СТРУКТУРА ЗМІСТУ СОЦІАЛЬНО-РЕАБІЛІТАЦІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ В КОНТЕКСТІ УМОВ І НАСЛІДКІВ ВІЙНИ

Автор(и)

  • Світлана Цюра

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.300094

Ключові слова:

педагогічна реабілітація; соціально-реабілітаційна компетентність; зміст соціально-реабілітаційної компетентності майбутніх педагогів

Анотація

Схарактеризовано обʼєктивні чинники, що зумовлюють потребу визначення змісту соціально-реабілітаційної компетентності майбутніх педагогів структура і зміст якої має складатися з двох рівнів: компоненти когнітивний, афективний, вольовий, навички та досвід, що формують здатність виконувати дії соціально-реабілітаційного характеру; педагогічний зміст цих дій, які входять до компетенції вчителя – особистісно орієнтована спрямованість, педагогічна діагностика розвитку, консультування, корекція.

Біографія автора

Світлана Цюра

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи Львівського національного університету імені Івана Франка

Посилання

Burkova, L.V. (2010). Vyznachennia klasu sotsionomichnykh profesii [Definition of the class of socio-economic professions]. Practical Psychology and Social Work. No. 7. pp. 68–73. [in Ukrainian].

Velykyi tlumachnyi slovnyk suchasnoi ukrainskoi movy [A large explanatory dictionary of the modern Ukrainian language]. Available at: https://bitly.ws/3b9E3 [in Ukrainian].

Kuzan, H. (2018). Profesiina pidhotovka fakhivtsiv sotsionomichnykh profesii u vymiri suchasnykh vymoh i realii [Professional training of specialists in socio-economic professions in accordance with modern requirements and realities]. Youth & market. No. 10 (165). pp. 68–73. [in Ukrainian].

Nakaz Ministerstva osvity Ukrainy “Pro vnesennia zmin do deiakykh standartiv vyshchoi osvity” № 1583 vid 29.12.2023 [Order of the Ministry of Education of Ukraine “On Amendments to Certain Standards of Higher Education” No. 1583 of 12/29/2023]. [in Ukrainian].

Nechyporenko, V.V. & Siliavina, Yu.S. (2018). Stanovlennia suchasnoi teorii i praktyky pedahohichnoi reabilitatsii vykhovantsiv z osoblyvymy osvitnimy potrebamy [Formation of modern theory and practice of pedagogical rehabilitation of pupils with special educational needs]. Current issues of correctional education (pedagogical sciences).Vol. 10. pp. 210–233. [in Ukrainian].

Slovnyk iz sotsialnoi roboty [Dictionary of social work]. Available at: https://bitly.ws/3b9ZE [in Ukrainian].

Teoriia ta metodyka profesiino-pedahohichnoi pidhotovky osvitianskykh kadriv: akmeolohichni aspekty: monohrafiia [Theory and methodology of professional and pedagogical training of educational personnel: acmeological aspects: monograph]. (Ed.). N.V. Huzii; Kyiv, 2018. 516 p. [in Ukrainian].

Universalnyi slovnyk-entsyklopediia [Universal dictionary-encyclopedia]. Available at: https://bitly.ws/3b9Eh [in Ukrainian].

Shevtsiv, Z.M. & Filonenko, M.M. (2020). Reabilitatsiina kompetentnist yak skladnyk profesiinoi pidhotovky maibutnoho fakhivtsia sotsionomichnoi profesii do roboty v umovakh inkliuzii [[Rehabilitation competence as a component of the professional training of a future specialist in the socionomic profession to work in conditions of inclusion]. Pedagogical sciences. Collection of scientific works.Vol. 90. pp. 124–129. [in Ukrainian].

Shevtsiv, Z.M. (2012). Osnovy sotsialno-pedahohichnoi diialnosti: navchalnyi posibnyk [Basics of socio-pedagogical activity: study guide]. Kyiv, 248 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-03-31

Номер

Розділ

Статті