ПОНЯТІЙНО-КАТЕГОРІЙНЕ ПОЛЕ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ПРОБЛЕМИ СТРАТЕГІЗАЦІЇ ІНШОМОВНОЇ ПІДГОТОВКИ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Олександр Малихін
  • Юлія Бондарчук

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.299568

Ключові слова:

стратегізація; іншомовна підготовка; понятійно-категорійне поле; мовні стратегії; мовна компетентність.

Анотація

У світі, що нестримно розвивається, іншомовна підготовка студентів закладів вищої освіти стає ключовим елементом академічного та професійного успіху. Однак захоплюючись іноземними мовами, ми стикаємося із захмарною кількістю стратегій, які сприймає наш розум. Стаття розглядає понятійно-категорійне поле психолого-педагогічної проблеми стратегізації іншомовної підготовки, розкриваючи важливі взаємозв’язки і глибинні аспекти цього актуального напряму в освітній сфері. Вивчаючи стратегії, ми розв’язуємо не лише мовні завдання, а й виклики, які ставлять перед нами сучасні освітні реалії.

Біографії авторів

Олександр Малихін

доктор педагогічних наук, професор, завідувач відділу дидактики Інституту педагогіки НАПН України

Юлія Бондарчук

докторант Інституту педагогіки НАПН України, доцент кафедри іноземних мов Навчально-наукового інституту міжнародних відносин Київського національного університету імені Тараса Шевченка

Посилання

Dehtiarova, H.S., Koziar, M.M., Rudenko, L.A. & Shydelko, A.V. (2013). Psykholoho-pedahohichni zasady diialnosti pedahoha suchasnoi profesiinoi shkoly [Psychological and pedagogical principles of activity of a teacher of a modern professional school]. Kyiv, 140 p. [in Ukrainian].

Malykhin, O.V. (2009). Orhanizatsiia samostiinoi navchalnoi diialnosti studentiv vyshchykh pedahohichnykh zakladiv: teoretyko-metodolohichnyi aspekt [Organisation of independent learning activities of students of higher pedagogical institutions: theoretical and methodological aspect]. Kryvyi Rih, 307 p. [in Ukrainian].

Malykhin, O. & Havrylenko, A. (2015). Dydaktychni umovy formuvannia indyvidualnykh stratehii navchannia studentiv filolohichnykh spetsialnostei [Didactic conditions for the formation of individual learning strategies for students of philological specialities]. Youth & market. No. 11 (166). pp. 28–32. [in Ukrainian].

Malykhin, O., Pavlenko, I., Lavrentieva, O. & Matukov, H. (2014). Metodyka vykladannia u vyshchii shkoli [Teaching methods in higher education]. Kyiv, 264 p. [in Ukrainian].

Rodyhina, I.V. (2006). Kompetentnisno-oriientovanyi pidkhid do navchannia [Competence-based approach to learning]. Kharkiv, 96 p. [in Ukrainian].

Semenyshyn, I.Ie. (2011). Navchalni stratehii u vyvchenni anhliiskoi movy yak metodychna problema [Learning strategies in learning English as a methodological problem]. Scientific notes. Series: Pedagogy. No. 2. pp. 153–157. [in Ukrainian].

Slovnyk terminiv i poniat z pedahohiky vyshchoi shkoly [Dictionary of terms and concepts in higher education pedagogy]. Textbook. V.V. Prykhodko, V.V. Malyi, V.L. Halatska, M.A. Myronenko. 2005. Dnipropetrovsk, 181 p. [in Ukrainian].

Stratehichne upravlinnia – suchasnyi variant realizatsii tsilovoho pidkhodu [Strategic management is a modern variant of the targeted approach]. Available at: https://buklib.net/books/24968/ (Accessed 2 March 2024) [in Ukrainian].

Tamarkina O.L. (2019). Indyvidualnyi pidkhid do navchannia v suchasnii vyshchii shkoli [Individual approach to learning in modern higher education]. Zbirnyk materialiv Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii “Psykholohiia i pedahohika: aktualni pytannia”, (12–13 kvitnia 2019 r.) – Proceedings of the International Scientific and Practical Conference “Psychology and Pedagogy: Current Issues” (April 12–13, 2019). Kharkiv, pp. 13–15. [in Ukrainian].

Khomenko, O. (2012). Inshomovna pidhotovka yak nevidiemnyi skladnyk vyshchoi osvity v umovakh hlobalizatsii ta informatyzatsii suspilstva [Foreign language training as an integral part of higher education in the context of globalisation and informatisation of society]. Higher education of Ukraine. Vol. 2. pp. 55–61. [in Ukrainian].

Gillham, B. (1980). Reconstructing educational psychology. London: Billing. [in English].

Lyn Corno, Eric M. Anderman (2015). Handbook of Educational Psychology. Routledge, 496p. [in English].

Oxford, R. (1990). Language learning strategies: what every teacher should know. The University of Alabama: Heinle & Heinle Publishers. [in English].

Paul Eggen Donald Kauchak (2019). Using Educational Psychology in Teaching Plus MyLab Education with Pearson eText. Pearson Education. 800 p. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-05-02

Номер

Розділ

Статті