ЕСТЕТИЧНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ ЯК ОБʼЄКТ НАУКОВО-МЕТОДИЧНОГО АНАЛІЗУ

Автор(и)

  • Світлана Калаур
  • Наталія Лупак
  • Галина Генсерук
  • Лілія Бобик (Проців)
  • Анатолій Баньковський
  • Тетяна Солонинка

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.300091

Ключові слова:

освітній процес; здобувачі вищої педагогічної освіти; професійна підготовка вчителя; концепція; естетична компетентність майбутніх педагогів; естетика; компетентність; професійна компетентність; мистецтво; критерії

Анотація

Дослідження присвячене розробленню критеріїв, що визначають естетичну компетенцію майбутніх педагогів. Визначено ключові чинники формування естетичної компетенції, що формують базу для здійснення науково-методичного аналізу. Розроблено комплекс критеріїв для оцінки естетичної компетентності, що охоплюють мотиваційно-ціннісну, особистісну, когнітивну, діяльнісну та рефлективну групи, які відіграють вирішальну роль у формуванні та розвитку професійних якостей майбутніх вчителів.

Біографії авторів

Світлана Калаур

доктор педагогічних наук, професор кафедри соціальної роботи та менеджменту соціокультурної діяльності Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка

Наталія Лупак

доктор педагогічних наук, професор кафедри педагогіки і методики початкової та дошкільної освіти Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка

Галина Генсерук

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри інформатики і методики її викладання Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка

Лілія Бобик (Проців)

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри музикознавства та методики музичного мистецтва Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка

Анатолій Баньковський

заслужений працівник культури України, доцент кафедри музикознавства та методики музичного мистецтва Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка

Тетяна Солонинка

керівник та головний хореограф Тернопільської танцювальної школи T.S.”, асистент кафедри музикознавства та методики музичного мистецтва Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка

Посилання

Bilan, I.V. (2021). Definitsii ponyattia “estetychna kompetentnist” u psykholoho-pedahohichnii literaturi [Definitions of the concept “aesthetic competence” in psychological and pedagogical literature]. Science and Practice. Implementation to Modern Society: Proceedings of the 10th International Scientific and Practical Conference, pp. 156–163. [in Ukrainian].

Boklakh, D.Yu. (2023). Teoretychni aspekty formuvannia estetychnoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv anhliiskoi movy [Theoretical aspects of forming aesthetic competence in future English language teachers]. Innovatsiina pedahohika. DOI: https://doi.org/10.32782/2663-6085/2023/63.1.15 [in Ukrainian].

Halitsan, O.A., Koicheva, T.I. & Osypova, T.Yu. (2020). Metodychnyi resurs formuvannia estetychnoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv humanitarnykh spetsialnostei [Methodical resource for forming aesthetic competence of future teachers of humanities]. Scientific bulletin of South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky. Pedagogical Sciences. No. 1, pp. 7–13. [in Ukrainian].

Hlazunova, L.O. (2012). Formuvannia estetychnoi kompetentnosti maibutnoho vchytelia-filoloha [Formation of aesthetic competence of the future teacher-philologist]. Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies, No. 6, pp. 268–274. [in Ukrainian].

Dolmatova, M.P. (2020). Estetychni chynnyky efektyvnoho navchannia anhliiskoi movy u VNZ [Aesthetic factors of effective English language learning in higher education institutions]. Scientific notes “Psychological and Pedagogical Sciences” series, Nizhyn Mykola Hohol State University, No. 2, pp. 40–45. [in Ukrainian].

Zhuysiue, Ch. (2022). Estetychna kompetentnist maibutnikh pedahohiv: Filosofsko-pedahohichni aspekty [Aesthetic competence of future educators: Philosophical and pedagogical aspects]. Youth & market, No. 6 (204). pp. 176–182. [in Ukrainian].

Ziaziun, I. (2011). Estetyka i etyka zapochatkuiut liudsku dukhovnist...(vitalne slovo) [Aesthetics and ethics initiate human spirituality... (opening word)]. Aesthetics and ethics of pedagogical action: coll. of science works. No. 1, 196 p. [in Ukrainian].

Karam, A.M. (2020). Formuvannia estetychnoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv obrazotvorchoho mystetstva u pozaaudytornii roboti universytetu [Formation of aesthetic competence of future fine arts teachers in extracurricular activities at the university]. Kyiv, 226 p. [in Ukrainian].

Koicheva, T., Halitsan, O. & Lian, Tze. (2020). Kryterialnyi pidkhid do formuvannia estetychnoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv humanitarnykh spetsialnostei [Criteria-based approach to forming the aesthetic competence of future teachers of humanities]. Scientific Bulletin of Mykolayiv National University named after Vasyl Sukhomlynskiy. Pedagogical sciences, Odesa, No. 1 (68), February, pp. 116–120. DOI: 10.33310/2518-7813-2020-68-1-116-121. [in Ukrainian].

Rozhnova, V. (2021). Model rozvytku estetychnoi kompetentnosti maibutnikh vykhovateliv zakladiv doshkilnoi osvity [Model of aesthetic competence development for future preschool educators]. Path of Science: International Electronic Scientific Journal, No. 7, 1. pp. 5001–5005. Available at: https://pathofscience.org/index.php/ps/article/view/847 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-03-31

Номер

Розділ

Статті