КОНЦЕПТУАЛЬНІ ПІДХОДИ ФОРМУВАННЯ ФАХОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ОФІЦЕРІВ ВІЙСЬКОВОЇ РОЗВІДКИ В УМОВАХ ІНФОРМАЦІЙНО-ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА ВВНЗ

Автор(и)

  • Ігор Шумков

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.299226

Ключові слова:

вищий військовий навчальний заклад; освітній процес; інформаційно-освітнє середовище; фахова компетентність; концептуальні підходи; майбутні офіцери військової розвідки.

Анотація

У статті обґрунтовано концептуальні підходи та їх взаємодію на удосконалення освітньої професійної підготовки майбутніх військових фахівців вищої військової школи з метою створення цілеспрямованого педагогічного впливу на підвищення професійного вдосконалення, збагачення рівня військової фахової майстерності, формування фахової компетентності до майбутньої діяльності. Охарактеризовано системний, цілісний, діяльнісний, інтегративний, особистісний, рефлексивний, компетентнісний, акмеологічний, синергетичний підходи формування фахової компетентності майбутніх офіцерів військової розвідки в умовах інформаційно-освітнього середовища вищого військового навчального закладу.

Біографія автора

Ігор Шумков

аспірант кафедри педагогіки Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії

Посилання

Voitekh, O. & Voitekh, K. (2020). Fakhova kompetentnist ofitseriv natsionalnoho personalu Zbroinykh Syl Ukrainy [Professional competence of officers of the national staff of the Armed Forces of Ukraine]. Military education. No. 1 (41), pp. 70–78. [in Ukrainian].

Haluzynskyi, V.H. & Yevtukh, M.B. (1995). Osnovy pedahohiky ta psykholohii vyshchoi shkoly :navch. posib. dlia vykl. ta asp. vuziv [Basics of pedagogy and psychology of the higher school: education. manual for off and asp. universities]. Kyiv, 168 p. [in Ukrainian].

Yevsiukov, O.F. (2006). Pedahohichni umovy formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnikh ofitseriv u navchalnomu protsesi vyshchoho viiskovoho navchalnoho zakladu [Pedagogical conditions for the formation of professional competence of future officers in the educational process of a higher military educational institution]. Candidate’s thesis. H.S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University. Kharkiv, 172 p. [in Ukrainian].

Korol, Ya.I. (2018). Pidvyshchennia efektyvnosti pidhotovky maibutnikh ofitseriv do profesiinoi diialnosti cherez informatyzatsiiu osvitnoho protsesu [Increasing the efficiency of training future officers for professional activity through informatization of the educational process]. Pedahohika i psykholohiia: vyklyky i sohodennia: materialy mizhnar. nauk.-prakt. konf. (Kyiv, 5–4 travnia 2018 r.).– Pedagogy and psychology: challenges and the present: Proceedings of the International Science and Practice conf. (Kyiv, May 5–4, 2018). Kyiv, pp. 45–47. [in Ukrainian].

Korol, Ya.I. (2019). Formuvannia profesiinoi hotovnosti maibutnikh ofitseriv do zastosuvannia zasobiv radiatsiino-khimichnoho zakhystu [Formation of professional readiness of future officers to use means of radiation and chemical protection]. Candidate’s thesis. Khmelnytskiy Humanitarian and Pedagogical Academy of the Ministry of Education and Culture of Ukraine, Khmelnytskyi, 207 p. [in Ukrainian].

Korotkikh, M.A. & Lisnichenko, Yu.M. (2023). Aktualni pytannia formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnikh ofitseriv u protsesi fakhovoi pidhotovky [Actual issues of professional competence formation of future officers in the process of professional training]. Youth & market. No. 6–7 (214–215), pp. 89–94. [in Ukrainian].

Kustovska, O.V. (2005). Metodolohiia systemnoho pidkhodu ta naukovykh doslidzhen: kurs lektsii [Methodology of the system approach and scientific research: a course of lectures]. Ternopil, 124 p. [in Ukrainian].

Lisnichenko, Yu.M. (2014). Pidhotovka maibutnikh ofitseriv do profesiinoi diialnosti u protsesi vyvchennia fakhovykh dystsyplin [Preparation of future officers for professional activities in the process of studying professional disciplines]. Candidate’s thesis. Khmelnytskyi National university, Khmelnytskyi, 196 p. [in Ukrainian].

Pro rozvidku: Zakon Ukrainy № 912-9 vid 17.09.2020 r. [About intelligence: Law of Ukraine No. 912-9 of 09.17.2020]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/912-20#Text (Accessed 04 Jan. 2024). [in Ukrainian].

Rybchuk, O.O. (2016). Struktura ta zmist fakhovoi kompetentnosti vykladachiv vyshchykh viiskovykh navchalnykh zakladiv [The structure and content of the professional competence of teachers of higher military educational institutions]. New studying technologies: science and method. coll. Institute of Innovative Technologies and Content of Education of the Ministry of Education and Culture of Ukraine. Kyiv, pp. 190–196. [in Ukrainian].

Yahupov, V.V., Yerokhin, S.H. & Kozhedub, O.V. (2000). Viiskove vykhovannia: istoriia, teoriia i metodyka: navch. posib. dlia vyshchykh navch. zakl. [Military education: history, theory and methodology: education. manual for higher education closing]. Kyiv, 400 p. [in Ukrainian].

Stasiuk, V.V. (2010). Extreme conditions and their impact on the individual characteristics of servicemen, Bulletin of the National Defense Academy of Ukraine. No. 1 (15), pp. 175–181. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-05-02

Номер

Розділ

Статті