ПРОФЕСІЙНО-ПЕДАГОГІЧНА ПІДГОТОВКА МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ДО ФОРМУВАННЯ СОЦІАЛЬНОЇ І ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ У ЗАКЛАДІ ВИЩОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.299305Ключові слова:
професійно-педагогічна підготовка; майбутній вчитель; війна; нові виміри безпеки; психологічна травма; здоров’язбережувальні компетентності; арттерапевтичні технології.Анотація
Актуальність обраної проблеми зумовлена важливістю збереження життя і здоров’я молодого покоління в складних умовах війни. Окреслено основні засади та виокремлено етапи у професійно-педагогічній підготовці майбутнього вчителя, розкрито методологічні, теоретичні та методичні основи застосування здоров’язбережувальних технологій в освітньому процесі початкової школи. Доведено ефективність застосування арттерапевтичних технологій навчання в сучасних умовах з лікувальною метою для задоволення потреб дитини у спілкуванні, обміні досвідом, позитивному самосприйнятті, емоційній підтримці, самовдосконаленні, подоланні відчуття самотності, освоєнні нових моделей поведінки, а також у співвідношенні своїх відчуттів і думок з реальністю.
Посилання
Antonova, O. & Polishchuk, N. (2016). Pidhotovka vchytelia do rozvytku zdoroviazberezhuvalnoi kompetentnosti uchniv [Teacher preparation for the development of students’ health-saving competence]. Zhytomyr, 248 p. [in Ukrainian].
Artterapiia i viina: konteksty i dosvid praktychnoi roboty [Art therapy and war: contexts and experience of practical work]. (Ed.). N. Kalka, G. Odintsova. Lviv, 2023. 283 p. [in Ukrainian].
Bezpechne osvitnie seredovyshche: novi vymiry bezpeky [Safe educational environment: new dimensions of security]. State Education Quality Service of Ukraine. Available at: https://sqe.gov.ua/wp-content/uploads/2022/08/Bezpechne_osvitnie_seredovysche_2022_SQE-SURGe.pdf (Accessed 12 Febr. 2024). [in Ukrainian].
Vplyv viiny na psykhichne zdorovia ditei [The impact of war on the mental health of children]. War childhood museum. Available at: https://warchildhood.org/ua/impact-of-war-on-childrens-mental-health/#:~:text=%D0%A3%20%D1%80%D0%B5%D0%B7%D1%83%D0%BB%D1%8C%D1%82% (Accessed 12 Febr. 2024). [in Ukrainian].
Kalka, N. & Kovalchuk, Z. (2020) Praktykum z art-terapii : navchalno-metodychnyi posibnyk [Workshop on art therapy: educational and methodological manual]. Lviv, part. 1. 232 р. [in Ukrainian].
Profesiina pidhotovka maibutnikh pedahohiv do formuvannia partnerskykh stosunkiv mizh uchasnykamy osvitnoho protsesu v inkliuzyvnykh klasakh zakladu zahalnoi serednoi osvity (2023) [Professional training of future teachers for the formation of partnership relations between participants of the educational process in inclusive classes of the institution of general secondary education]. (Ed.). Tsehelnyk T., Yashchuk I., Kasianova T., Tkachuk Yu., Ryzhak Yu. Youth & market. No. 9. pp. 69–79. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.291109 (Accessed 28 Febr. 2024). [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.