of the Concept of State Policy Implementation in the Reform of General Secondary Education “New Ukrainian School” for the period until 2029]. Order of the Cabinet of Ministers of Ukraine No. 988 of December 14, 2016. Available at: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/988-2016-%D1%80. [in Ukrainian].
Romanovskyi, O.H. & Ponomarov, O.S. (2017). Paradoksy kharyzmatychnoho liderstva [Paradoxes of charismatic leadership]. Theory and practice of social systems management. No. 1. pp. 47–56. [in Ukrainian].
Rudska, A.I. (2013). Psykholohichni osoblyvosti liderstva v umovakh realizatsii sotsialnykh proektiv [Psychological features of leadership in the conditions of implementation of social projects]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv, 24 p. [in Ukrainian].
Savelieva, O.O. (2014). Otsinka liderskoho potentsialu studentiv yak maibutnikh upravlintsiv [Assessment of leadership potential of students as future managers]. Bulletin of the Khmelnytskyi National University. Series: Economic Sciences. No. 4. Vol. 4. pp. 81–84. [in Ukrainian].
Semchenko, N.O. (2005). Pedahohichni umovy formuvannia liderskykh yakostei maibutnikh uchyteliv u pozaaudytornii diialnosti [Pedagogical conditions for the formation of leadership qualities of future teachers in extracurricular activities]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kharkiv, 23 p. [in Ukrainian].
Slesyk, K.M. (2009). Vykhovannia lideriv [Education of leaders]. Kharkiv, 128 p. [in Ukrainian].
Tovkanets, O.S., Pleskach, M. (2019). Liderski yakosti u profesiinii diialnosti pedahohichnykh pratsivnykiv zakladu doshkilnoi osvity [Leadership qualities in the professional activity of pedagogical workers of a preschool education institution]. Pedagogical innovations in vocational education. Issue 10. Uzhhorod. pp. 180–184. [in Ukrainian].
Iahodnikova, V., Hrynova, M. (2021). Partysypatyvnyi pidkhid do vykhovannia liderskykh yakostei pidlitkiv [Participatory approach to education of leadership qualities of teenagers]. Youth and the market. No. 11–12 (197–198). pp. 44–49. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.