МЕТОДИЧНІ АСПЕКТИ ВИКЛАДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ “АЛГОРИТМІЗАЦІЯ ТА ПРОГРАМУВАННЯ” У ВИЩІЙ ШКОЛІ

Автор(и)

  • Сергій Шаров
  • Ганна Чернова
  • Юрій Сіциліцин

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.299138

Ключові слова:

програмування; алгоритмізація; програміст; методичні підходи; навчання.

Анотація

Стаття присвячена висвітленню структури дисципліни “Алгоритмізація та програмування”, огляду методичних підходів, що можуть бути використані під час її викладання. Зазначається, що викладання дисципліни має певні особливості, що пов’язані з формуванням у здобувачів освіти алгоритмічного стилю мислення, усвідомлення роботи програмних конструкцій та ін. Значна увага повинна приділятися практичним завданням, що пропонуються здобувачам освіти у межах окремих навчальних тем. При викладанні дисциплін з програмування необхідно заохочувати здобувачів освіти до активного та творчого виконання практичних завдань, підтримувати їх самостійність та бажання самовдосконалюватися. На лекційних та практичних заняттях доречно застосовувати засоби мультимедіа, що дозволять візуалізувати навчальний матеріал та зробити його більш зрозумілим.

Біографії авторів

Сергій Шаров

кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри комп’ютерних наук Таврійського державного агротехнологічного університету імені Дмитра Моторного

Ганна Чернова

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри вищої математики та інформатики Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна

Юрій Сіциліцин

доктор філософії, старший викладач кафедри комп’ютерних наук Таврійського державного агротехнологічного університету імені Дмитра Моторного

Посилання

Bazurin, V.M. (2017). Seredovyshcha prohramuvannia yak zasib navchannia uchniv osnov prohramuvannia [Programming environments as a means of teaching pupils to programming basics]. Information technologies and teaching tools. No. 59 (3), pp. 13–27. [in Ukrainian].

Vlasiuk, A. & Hrytsiuk, P. (2013). Pidhotovka fakhivtsiv z informatsiinykh tekhnolohii u konteksti suchasnykh vymoh [Training of information technology specialists in the context of modern requirements]. A new pedagogical thought. No. 1.1, pp. 109–114. [in Ukrainian].

Kirey, K.O. (2019). Vykorystannia aktyvnykh metodiv navchannia u protsesi fakhovoi pidhotovky maibutnikh inzheneriv-prohramistiv [Applying active learning methods to software engineering education]. Scientific works. Pedagogy. No. 314 (326), pp. 64–67. [in Ukrainian].

Kryvonos, O.M. (2014). Kompetentnisno-oriientovani zavdannia v kursi “Prohramuvannia” [Competence and Directed Task in Course “Programming”]. Scientific journal of the National Pedagogical University named after M. Drahomanov. No. 5 (47), pp. 138–144. [in Ukrainian].

Kucheruk, O.Ya. (2014). Kompetentnisnyi pidkhid u pidhotovtsi maibutnikh inzheneriv prohramistiv [Competence approach in the training of future software engineers]. International scientific journal “Scientific Review”. No. 2 (3), pp. 1–10. [in Ukrainian].

Lebed, G.M. (2017). Osvitnia skladova zmistu fakhovoi pidhotovky maibutnikh prohramistiv [Educational component of content of professional preparation of future programmers]. Scientific Bulletin of the Izmail State Humanitarian University. No. 36, pp. 149–152. [in Ukrainian].

Matviichuk, L.A. (2012). Multymediini tekhnolohii v pidhotovtsi maibutnikh fakhivtsiv inzheneriv-prohramistiv [The multimedia technology in the preparation of future professionals of software engineers]. Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies. No. 3 (21), pp. 253–259. [in Ukrainian].

Medvedieva, M.O., Zhmurko, O.I., Kryvoruchko, I.I. & Kovtaniuk, M.S. (2021). Vykorystannia ihrovykh onlain-servisiv u protsesi vyvchennia mov prohramuvannia [Use of online game services in the study of programming languages]. Topical Issues in the Humanities. No. 2 (36), pp. 248–255. [in Ukrainian].

Sitsylitsyn, Yu. O. (2022). Formuvannia zmistu profesiinoi pidhotovky maibutnikh inzheneriv-prohramistiv u haluzi paralelnykh obchyslen [Formation of the content of professional training of future software engineers in the field of parallel computing]. Pedagogical sciences: theory and practice. No. 2 (42), pp. 105–111. [in Ukrainian].

Sharov, S.V. (2011). Vykorystannia dyferentsiiovanykh navchalnykh zavdan pid chas samostiinoi roboty studentiv [Use of the differentiated educational tasks during independent work of students]. Pedagogy, psychology and medical and biological problems of physical education and sports. No. 3, pp. 151–153. [in Ukrainian].

Bhatti, S., Dewani, A., Maqbool, S. & Memo, M.A. (2019). A Web based Approach for Teaching and Learning Programming Concepts at Middle School Level. International Journal of Modern Education and Computer Science. No. 11 (4), pp. 46–53. [in English].

Feklistova, L., Lepp, M. & Luik, P. (2021). Learners’ performance in a MOOC on programming. Education Sciences. No. 11 (9), pp. 2–18. [in English].

Malik, S.I. et al. (2022). Enhancing problem-solving skills of novice programmers in an introductory programming course. Computer Applications in Engineering Education. No. 30 (1), pp. 174–194. [in English].

Mironova, O., Amitan, I. & Vilipõld, J. (2017). Programming Basics for Beginners. Experience of the Institute of Informatics at Tallinn University of Technology. International Journal of Engineering Pedagogy. No. 7(4), pp. 7–18. [in English].

Sharov, S., Kolmakova, V., Sharova, T. & Pavlenko, A. (2021). Analysis of MOOC on Programming for IT Specialist Training. TEM Journal. No. 4(10), pp. 1884–1894. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-05-02

Номер

Розділ

Статті