МАТЕМАТИЧНА ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ БАКАЛАВРІВ ІЗ КОМПʼЮТЕРНИХ НАУК В АГРАРНОМУ УНІВЕРСИТЕТІ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.300096Ключові слова:
бакалаври з компʼютерних наук; аграрний університет; математичні дисципліни; вища математика; методика викладання вищої математикиАнотація
У статті розглянуто проблему математичної підготовки бакалаврів із компʼютерних наук в аграрних закладах вищої освіти (ЗВО). Актуальність даної теми зумовлена затребуваністю фахівців у галузі компʼютерних наук, які володіють сучасними цифровими технологіями в сільському господарстві України. Під цим впливом зростають вимоги до їх підготовки.
Проаналізовано професійну підготовку бакалаврів спеціальності 122 “Компʼютерні науки”, виявлено її особливості та фактори впливу на цей процес. Компетентний фахівець з інформаційних технологій в аграрній галузі повинен забезпечувати: інформаційну підтримку прийняття рішень; планування агротехнічних операцій; моніторинг агротехнічних операцій і стану посівів; прогнозування врожайності культур і оцінку втрат; планування, моніторинг та аналіз використання техніки тощо.
На основі аналізу нормативних документів, психолого-педагогічних і методичних праць доведено важливість математичних дисциплін у підготовці майбутніх фахівців із компʼютерних наук. Обґрунтовано, що вища математика є важливим складником підготовки фахівців з компʼютерних наук.
Підтверджено необхідність модернізації змісту та методики навчання вищої математики у аграрних ЗВО. Запропоновано окремі компоненти методичної системи навчання вищої математики та шляхи їх впровадження у навчальний процес.
Посилання
Hlazunova, O.H. (2014). Stan ta perspektyvy pidhotovky IT-fakhivtsiv dlia ahrarnoi ta pryrodookhoronnoi haluzei ekonomiky [The state and prospects of IT specialists training for agrarian and environmental industries]. High school. No. 8 (121), pp. 86–93. [in Ukrainian].
Honcharuk, I.V., Novytska, L.I. & Mazur, H.M. (2022). Vprovadzhennia tekhnolohii tochnoho zemlerobstva yak chynnyk vplyvu na ekoloho-ekonomichnu skladovu silskoho hospodarstva [Implementation of precision farming technologies as a factor influencing the ecological and economic component of agriculture]. Economy, finance, management: topical issues of science and practical activity. No. 3 (61), pp. 106–123. [in Ukrainian].
Dutka, H.Ia. (2008). Fundamentalizatsiia matematychnoi pidhotovky maibutnikh fakhivtsiv: metodolohichnyi ta moralno-etychnyi komponenty.[Fundamentalization of mathematical training of future specialists: methodological and moral-aesthetic components]. Science. Religion. Society. No. 2, pp. 239–244. [in Ukrainian].
Electronic management system of Socrates University (2012). Available at: http://www.vsau.vin.ua/. (Аccessed 20 January 2024). [in Ukrainian].
Krylova, T.V., Huliesha, O.M. & Orlova, O.Iu. (2011). Dydaktychni zasady fundamentalizatsii matematychnoi osvity studentiv nematematychnykh spetsialnostei universytetiv [Didactic principles of fundamentalization of mathematical education of students of non-mathematical specialties of universities]. Didactics of mathematics: problems and research: International collection of scientific works. Vol. 35. pp. 27–35. [in Ukrainian].
Levchuk, O.V. & Novytska, L.I. (2017). Dydaktychni osoblyvosti tekhnolohii vykorystannia systemy Mathcad v matematychnii pidhotovtsi fakhivtsiv ahrarnoi haluzi [Didactic features of the technology of using the Mathcad system in the mathematical training of specialists in the agricultural sector]. Economy. Finances. Management: current issues of science and practice. No.3, pp. 78–89. [in Ukrainian].
Novytska, L.I. (2019). Matematychne modeliuvannia v systemi ekonomichnoi osvity. [Mathematical modeling in the system of economic education]. Economy, finance, management: topical issues of science and practical activity. No. 5 (45), pp. 94–99. [in Ukrainian].
Novytska, L.I. & Levchuk, O.V. (2018). Testy yak efektyvnyi instrument kontroliu znan studentiv v protsesi vyvchennia vyshchoi matematyky [Tests as an effective tool for monitoring studentsʼ knowledge in the process of studying higher mathematics]. Scientific Bulletin of Uzhhorod University. Series: Pedagogy. Social work. Vol. 1, pp. 164–167. [in Ukrainian].
Osvitno-profesiina prohrama “Kompiuterni nauky” Pershoho bakalavrskoho rivnia vyshchoi osvity za spetsialnistiu 122 “Kompiuterni nauky” haluzi znan 12 “Informatsiini tekhnolohii” Osvitnia kvalifikatsiia: bakalavr kompiuternykh nauk (2023). [Educational-professional program “Computer Science” of the first bachelor level of higher education in specialty 122 “Computer Science” of the field of knowledge 12 “Information Technologies” Educational qualification: Bachelor of Computer Science]. Vinnytsia National Agrarian University. Vinnytsia. Available at: https://vsau.org/assets/images/content/navchalna-robota/OPP/122-KN-bakl.pdf (Аccessed 15 January 2024). [in Ukrainian].
Shchyrba, V.S., Motsyk, R.V. & Furtel, O.V. (2021). Formuvannia profesiinoi motyvatsii pry vyvchenni dyskretnykh struktur studentamy napriamu pidhotovky 122 Kompiuterni nauky [Formation of professional motivation during the study of discrete structures by students of the field of training 122 Computer sciences]. Collection of scientific works of the Kamianets-Podilskyi National University named after Ivan Ohienko. Series. Pedagogical. No. 27, pp.179–182.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.